Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 20:51:20Jag ser inte heller vad det skulle vara för kul med det - mest troligt snarare jobbigt för henne...

Däremot är det förstås trevligt att hon vågar vara ärlig med det och prata om det offentligt - de allra flesta med PNF-diagnoser kommer förmodligen inte nämna det för någon annan än närstående.
Precis. Däremot är det möjligt att hon är den första som har gått ut med det offentligt, för de flesta lär nog inte prata om sådant i offentligheten.

Sen finns det ju garanterat också ett stort mörkertal, med personer som uppfyller kriterierna men aldrig fått någon officiell diagnos - trots allt är ju diagnoser på papper främst till för att kunna få stöd och hjälp, så de som klarar sig själv utan stöd och inte har behov av läkemedel har förmodligen aldrig genomgått en sådan lång utredning.
(Det rör sig ju trots allt oftast om en flera dagar lång utredning, där man måste ta ledigt från jobbet eller skolan under tiden, så det är liksom inget som någon skulle genomgå utan vidare om de ändå klarar sig utan större besvär...)
Ja tänk & va en odiagnostiserad autist i flera år,sägs också att personer som sitter framför en skärm i flera timmar i ung ålder har större risk & utveckla ADHD

Måne

Citat från: MOA skrivet  5 december 2023 kl. 21:37:57Ja tänk & va en odiagnostiserad autist i flera år,sägs också att personer som sitter framför en skärm i flera timmar i ung ålder har större risk & utveckla ADHD
Man "utvecklar väll inte diagnoser"? Man födds väll med det? eller? :o
Sen är ju alla med autism olika, samma med ADHD finns väll olika breddgrader hur "svårt" man har det.
Jag menar. Det är väll inte som att man vaknar upp random den 12the december och har ADHD.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  5 december 2023 kl. 18:53:01Det tror jag knappast. NPF-diagnoser har alltid existerat och är vanligare än man tror så risken att INGEN röstskådis innan henne skulle haft något är otroligt minimal
Vem vet folk med autism kan rentav dras till röstskådespelri ;)

Jag känner till två amerikanska VA som är autistiska och har väldigt store resemus.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: MOA skrivet  5 december 2023 kl. 21:37:57sägs också att personer som sitter framför en skärm i flera timmar i ung ålder har större risk & utveckla ADHD
Haha nej du det där fungerar inte. Diagnoser som ADHD och autism är inget man utvecklar, det föds man med.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  6 december 2023 kl. 18:31:30Haha nej du det där fungerar inte. Diagnoser som ADHD och autism är inget man utvecklar, det föds man med.
Så inte från vacciner ? ;D

gstone

gstone

Amazon Prime har faktiskt bryr sig om att göra en svensk dubbning av Merry Little Batman med dubb credits och allt 🥳😁☺️

Erika

Citat från: gstone skrivet  8 december 2023 kl. 08:13:10Amazon Prime har faktiskt bryr sig om att göra en svensk dubbning av Merry Little Batman med dubb credits och allt 🥳😁☺️
Du får gärna posta / fixa bilder på creditlistan, är nyfiken på vilka som medverkar! :)

gstone

Citat från: Erika skrivet  8 december 2023 kl. 08:16:04Du får gärna posta / fixa bilder på creditlistan, är nyfiken på vilka som medverkar! :)
Det ska försöka med när jag kommer hem från verksamheten  :D 

Skokaka

Disneyfantasten

gstone

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag fåt en massa dubb credits från min "konkat på ett bolag" ;D 🥳

Två crediys grågade jag ine ens om ;D

gstone

Svenska röstskådespelare verkar vara som snäll och sympatiska människor  :D