Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot, Simon Axelsson och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Sven Björklund hade passat till följande karaktärer;

- Botvid = Svanprinsessan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Gabriel Odenhammar hade passat till följande karaktärer;

- Michael Darling = Peter Pan

- Stampe = Bambi

- Hoppsan = Robin Hood

- Toulouse = Aristocats

- Tuff = De 101 Dalmatinerna

(dessvärre kommer jag inte på vilka karaktärer han hade passat till som vuxen då jag inte har koll på hur hans vuxna röst låter, men det finns säkert någon)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lars-Erik Berenett hade passat till följande karaktärer;

- Ziggy = Djungelboken

- Sigge McKvack = DuckTales

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Simon Peyron hade passat till följande karaktärer;

- Chanticleer = Rock-A-Doodle

- David = Lilo och Stitch

Några fler förslag?

Mathilda Gustafsson

Magnus Ehner skulle passa jättebra som Luigi men tyvärr har han inte dubbat så mycket för Sun Studio/SDI Media 

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 januari 2024 kl. 18:53:46Magnus Ehner skulle passa jättebra som Luigi men tyvärr har han inte dubbat så mycket för Sun Studio/SDI Media
Så Luigi i AOSMB3?Intressant tanke

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 09:28:41Okej, då ska vi se...

- Nanny för att jag hade Madame Mim i mitt inlägg och båda gjorts av Martha Wentworth?

- Vincent Werner för att han ofta gjort barnkaraktärer (tror själv han hade kunnat funka i början av 3an när Andy fortfarande är barn)

- Fantasin för att jag hade med Shenzi och Bläckis i mitt inlägg och båda gjorts av Whoopi Goldberg?

- Prins Charming (som Askungens Prins heter, han har inget egentligt namn utan brukar omnämnas av Disney-fans som Prince Charming) för att båda karaktärerna i mitt inlägg var prinsar?

(jag ska villigt erkänna att jag gjorde en fuling här, när jag lyssnar på Olle Perssons solosång i introsången till omdubbningen av Bambi så tror jag att den sången hade passat perfekt till en prins-karaktär, enligt egen bekräftelse via mail så är han med och sjunger i "Snövättarna" som medverkar i omdubbningen av Snövit och De Sju Dvärgarna, dock som Gladers sångröst, själv tror jag att hans röst hade kunnat passa perfekt till Prinsen i just den dubbningen, Törnrosas omdubbning gjordes ca 1979-1980, vet inte hur aktiv han var då, men eftersom Prins Filip i båda dubbningarna gjordes av olika personer vid tal och sång tänkte jag att det kunde funka i det fallet, om Askungen hade fått en omdubbning 1985 så hade han säkert kunnat fungera som den Prinsen)

- Matriarken för att jag hade med Winifred i mitt inlägg och båda gjorts av Verne Felton samt att båda är elefant-damer?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Precis. Jag tänkte på när Andy var barn i början av filmen då den gjordes ju i 2010. Och kanske jag tänkte mer på Prinsens sångröst, men i hela fall.

Sam Molavi som Hicke Hiskelig Halvulk III: Eftersom du hade Jack Frost som ett förslag och båda dubbades utav Jesper Adefelt, plus så är båda huvudfigurer i Dreamworks filmer.

Daniel Melén som Tjatte: Samma sak som med Sarah Dawn Finer som Fnatte, jag tänkte på varianten i Quack Pack eftersom de har olika röster där. Där spelades Tjatte i hela fall utav E. G. Daily, som också spelade Mummel som unge i Happy Feet som Daniel dubbade. 

Birgitta Valberg som Gåsmor: Dels utav för att du hade Lucy och Amelia som förslag (då de är också gäss) men också för att du hade Drottningen som ett förslag, och båda dubbades utav Hjördis Petterson (som även var med i denna omgången). 

Lena Willemark som Daphne: Eftersom du hade Rita som ett förslag, och båda dubbades utav Sharon Dyall. 

Och Måns Westfelt som Sorken: Eftersom du bara hade Mullvaden som ett förslag, och båda gräver mullvadshögar.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2024 kl. 20:15:42Precis. Jag tänkte på när Andy var barn i början av filmen då den gjordes ju i 2010. Och kanske jag tänkte mer på Prinsens sångröst, men i hela fall.

Sam Molavi som Hicke Hiskelig Halvulk III: Eftersom du hade Jack Frost som ett förslag och båda dubbades utav Jesper Adefelt, plus så är båda huvudfigurer i Dreamworks filmer.

Daniel Melén som Tjatte: Samma sak som med Sarah Dawn Finer som Fnatte, jag tänkte på varianten i Quack Pack eftersom de har olika röster där. Där spelades Tjatte i hela fall utav E. G. Daily, som också spelade Mummel som unge i Happy Feet som Daniel dubbade.

Birgitta Valberg som Gåsmor: Dels utav för att du hade Lucy och Amelia som förslag (då de är också gäss) men också för att du hade Drottningen som ett förslag, och båda dubbades utav Hjördis Petterson (som även var med i denna omgången).

Lena Willemark som Daphne: Eftersom du hade Rita som ett förslag, och båda dubbades utav Sharon Dyall.

Och Måns Westfelt som Sorken: Eftersom du bara hade Mullvaden som ett förslag, och båda gräver mullvadshögar.
Då lägger jag till Mullvaden ur Bambi hos Måns Westfalen, som också är en mullvad.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 20:19:35Då lägger jag till Mullvaden ur Bambi hos Måns Westfalen, som också är en mullvad.
Också han från Det susar i säven.

Skokaka

Annica Risberg:
Mrs. Potts

Kerstin Bagge:
Winifred 

Kjerstin Dellert:
Änkan Tweed

Hans Strååt:
Valle Valross 

Beatrice Järås:
Lady Kluck

Torsten Lilliecrona:
Svarte Petter

Sven Björklund:
Nasse

Gabriel Odenhammar:
Christoffer Robin

Lars-Erik Berenett:
Dodger

Simon Peyron:
Allan-i-Dalen

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2024 kl. 21:10:30Annica Risberg:
Mrs. Potts

Kerstin Bagge:
Winifred 

Kjerstin Dellert:
Änkan Tweed

Hans Strååt:
Valle Valross 

Beatrice Järås:
Lady Kluck

Torsten Lilliecrona:
Svarte Petter

Sven Björklund:
Nasse

Gabriel Odenhammar:
Christoffer Robin

Lars-Erik Berenett:
Dodger

Simon Peyron:
Allan-i-Dalen
Okej, då skava se...

- Lady Kluck för att jag hade med Amelia mitt inlägg och båda gjorts av Carole Shelley?

- Christoffer Robin som inspiration från forumsmedlemmen Eriksson?

- Dodger för att han dubbade Charlie Barkin och båda även dubbats av Tommy Nilsson och båda är hundar?

- Alan-i-Dalen hos Simon Peyron (som förövrigt är samboende med Malin Olsson och har tillsammans med henne två döttrar som heter Blanka och Hedda) för att jag hade med Chanticleer i mitt inlägg och båda är tuppar?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Disneyfantasten

Gösta Ekman hade passat till följande karaktärer;

- Flaps = Djungelboken

- Roger Rabbit

- Fagin = Oliver och Gänget

- Dweeb = Rex och Hans Vänner

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lasse Åberg hade passat till följande karaktärer;

- Ziggy = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

Några fler förslag?