Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Jag frågar @Daniel Hofverberg rakt ut då :) 

Daniel, kommer du lägga ut Media Dubb Scooby-Doo, Var är du! ?
Citat från: BPS skrivet  5 december 2023 kl. 14:34:08De var ju inte mina filer utan de skickades till mig så ni får väl fråga Daniel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 december 2023 kl. 20:48:53Jag frågar @Daniel Hofverberg rakt ut då :)

Daniel, kommer du lägga ut Media Dubb Scooby-Doo, Var är du! ?
Ärligt talat har jag svårt att se vad det skulle ge - när både jag och BPS lagt upp Scooby-Doo - Var är du?, och båda två togs ned (och min redan efter 2 - 3 dagar), så kan vi väl vara 95% säkra på att serien kommer att plockas ned (och ge varningar) oavsett vem som lägger upp den. :(

I så fall skulle jag behöva skapa ett nytt och mer anonymt konto för det, för jag vill inte riskera Dubbningshemsidan-kontot med ytterligare en varning - där är jag ju dessutom ganska utsatt juridiskt, då det mig veterligen bara finns en enda med mitt namn i Sverige...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 20:55:04Ärligt talat har jag svårt att se vad det skulle ge - när både jag och BPS lagt upp Scooby-Doo - Var är du?, och båda två togs ned (och min redan efter 2 - 3 dagar), så kan vi väl vara 95% säkra på att serien kommer att plockas ned (och ge varningar) oavsett vem som lägger upp den. :(

I så fall skulle jag behöva skapa ett nytt och mer anonymt konto för det, för jag vill inte riskera Dubbningshemsidan-kontot med ytterligare en varning - där är jag ju dessutom ganska utsatt juridiskt, då det mig veterligen bara finns en enda med mitt namn i Sverige...
Det som är konstigt är att vissa uppladdningar verkar försvinna medans uppladdningar av samma person där rättigheterna ägs av samma företag får vara kvar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2023 kl. 20:58:50Det som är konstigt är att vissa uppladdningar verkar försvinna medans uppladdningar av samma person där rättigheterna ägs av samma företag får vara kvar.
Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 21:00:54Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik...
Om det är nästan slump och utan logik kanske det värt att försöka få upp en sista gång? BPS nämnde nytt konto

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 21:00:54Ja, det är minst sagt märkligt.

Med Disney verkar i alla fall material i VHS-kvalitet sällan tas bort, utan eventuellt bara bättre kvalitet än så, men med Warner tycks det inte finnas någon som helst logik..
La upp en Vhs rip på 1940års dub av Pinocchio som togs ned tror tyvärr Disney försöker ta ned allt dom hittar och att dom inte bryr som om dubbningar i uppladdningen är "lost" media eller svår att hitta, bästa skulle enligt mig vara om ALLA Svenska dubbningar blev tillgängliga på Disney+ för den som vill se dom. 

Dock skumt med Snövit då massor med originaldubbningarna på filmen ligger uppe men inte en enda av dom har blivit nedplockad av Disney.

Adam Larsson

@Ovanliga dubbningar skulle inte din väninna fixa Lucky Luke Mama Daltons revansch?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 december 2023 kl. 11:10:45@Ovanliga dubbningar skulle inte din väninna fixa Lucky Luke Mama Daltons revansch?
Jo, det var så sant - det hade jag glömt bort i hastigheten. Jag ska ringa henne efter jobbet och fråga hur det ligger till med Lucky Luke, det är möjligt att hon kan ha glömt det. :)

TecknatÄlskare

Kan inte ni i tråden trolla fram lite TV1000 tecknat? Även tidigt TV3 (Barntrean) hade varit intressant ;)

BPS

Jag märkte precis att någon har laddat upp Häxans spöke på Youtube och källan verkar vara den komprimerade versionen av min uppladdning det vill säga 480p versionen. 

https://youtu.be/IXFEpFyPxSI?

Vad kan man göra åt den här personen? Den tar allt den hittar på Archive utan att ens nämna oss. När den får frågor i kommentarerna låtsas den som att den själv har letat fram materialet.

Jabberjaw

Citat från: BPS skrivet  9 december 2023 kl. 10:34:33Jag märkte precis att någon har laddat upp Häxans spöke på Youtube och källan verkar vara den komprimerade versionen av min uppladdning det vill säga 480p versionen.

Vad kan man göra åt den här personen? Den tar allt den hittar på Archive utan att ens nämna oss. När den får frågor i kommentarerna låtsas den som att den själv har letat fram materialet.

Vet. Så jäkla konstig människa. Och inkapabel till att känna för andras arbete, så förmodligen en narcissistisk individ. Det har på senare år ploppat upp väldigt många sådana konton på Youtube, Facebook och Instagram, Tiktok.

Hade haft full förståelse för deras egen agenda, om dom nämner upphovsrätthavaren eller citerar vart dom tagit klippen. Det brukar i Internet världen och olika communities innebär sunt förnuft. Men världen har gått och blivit allt annat än åt det hållet. :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet  9 december 2023 kl. 10:34:33Jag märkte precis att någon har laddat upp Häxans spöke på Youtube och källan verkar vara den komprimerade versionen av min uppladdning det vill säga 480p versionen.

Se det från den ljusa sidan kvaliteten på Archive är ju mycket bättre speciellt den här som du har gjort tillgänglig i 1080p med svensk dubb.

MOA

Nostalgiplagieraren slår till igen! Ingen går säker när han undersöker varje sida utom YouTube & hittar nåt värdefullt

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  9 december 2023 kl. 15:05:08Nostalgiplagieraren slår till igen! Ingen går säker när han undersöker varje sida utom YouTube & hittar nåt värdefullt
Det är ju konstigt att Scooby Doo & Häxans spöke får vara kvar på Youtube den bör ju direkt bli igenkänd av algoritmerna och bli blockerad.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 december 2023 kl. 15:59:50Det är ju konstigt att Scooby Doo & Häxans spöke får vara kvar på Youtube den bör ju direkt bli igenkänd av algoritmerna och bli blockerad.
Yes, många av grejerna upplagda av den kanalen har fascinerat mig. Yt har super complexa ai algorithmer som känner igen och blockera allt upphovsrättsskyddat.