Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 21:31:30Allah
Det kan du väl få tycka, men ha i beaktning att du retar upp tre världsreligioner när du påstår att deras Gud inte finns, olika namn men samma budskap och profeter har han.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 21:33:04Det kan du väl få tycka, men ha i beaktning att du retar upp tre världsreligioner när du påstår att deras Gud inte finns, olika namn men samma budskap och profeter har han.
Hets mot folkgrupp!Hoppas vi inte har några muslimer här

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 november 2023 kl. 21:38:05Hets mot folkgrupp!Hoppas vi inte har några muslimer här
Det är inte bara muslimer även judar och kristna då dessa är abrahamitiska religioner som trots sina skillnader tror på samma sak egentligen. Men jag tycker helt enkelt inte att sådana här inlägg hör hemma på forumet det är ju hat.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 27 november 2023 kl. 21:38:05Hets mot folkgrupp!Hoppas vi inte har några muslimer här
Det där är inte tillräckligt långt för att klassas som hets mot folkgrupp - för det ändamålet måste man rikta in sig även på utövare av religioner, och inte bara på religioner i sig.

Men icke desto mindre är det ändå olämpligt och onödigt att få utövare av flera religioner mot sig genom en sådan kommentar.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 21:44:25Det där är inte tillräckligt långt för att klassas som hets mot folkgrupp - för det ändamålet måste man rikta in sig även på utövare av religioner, och inte bara på religioner i sig.

Men icke desto mindre är det ändå olämpligt och onödigt att få utövare av flera religioner mot sig genom en sådan kommentar.
Men jag förstår inte vad han får ut av det. Det är ju så i andra trådar också han brukar ju ofta provocera och till viss del bråka.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 21:46:26Men jag förstår inte vad han får ut av det. Det är ju så i andra trådar också han brukar ju ofta provocera och till viss del bråka.
Jag förstår inte heller riktigt vitsen.

Å andra sidan förstår jag heller inte vad de får ut som bränner koraner offentligt och liknande, men... Även det känns ju mest bara som att provocera för provocerandets skull.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2023 kl. 21:44:25Det där är inte tillräckligt långt för att klassas som hets mot folkgrupp - för det ändamålet måste man rikta in sig även på utövare av religioner, och inte bara på religioner i sig.

Kan du i alla fall ta bort inläggen? Det kanske inte är hets mot folkgrupp men det känns ändå dåligt att ha hat inlägg uppe på forumet

Disneyfantasten

Kom just på att jag inte heller gillat Faster Ivy, det är Jon Arbackles faster.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 21:33:04Det kan du väl få tycka, men ha i beaktning att du retar upp tre världsreligioner när du påstår att deras Gud inte finns, olika namn men samma budskap och profeter har han.
Förlåt så mycket 😞 :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 november 2023 kl. 21:57:00Kan du i alla fall ta bort inläggen? Det kanske inte är hets mot folkgrupp men det känns ändå dåligt att ha hat inlägg uppe på forumet
Jag kan ta bort inlägget själv  ;)

gstone

Jag ber om ursäkt.

Jag försöker inbland vara rolig.

Men min humor har liksom nästan inga gränser 😞

Väldigt få sociala filter 😅

Förlåt 

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2023 kl. 21:28:26
https://www.youtube.com/watch?v=f0fyIDi4tlw&t=2s
Japp, han gick så långt... Gustaf avslöjade en antagonist i den äldre serien också, minns jag. 

Bra special avsnitt, dock.

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 november 2023 kl. 00:37:00Jag ber om ursäkt.

Jag försöker inbland vara rolig.

Men min humor har liksom nästan inga gränser 😞

Väldigt få sociala filter 😅

Förlåt
Bra av dig att be om ursäkt, men i fortsättningen försök att tänka dig för. 

gstone

Citat från: Erika skrivet 28 november 2023 kl. 09:25:39Bra av dig att be om ursäkt, men i fortsättningen försök att tänka dig för.
Du hatar väl mig  inte ❓

Måne