Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jul med Astrid Lindgren

Startat av Mathilda Gustafsson, 30 december 2022 kl. 10:03:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 09:09:19Jag hade förväntat mig mer av samma stil som Snöbollskriget i Katthult som är med i trailern den  stilen liknar ju även Mumin segmentet i Snöbarnens julsagor.
Ja, helt klart skiljer sig animationsstilen i Snöbollskriget i Katthult påtagligt från resten; till den grad att det skär sig från resten av innehållet. Vad man föredrar är väl en smaksak, men i mina ögon skär det sig lite med så enormt olika stil mellan olika segment i "filmen"...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 08:44:57Smygtitt, hade inte förväntat mig 3D animation...

Var kommer förresten ljudet som de använder i Emil klippet ifrån? Det låter ju som att det är Allan Edwall.

https://www.svtplay.se/klipp/82d7bWp/smygtitt-jul-med-astrid-lindgren?info=visa
Så dom tar alltså gammalt ljud från dom äldre Astrid Lindgren filmerna ? ???

Där rök i så fall detta sista av mitt intresse ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Sabelöga

Tycker att programmet verkar lovande och potentiellt mysigt. Men, avsnittet med Kajsa Kavat var väll inte så bra animerat? Jag kan inte heller påstå att jag är så förtjust i den animeringsstil som Nils Karlsson Pyssling animerades i.
Houba !

Lillefot

Trailern ser ok ut, däremot hade jag önskat at det hade hållit sig till en animationsstil. De har kanske avsikten att få en mångfald, men jag tycker det ser lite ofokuserat ut med så många olika filmstilar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 15 november 2023 kl. 14:35:56Trailern ser ok ut, däremot hade jag önskat at det hade hållit sig till en animationsstil. De har kanske avsikten att få en mångfald, men jag tycker det ser lite ofokuserat ut med så många olika filmstilar.
Jag håller med. Det är möjligt att det fungerar bättre i den färdiga filmen, men av trailern fick man ett lite ofokuserat intryck då de olika animationsstilarna skär sig mot varandra. Det känns som att det borde vara bättre med en konsekvent stil.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 november 2023 kl. 09:14:01Om Pippi och Saltkråkan är taget från 60-tals filmatiseringarna varför har man lagt pengar på att animera Nils Karlsson Pyssling och Kajsa Kavat som redan är filmatiserade?
Väldigt könstigt & blanda animation med live action.Ser fult & nästan uncanny ut,blev de copyright problem när dom skulle använda dom sistnämnda eller?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 13:33:28Så dom tar alltså gammalt ljud från dom äldre Astrid Lindgren filmerna ? ???

Där rök i så fall detta sista av mitt intresse ;D ;D
Jag tror inte det, jag kan inte minnas att snöbollskrig är med i Emil serien eller filmerna...

Lilla My

Jag tycker det ser jättefint ut! Älskar att se olika animations-stilar och att nytt blandas med gammalt.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 15 november 2023 kl. 19:05:16Älskar att se olika animations-stilar och att nytt blandas med gammalt.  :)
Samma här.

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 15 november 2023 kl. 19:05:16Jag tycker det ser jättefint ut! Älskar att se olika animations-stilar och att nytt blandas med gammalt.  :)
Jo det är samma här men just det här med Pippi Långstrump och Saltkråkan undrar jag varför just dem är tagna rakt av från respektive tv-serie...

gstone

Är CGI pojken  med glassögon menade att vara Kalle Bolmquist ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Jag tror att jag har hört josefine götestam, allram Edward m.m

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 15 november 2023 kl. 20:08:31Är CGI pojken  med glassögon menade att vara Kalle Bolmquist ?
Tror snarare det ska vara Bertil från Nils Karlsson Pyssling.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet 15 november 2023 kl. 20:22:50Tror snarare det ska vara Bertil från Nils Karlsson Pyssling.
Ja, för när skulle Kalle Blomkvist killevippen?

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2023 kl. 19:51:09Jo det är samma här men just det här med Pippi Långstrump och Saltkråkan undrar jag varför just dem är tagna rakt av från respektive tv-serie...
Trailern sade ju att den skulle ta med både gammalt och nytt, så jag antar att några klipp är från de gamla live action filmerna/serierna?