Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 november 2023 kl. 20:59:39Idag hade vi utflykt i skogen och jag tror i hela fall att detta var den första gången som jag såg en hackspett i verkligheten. :) Dock så var det en av de andra som såg den först och hojtade till: "Hackspett!"

Vi fick sen även klappa på en corgi blandras.
Vi brukar ha hackspettar utanför fönstren. I förrgår bakade vi tunnbröd i bagarstugan som blev riktigt goda. Vi åt pizza till lunch som var de godaste,en trevlig dag på jobbet. Jag använde också min buff för första gången & den passade bra. Har väldigt långt hår om ni undrar

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 24 november 2023 kl. 21:51:03Det låter verkligen mysigt med en skogsutflykt, där är det nästan alltid vara fridfullt då endast vinden och fågelkvitter brukar höras. Och jag anar nog att åtminstone en av er tänkte på Hacke när ni fick se hackspetten. ;D
Ja, jag tänker alltid på Hacke när det gäller hackspettar. ;D 

Jag sa även: "Syns i Julafton" när vi sen tittade färdig på hackspetten, som referens till Aracuan. Skämtet är att folk brukar blanda ihop honom och Hacke.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 24 november 2023 kl. 22:07:42Vi brukar ha hackspettar utanför fönstren. I förrgår bakade vi tunnbröd i bagarstugan som blev riktigt goda. Vi åt pizza till lunch som var de godaste,en trevlig dag på jobbet. Jag använde också min buff för första gången & den passade bra. Har väldigt långt hår om ni undrar
Åt även pizza idag när jag kom hem. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 november 2023 kl. 22:24:23Åt även pizza idag när jag kom hem. :D
Äter alltid Pizza på fredagar
Citat från: Skokaka skrivet 24 november 2023 kl. 22:23:48Ja, jag tänker alltid på Hacke när det gäller hackspettar. ;D

Jag sa även: "Syns i Julafton" när vi sen tittade färdig på hackspetten, som referens till Aracuan. Skämtet är att folk brukar blanda ihop honom och Hacke.
Ja de har man ju hört,har kortfilmen på VHS med riktig dubbning,tittade väldigt mycket på den när jag var barn

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 november 2023 kl. 20:24:10Jag tror att jag jag har en ny anställning på g som innebär bättre arbetstid och bättre lön.
Tidigare idag skrev jag på kontraktet så från och med januari är jag gymnasielärare i musik.

gstone

Igår såg jag Rocky och Bullwinkle på äventyr.

Och jag kände igen ganska många av rösterna  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 november 2023 kl. 09:36:56Igår såg jag Rocky och Bullwinkle på äventyr.

Och jag kände igen ganska många av rösterna  :D
Upplys gärna om alla skådespelare du känner igen - då ökar chansen att jag kan få tag i dubbcredits, genom att kontakta de skådespelarna och höra vad de minns; och om de kan hänvisa till rätt dubbningsstudio och/eller regissör. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2023 kl. 10:20:26Upplys gärna om alla skådespelare du känner igen - då ökar chansen att jag kan få tag i dubbcredits, genom att kontakta de skådespelarna och höra vad de minns; och om de kan hänvisa till rätt dubbningsstudio och/eller regissör. :)

En del kände jag igen men kunde inte placera.

Det var en del gamla gubbar med som verkade dubbas av samma person en person so, ofta spelar gamla gubbar😉 , Kan eventuellt vara  Nils Eklund hon kan du dock fråga då han är död nu ☹️😢

Jag hörde Nick Atkinson i minst tre roller och Fredrik Dolk i ännu fler.

Utöver Boris var Dolk även berättaren och någon lärare på universitetet.

Nathash är nog Anneli Berg, hon är ju bara på att tvetydigt östeuropeisk.

Jag är rätt säker på att Dobbaren är Charlotte Adrial Jennfors.

Åcklaggaren är Joakim Jennfors( alltså hennes man)

gstone

Andreas Nilsson är en av mina favorit röstskådspelare :D

MOA

Idag var vi på KappAhl & köpte nya brallor,kavaj,täckjacka,2 BH:ar & en blus som inte kom med

gstone

Idag såg jag för första gången Kampen om Camelot på svenska :D

gstone

Jag upptäckte just att 2004 filmen In Search of Santa faktiskt har en svensk dubbning och svensk dvd  :)

Tyvärr lär den nog vara rätt svår att få tag på i nu :(

Lillefot

Det känns kul att nu äga ett Xbox Series X och få ta del av så många bakåtkompatibla spel. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag ska se Tolvskillingsoperan på scen om två veckor ungegär :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 15:34:31Jag ska se Tolvskillingsoperan på scen om två veckor ungegär :D
I vilken uppsättning då? Jag såg Tolvskillingsoperan på scen för några år sedan - det var i Norrbottensteaterns uppsättning i Luleå, där ingen mindre än Roger Storm spelade en av huvudrollerna.