Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Måne

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 december 2023 kl. 20:58:23Kan det vara för att du inte varit i målgruppen för Happy Meal på väldigt många år? Du är inte riktigt en femåring för att leka med Happy Meal leksaker.
Hahahahhha Mathilda! Jag döööör! XD

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 december 2023 kl. 20:58:23Kan det vara för att du inte varit i målgruppen för Happy Meal på väldigt många år? Du är inte riktigt en femåring för att leka med Happy Meal leksaker.
Nej 

Det är de faktiskt inte.

Det finns en ganska defensiv annan anledning 😉
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 22:00:02Nej

Det är de faktiskt inte.

Det finns en ganska defensiv annan anledning 😉
Får jag gissa att det är att leksakerna numera är gjorda i papp?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 22:00:37Får jag gissa att det är att leksakerna numera är gjorda i papp?
🤯❗️

Är du en tankeläsare ⁉️

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 22:02:12🤯❗️

Är du en tankeläsare ⁉️
Nej men jag gissade utifrån mina barn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 22:02:50Nej men jag gissade utifrån mina barn.
Men vill man minska ner användningen av plast av miljömässiga skäl, låter det ju dock i och för sig som ett lovvärt initiativ.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2023 kl. 22:08:49Men vill man minska ner användningen av plast av miljömässiga skäl, låter det ju dock i och för sig som ett lovvärt initiativ.
Så det är typ som med sugrören? Som inte fyller sin funktion för att de går sönder undrar om barnen också tycker att leksakerna är så som jag tycker de sugrören

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2023 kl. 22:08:49Men vill man minska ner användningen av plast av miljömässiga skäl, låter det ju dock i och för sig som ett lovvärt initiativ.
Likanade ursäkter använs också för att förklara var förskolor är smäre dag med.

gstone

Jag tycker förskolor är mycket sämre idag.

Ett barn på förskolan min syster parketterade på fick inte låna en Sköbheten och Odjuret bilderbok för att den" inte passade inte med förskolans genustänk"

Stört löjligt och fel >:( >:( >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 23:18:27Jag tycker förskolor är mycket sämre idag.

Ett barn på förskolan min syster parketterade på fick inte låna en Sköbheten och Odjuret bilderbok för att den" inte passade inte med förskolans genustänk"

Det kan väl se som lite överdrivet kanske men jag förstår båda synsätten. Vi kan ju inte uppfostra en generation barn som tror att tjejer bara duger till att bli kära i och räddade av prinsar.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 23:27:03Det kan väl se som lite överdrivet kanske men jag förstår båda synsätten. Vi kan ju inte uppfostra en generation barn som tror att tjejer bara duger till att bli kära i och räddade av prinsar.
Skönheten är Odjuret är en relativitet ny film den har ju knappt dateras än.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 23:28:47Skönheten är Odjuret är en relativitet ny film den har ju knappt dateras än.
Relativt ny? 32 år är väl inte nytt i den här tidsåldern. Jag menar tänk bara på så mycket som har hänt sedan 1991.

MOA

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 23:18:27Jag tycker förskolor är mycket sämre idag.

Va e de för pajas som kommit på de?Dummaste jag läst idag,bara så fruktansvärt idiotiskt tänkt av vem som nu bestämde de. Pissa på dom >:(

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 23:27:03Det kan väl se som lite överdrivet kanske men jag förstår båda synsätten. Vi kan ju inte uppfostra en generation barn som tror att tjejer bara duger till att bli kära i och räddade av prinsar.
Fast i Belle fall är det så att säga motsatsen om du förstår vad jag menar, innan henne hade Ariel räddat Erik från att drunkna, även bland nyare prinsessor/hjältinnor är allting progressivt, Jasmine är mer rebelliös, Pocahontas vill avstyra strider, Esmeralda står upp för förtryckta, Mulan räddar Kina, Tiana sliter hårt för att få ihop pengar, Rapunzel använder sin stekpanna som vapen, Merida har pilbåge, Anna är feministisk, Vaiana seglar iväg på egen hand, Raya vill ena sitt land, Asha vill kungarikets bästa.

Dessutom så är inte de äldre prinsessorna heller "osjälvständiga": Snövit städar upp röran i dvärgarnas stuga och uppmanar dem att tvätta sig, Askungen sliter hårt och rider tillbaka till slottet för att förhindra det "falska brölloppet", Törnrosa promenerar ensam i skogen och får även pröva på att ta hand om kungariket på egen hand.

Det är så få saker som jag är emot som att man nedvärderar Disney-prinsessor/hjältinnor (samt från andra stora amerikanska filmföretag), jag ser mig själv som deras försvarsadvokat.

Skokaka

Nu vill jag ju inte vara sådan, men det är synd att folk nu för tiden tycker att pengar är det viktigaste som finns. :'(