Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kaj Bergsten och Kaj Stenberg

Startat av gstone, 7 december 2023 kl. 18:26:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tror nog att Kaj Bergsten och Kaj Stenberg är samma person och att den skrev en av rollistorna gjort ett misstag.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Jag misstänker också att det är så, kruxet är då att om någon vill skriva av namnet från vad flera olika källor säger så kan man gardera sig genom att skriva båda efternamnen...

Så gjorde i alla fall jag för en uppladdning på archive.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 18:26:16Jag tror nog att Kaj Bergsten och Kaj Stenberg är samma person och att den skrev en av rollistorna gjort ett misstag.
Jag misstänker faktiskt också det, men i så fall är ju frågan vilket namn som är det rätta...?

I IMDb hittar jag åt en skådespelare från Göteborg vid namn Kaj Stenberg, som varit med i en svensk långfilm från 2007 (en lågbudgetrysare) och en svensk kortfilm från 2003 - vågar vi anta att det är samma person som även medverkat i några dubbningar...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2023 kl. 20:12:43Jag misstänker faktiskt också det, men i så fall är ju frågan vilket namn som är det rätta...?

I IMDb hittar jag åt en skådespelare från Göteborg vid namn Kaj Stenberg, som varit med i en svensk långfilm från 2007 (en lågbudgetrysare) och en svensk kortfilm från 2003 - vågar vi anta att det är samma person som även medverkat i några dubbningar...?
Det finns en Kaj Stenberg som var med i musikalen Elisabeth på Wermlands operan.

https://www.wermlandopera.com/evenemang/elisabeth/
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 20:26:37Det finns en Kaj Stenberg som var med i musikalen Elisabeth på Wermlands operan.

https://www.wermlandopera.com/evenemang/elisabeth/
Nu är jag usel på geografi, men jag är ganska säker på att Karlskoga ligger i Värmland; och troligen inte långt från Karlstad - så då ligger det väl nära till hands att tro att det är samma person.

(IMDb uppger ju visserligen att han från filmerna föddes i Göteborg, men man kan ju faktiskt flytta till andra orter; så var han föddes säger ju ingenting om var han senare bott)