Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bamse

Startat av Soscla, 26 augusti 2009 kl. 14:29:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: JRL skrivet  1 oktober 2013 kl. 22:48:09
Jag tycker inte att det är något fel på de övriga rösterna. Tea Stjärne är jätteduktig, och Steve Kratz är en av de bästa röstskådespelare vi har här i landet. Morgan Alling är också en bra skådespelare. Jag tror att de har gjort ett bra val där. Det räcker givetvis inte på långa vägar för att jag ska vilja se filmen, men det blir ändå tummen upp för min del på den punkten.

Nu var det extremt längesedan jag läste Bamse, men är inte Nalle-Maja bamses fru?

I så fall,  varför skulle då Tea Stjärne spela henne? ( dock kan hon vara en av bamses döttrar)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

JRL

Citat från: TonyTonka skrivet  2 oktober 2013 kl. 00:31:51

Nu var det extremt längesedan jag läste Bamse, men är inte Nalle-Maja bamses fru?

I så fall,  varför skulle då Tea Stjärne spela henne? ( dock kan hon vara en av bamses döttrar)

Där sa du något! Mitt intresse för Bamse är mindre än noll. Visst är det Bamses fru. Jag var helt ute och cyklade. Då kändes den rollmatchningen plötsligt inte riktigt lika lyckad längre. En 61-åring (Haber är född 1952) och en 15 (?)-åring som spelar ett gift par, hit med spypåsen! :o (Vet inte hur gammal Tea är, men hon kan inte vara mycket äldre än 15.)

(Ingen skugga faller över Peter Haber eller Tea Stjärne för det där, men däremot över filmens producenter!)

Erik Friman

CitatNu var det extremt längesedan jag läste Bamse, men är inte Nalle-Maja bamses fru?

Nej, Nalle-Maja är Bamses dotter. Brummelisa heter Bamses fru.

JRL

Tack för klargörandet!

Daniel (eller annan moderator) får gärna radera mitt förra inlägg. Jag och Tony Tonka hade inte riktigt koll på läget, och som det står nu känns det inte riktigt schysst mot någon.

TonyTonka

Ja just det, Brummelisa hette hon ja :)

JRL: Tea Stjärne är 12 år.

Experten

Citat från: Erik Friman skrivet 30 september 2013 kl. 14:59:48
Det har nu avslöjats vilka som blir rösterna för filmen Bamse och tjuvstaden som har premiär 17 januari 2014.
De som jag kan avslöja är:
Bamse - Peter Haber
Lille Skutt - Morgan Alling
Skalman - Steve Kratz
Farmor - Ia Langhammer
Nalle-Maja - Tea Stjärne
Vargen - Shelby Niavarni
och filmens skurk Reinard Räv - Magnus Härenstam
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17567005.ab

Även hos Moviezine nämndes också Leif Andrée (oklart vilken röst) och Tomas Bolme som blir filmens berättarröst så det verkar dessvärre inte bli Olof Thunberg som jag hade hoppats på.
Jaha, vilket antiklimax...

Lilla My

Citat från: JRL skrivet 30 september 2013 kl. 21:32:42
Färre och färre prenumererar på tidningen, vilket är ett tydligt tecken på att intresset sjunker.

Finns en fin anledning; De blir sämre och sämre. Som Bamsesamlare tycker jag den bästa tiden varade från 80 - 90-talet. Runt 2000-talskröken (d.v.s. efter Runes död) höll serien måttet i kanske något år, bara för att sedan sjunka och bli slarvigare och slarvigare gjord. De som sålts från 2011 och framåt är helt knasigt dåliga, jag förstår att barn inte intresserar sig för dem längre.

juku

Tycker verkligen inte Peter Haber passar som Bamse. Han spelar ju nästan alltid surgubbe och han e rätt gammal. De skulle tagit nån man i 40årsåldern istället. Sen håller jag med om att bamsetidningen har blivit mkt sämre. Mkt beror på att man nästan alltid har massa repriser och sen tål jag inte chefredaktören.  Hon ska alltid synas och brevsidan finns knappt längre utan den dumma chefredaktören ska snacka. Mkt bättrre på 90talet och 80talet.

Experten

Visst förknippar man Peter Haber mest med Beck numera???

Erik Friman

Trailern från "riktiga" filmen är här med röster och allt.

http://www.youtube.com/watch?v=lMbcy7NirqA

TonyTonka

Citat från: Experten skrivet 26 oktober 2013 kl. 09:07:33
Visst förknippar man Peter Haber mest med Beck numera???

Jag förknippar honom mer med Pappa Rudolf i Sune. ^^

Experten

Beror på hur man ser det...

Experten

Citat från: Erik Friman skrivet 19 november 2013 kl. 11:36:08
Trailern från "riktiga" filmen är här med röster och allt.

http://www.youtube.com/watch?v=lMbcy7NirqA
Negativt...

Eriksson

Trailern var mycket intressant! Visst känns det lite ovant och kanske låter inte alla rösterna exakt som man hade önskat, men det kan nog fungera trots allt.

Synd att man inte fick höra Vargen, för jag är spänd på hur han kommer att låta. Jag hade helst hoppats på Andreas Nilsson som Vargen, men jag aldrig hört hur denne Shelby Niavarni låter, så förhoppningsvis låter han rätt.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Erik Friman

Man får hoppas att de är noga med att ha med alla de i en rollista istället för övriga röster.

CitatJag hade helst hoppats på Andreas Nilsson som Vargen, men jag aldrig hört hur denne Shelby Niavarni låter, så förhoppningsvis låter han rätt.
Råkade veta att hans namn är felstavad och saknar bokstav så egentligen blir det Shebly Niavarani.