Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2024 kl. 01:11:09Nu så är tydligen Steamboat Willie public domain. Och jag som trodde att själva Musse Pigg skulle vara det. Men åtminstone så kan man se kortfilmen utan problem. :D
Steamboat Willie versionen av Musse Pigg är public domain nu men inte den senare mer välkända designen. För att använda han med public domain får man inte ta från andra nyare grejer så ingen Pluto m.m.

Mathilda Gustafsson

gstone

Jag köpte en väldigt sällsynt DVD för ett relative lågt pris idag ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2024 kl. 22:33:43Jag köpte en väldigt sällsynt DVD för ett relative lågt pris idag ;D
Vilken då, och för vilket pris?

Har man sagt A, får man gärna säga B också...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 januari 2024 kl. 22:35:12Vilken då, och för vilket pris?

Har man sagt A, får man gärna säga B också...
den här ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2024 kl. 22:38:06den här ?
Är Järnjätten sällsynt på DVD? Det finns väl två svenska DVD-utgåvor av den...

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2024 kl. 22:34:09kul får dig

Var den jätte dyr ?
Ja, så här står jag med min nya gitarr och nu ska vi på turné

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2024 kl. 22:34:09kul får dig

Var den jätte dyr ?
Jag tror inte hon har köpt någon gitarr, eftersom att hennes inlägg är rader ur låten En akustisk gitarr av Lasse Berghagen.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2024 kl. 22:45:37Jag tror inte hon har köpt någon gitarr, eftersom att hennes inlägg är rader ur låten En akustisk gitarr av Lasse Berghagen.
Kan det inte vara att hon har köpt en, eller varför skulle det vara mer troligt att hon har skrivit av en rad från låten?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  3 januari 2024 kl. 23:17:42Kan det inte vara att hon har köpt en, eller varför skulle det vara mer troligt att hon har skrivit av en rad från låten?
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  3 januari 2024 kl. 00:55:29Jag har köpt mig en akustisk gitarr :)
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  3 januari 2024 kl. 22:43:31Ja, så här står jag med min nya gitarr och nu ska vi på turné
Det är rader tagna från sångtexten.

Jag har köpt mig en akustisk gitarr
Sen den dan du träffa mig
Så här står jag med min nya gitarr
Och min kärlekssång till

Du har allt det där som flickor ska ha
Du kan få mig dit du vill
Du har allt som få mig att må så bra
Du har allt och lite till
Och nu ska vi på turné

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2024 kl. 22:40:51Är Järnjätten sällsynt på DVD? Det finns väl två svenska DVD-utgåvor av den...
Jag instämmer, är Järnjätten verkligen sällsynt på DVD? Gstones kopia ser ut att vara en specialutgåva som kan tänkas gå för en högre summa begagnat, men jag har då inget minne av att någon DVD-utgåva av den filmen har varit särskilt dyr.

Men om så är fallet så har du gjort ett fint klipp, Gstone.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  3 januari 2024 kl. 23:36:35Jag instämmer, är Järnjätten verkligen sällsynt på DVD? Gstones kopia ser ut att vara en specialutgåva som kan tänkas gå för en högre summa begagnat, men jag har då inget minne av att någon DVD-utgåva av den filmen har varit särskilt dyr.

Ja

Jag har verkligen fyndat :D

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  3 januari 2024 kl. 23:36:35Jag instämmer, är Järnjätten verkligen sällsynt på DVD? Gstones utågva ser ut att vara en specialutgåva som kan tänkas gå för en högre summa begagnat, men jag har då inget minne av att någon DVD-utgåva av den filmen har varit särskilt dyr.

Specialutgåvan verkar dock ha givits ut i två upplagor så jag undrar om den här faktiskt är så sällsynt.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2024 kl. 23:22:08Det är rader tagna från sångtexten.

Jag har köpt mig en akustisk gitarr
Sen den dan du träffa mig
Så här står jag med min nya gitarr
Och min kärlekssång till

Du har allt det där som flickor ska ha
Du kan få mig dit du vill
Du har allt som få mig att må så bra
Du har allt och lite till
Och nu ska vi på turné
Hur visste du? :o