Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 december 2023 kl. 02:56:38Här kommer den första delen av den kompletta creditslistan till Disneys Familjen Utter (PB&J):

PutteSebastian Paulsson(tidigare avsnitt)/
Niels Pettersson (senare avsnitt)
PluttanFelicia Book
UllisAnnika Barklund
UllaAnnelie Berg Bhagavan
ErnstAndreas Nilsson (tidigare avsnitt)/
Daniel Sjöberg (senare avsnitt)
TippEllen Ekdahl
SkuttElina Reader
GnagetLeo Hallerstam
FlaxLucas Krüger
SniffsAnna Book
SnoffsNikki Lazarevic
BorgmästarenHans Wahlgren
Kapten TranaDick Eriksson
Fru TranaAnna Book
Tack så mycket Oskar  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 december 2023 kl. 02:56:38Här kommer den första delen av den kompletta creditslistan till Disneys Familjen Utter (PB&J):

Tack så mycket. Vet du något om var gränsen går mellan "tidigare avsnitt" och "senare avsnitt"? D.v.s. vilka (eller hur många) avsnitt hör till respektive kategori?

Jag gissar att det var långt ifrån alla de 65 producerade avsnitten som dubbades till svenska och sändes på SVT...? Det var länge sen jag såg serien, men jag kan inte minnas att det var ens i närheten av så många avsnitt som sändes...

gstone

PluttanFelicia Book
UllisAnnika Barklund
UllaAnnelie Berg Bhagavan
ErnstAndreas Nilsson (tidigare avsnitt)/
Daniel Sjöberg (senare avsnitt)
TippEllen Ekdahl
SkuttElina Reader
GnagetLeo Hallerstam
FlaxLucas Krüger
SniffsAnna Book
SnoffsNikki Lazarevic
BorgmästarenHans Wahlgren
Kapten TranaDick Eriksson
Fru TranaAnna Book
Verkar som en mysig serie.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 08:58:42Tack så mycket. Vet du något om var gränsen går mellan "tidigare avsnitt" och "senare avsnitt"? D.v.s. vilka (eller hur många) avsnitt hör till respektive kategori?

Jag gissar att det var långt ifrån alla de 65 producerade avsnitten som dubbades till svenska och sändes på SVT...? Det var länge sen jag såg serien, men jag kan inte minnas att det var ens i närheten av så många avsnitt som sändes...
SVT sände 58 avsnitt. Vet inte om alla 65 dubbades ändå.

Som exempel:
Putte byter röst från avsnitt 42 i sändingsordningen.
Mikael Roupé regisserar fram till avsnitt 18, sen tar Kristian Ståhlgren över.

gstone

Här är credits till Önskan  :D

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 17:56:05Här är credits till Önskan  :D
Och alla dom där extra grejerna som några av er bry er om ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 17:56:05Här är credits till Önskan  :D
Tack så mycket. Ett par skärmbilder med sångcredits är dock kapade i kanten, så att det inte går att läsa allt - du har inga kompletta versioner av dessa? Särskilt den första är den vänstra och högra spalten helt omöjlig att läsa.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 20:20:28Tack så mycket. Ett par skärmbilder med sångcredits är dock kapade i kanten, så att det inte går att läsa allt - du har inga kompletta versioner av dessa? Särskilt den första är den vänstra och högra spalten helt omöjlig att läsa.
Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 18:42:01Här alla  sång creedits som fanns
I det inlägget kan du se sångerna också Daniel om du skulle behöva

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 20:20:28Tack så mycket. Ett par skärmbilder med sångcredits är dock kapade i kanten, så att det inte går att läsa allt - du har inga kompletta versioner av dessa? Särskilt den första är den vänstra och högra spalten helt omöjlig att läsa.
Jag ska vad jag kkan göra ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 20:26:07Jag ska vad jag kkan göra ;)
Du gjorde ju redan sådana bilder i tråden om önskan

gstone

gstone

Jag har fåt en massa credits från "en kontakt" ;D

Ska jag våga lägga up dom ? :-\

Alla är från KM Studios crika 2007 ;)

gstone

Credits till den animerad Doctor Strange filmen och  Prinsessan av solens rike :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 december 2023 kl. 22:23:50Jag har fåt en massa credits från "en kontakt" ;D

Ska jag våga lägga up dom ? :-\
En bra grundregel bör vara att allt du har fått bör vara lugnt att lägga upp, om inte personen du fick dem från uttryckligen har bett dig att låta bli. :)

Citat från: gstone skrivet 11 december 2023 kl. 23:32:34Credits till den animerad Doctor Strange filmen och  Prinsessan av solens rike :D
Inga uppgifter om regissör eller översättare?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 december 2023 kl. 01:35:41En bra grundregel bör vara att allt du har fått bör vara lugnt att lägga upp, om inte personen du fick dem från uttryckligen har bett dig att låta bli. :)
Inga uppgifter om regissör eller översättare?
Jag kommer med credits till Thor Tales of Asgård och Nativety imorgon  :)

Fick credits för all fyra språk( norska, danska och finska)