Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 november 2023 kl. 20:36:41Klart det går att få mer komplett lista för Luftens hjältar. Fast innebär mer omständligt jobb och utdragen kontakt med tidigare KM studio, så drar mig lite för det.
Ursökta :-\

Jag insåg inte.

Glöm det då.

finns ju redan nog på hemsidan
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 november 2023 kl. 20:36:41Klart det går att få mer komplett lista för Luftens hjältar. Fast innebär mer omständligt jobb och utdragen kontakt med tidigare KM studio, så drar mig lite för det.
Ingen brådska isåfall, jag kan vänta tålmodigt.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 november 2023 kl. 16:32:14Här kommer kompletterande creditsuppgifter till Disneys Doug:

Borgmästare Tippy DinkMonica Forsberg
Bud DinkRoger Storm
Mr BluffStefan Berglund
Guy GrayhamGustav Larson
SkunkyJohan Wilhelmsson
Rektor WhiteHasse Andersson
ChadDaniel Bergfalk

Samt
Bertil Engh
Christian Jernbro
Daniel Bergfalk
Johan Lindqvist
Ola Norman
Roger Storm
Bittan Norman
Gustav Larson
Sofia Caiman
Stefan Berglund
Johan Wilhelmsson
Monica Forsberg
Ulf Peder Johansson
Gunilla Orvelius
Louise Raeder
Hasse Andersson
Christian Jernbro
Emil Norberg
Mia Kihl
Niclas Wahlgren
Peter Ecimovic
Johan Hedenberg
Per Eliasson
Andreas Nilsson
Anders Algård
Kaj Stenberg
Sofie Lindberg
Jeanette Holmgren
Johan Svensson
Jan Modin
Gunnar Uddén
Johan Wahlström
Alexander Lundberg
Ulf Källvik

RegiStefan Berglund
ÖversättningAnna Ling-Meijer
Sofia Caiman
Maria Storm-Nielsen
Carina Hedenberg
SångtexterOla Norman
ProduktionskoordinatorKrister Roseen
InspelningsteknikerChristian Jernbro
MixAndreas Eriksson
Tack så mycket. Jag har själv velat få tag i mer kompletta uppgifter länge, så jag publicerar det vid nästa uppdatering. :)

Sångtexter, menas det med sånger som ingår i något/några avsnitt? För introt är väl ändå instrumentalt, om inte mitt minne sviker mig...?

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 20:16:23Jag hoppas denna dubbning dycker upp på Disney Plus i sverige !
Det hoppas jag också, men jag har tyvärr mina farhågor i och med att Doug haft svensk text (men inte svenskt tal) i närmare två års tid på amerikanska Disney+... Men så länge serien inte har släppts på svenska Disney+ är ju inte hoppet helt ute.

Ett problem är förstås att inte alla avsnitt av Doug har sänts i Sverige eller dubbats till svenska, så om dubben släpps på Disney+ måste man i så fall beställa nydubb av vissa avsnitt; vilket nästan oundvikligen kommer innebära delvis utbytta röster.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 20:54:59Det hoppas jag också, men jag har tyvärr mina farhågor i och med att Doug haft svensk text (men inte svenskt tal) i närmare två års tid på amerikanska Disney+... Men så länge serien inte har släppts på svenska Disney+ är ju inte hoppet helt ute.

Ett problem är förstås att inte alla avsnitt av Doug har sänts i Sverige eller dubbats till svenska, så om dubben släpps på Disney+ måste man i så fall beställa nydubb av vissa avsnitt; vilket nästan oundvikligen kommer innebära delvis utbytta röster.
Tillläggs dubbning inte nydubb  menar du väl ?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 20:54:59Tack så mycket. Jag har själv velat få tag i mer kompletta uppgifter länge, så jag publicerar det vid nästa uppdatering. :)

Sångtexter, menas det med sånger som ingår i något/några avsnitt? För introt är väl ändå instrumentalt, om inte mitt minne sviker mig...?

Håller på med Herkules - serien (såg att på hemsidan att är det bara står credits från ett avsnitt) och Familjen Utter så de kommer snart.

Ja. Det förekommer sånger i ett par avsnitt. Temaintrot är som sagt kvar på engelska i den svenska dubbningen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 20:54:59Tack så mycket. Jag har själv velat få tag i mer kompletta uppgifter länge, så jag publicerar det vid nästa uppdatering. :)

Det hoppas jag också, men jag har tyvärr mina farhågor i och med att Doug haft svensk text (men inte svenskt tal) i närmare två års tid på amerikanska Disney+... Men så länge serien inte har släppts på svenska Disney+ är ju inte hoppet helt ute.

Det kan ju hända att den får svenskt tal men med en helt ny dubbbning.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 november 2023 kl. 21:01:52Håller på med Herkules - serien (såg att på hemsidan att är det bara står credits från ett avsnitt) och Familjen Utter så de kommer snart.

Vaf trevligt :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:02:33Det kan ju hända att den får svenskt tal men med en helt ny dubbbning.
Ja, i och med att Pepper Ann dubbats om skulle det tyvärr inte alls förvåna mig...

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:01:37Tillläggs dubbning inte nydubb  menar du väl ?
Ja, precis - men jag ville undvika ordet tilläggsdubb, eftersom vissa tolkar det som att tilläggsdubba delar av samma avsnitt (exempelvis vid bortklippta scener och dylikt).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 21:04:57Ja, i och med att Pepper Ann dubbats om skulle det tyvärr inte alls förvåna mig...

Fast en del skulle nog säga det i alla fall är bättre än ingrn svenesk dubbning.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 20:40:16Vet du möjligtvis om Ingemar Carlsén är en faktisk person eller bara är felcreditering?
Så du tror seriöst att man bara skulle hitta på en person? ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:14:01Fast en del skulle nog säga det i alla fall är bättre än ingrn svenesk dubbning.
Ja, självklart är en omdubb betydligt bättre än ingen svensk dubbning alls, men det förändrar inte det faktum att det känns som orimligt snabbt att dubba om en serie...

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 27 november 2023 kl. 21:19:45Så du tror seriöst att man bara skulle hitta på en person? ::)
Folket hitttade ju på Gud och Allah ::)

Även särkert många andra personerna i biblen.

Hinduer hittar på en massa personer( Brahma,Vishnu,Shiva,Durga, Lakshmi, Saraswati etc) ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:30:17Folket hitttade ju på Gud och Allah ::)

Även särkert många andra personerna i biblen.

Hinduer hittar på en massa personer( Brahma,Vishnu,Shiva,Durga, Lakshmi, Saraswati etc) ;D
Du kanske ska hålla dig för att hålla diskussion om religion det här är ju trots allt Dubbningsshemsidan forum och de har inget med tråden att göra.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 21:36:22Du kanske ska hålla dig för att hålla diskussion om religion det här är ju trots allt Dubbningsshemsidan forum och de har inget med tråden att göra.
Det kallas satir ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 27 november 2023 kl. 21:19:45Så du tror seriöst att man bara skulle hitta på en person? ::)
Inte hitta på, men den mänskliga faktorn kan man aldrig bortse från - självklart kan någon ha skrivit av fel från något pappersmanus, i hastigheten läst från två olika rader med olika namn eller liknande.

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:39:09Det kallas satir ;)
Det må så vara, men det finns bättre trådar på forumet för det ändamålet.