Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Eva Gröndahl hade passat till följande karaktärer;

- Orwen = Taran och Den Magiska Kitteln

- Fröken Åkermus = Tummelisa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Julia Messelt hade passat till följande karaktärer;

- Batgirl = Batman

- Pocahontas

- Stålflickan = Stålmannen

- Wonder Woman

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Claudia Galli Concha hade passat till följande karaktärer;

- Tiana = Prinsessan och Grodan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Julia Dufvenius hade passat till följande karaktärer;

- Pocahontas

- Kida = Atlantis En Försvunnen Värld

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Josephine Bornebusch hade passat till följande karaktärer;

- Tiana = Prinsessan och Grodan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Erik Lindgren hade passat tillfallande karaktärer;

- John Darling = Peter Pan (om en dubbning hade gjorts 1984)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Trolle Carlsson hade passat till följande karaktärer;

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen

- Mowgli = Djungelboken

- Toulouse = Aristocats

- Hoppsan = Robin Hood

- Fievel = Resan Till Amerika (mer specifikt Fievel i Vilda Västern)

- Edmund = Rock-A-Doodle

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 21:17:03Okej, då skava se...

- Lady Kluck för att jag hade med Amelia mitt inlägg och båda gjorts av Carole Shelley?

- Christoffer Robin som inspiration från forumsmedlemmen Eriksson?

- Dodger för att han dubbade Charlie Barkin och båda även dubbats av Tommy Nilsson och båda är hundar?

- Alan-i-Dalen hos Simon Peyron (som förövrigt är samboende med Malin Olsson och har tillsammans med henne två döttrar som heter Blanka och Hedda) för att jag hade med Chanticleer i mitt inlägg och båda är tuppar?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Ja. ;) Dock så tog jag Christoffer Robin för att han är ett barn, såklart. Kommer inte ihåg om jag såg Erikssons förslag, men jag tror visst att han skulle funka. 

Annica Risberg som Mrs. Potts: Eftersom hon spelades såklart utav Angela Lansbury, och hon spelade också Ballongdamen från Mary Poppins kommer tillbaka som dubbades utav Annica. 

Kerstin Bagge som Winifred: Eftersom du hade Fru Jumbo som ett förslag, och båda spelades utav Verna Felton plus att båda är elefanter. 

Kjerstin Dellert som Änkan Tweed: Eftersom du hade med äldre damer som förslag. 

Hans Strååt som Valle Valross: Eftersom du hade Herr Uggla som ett förslag, och båda spelades utav Will Wright. 

Torsten Lilliecrona som Svarte Petter: Eftersom du bara hade Major Domus som ett förslag. Nåja, jag är dock tyvärr osäker vilka som spelade vilka utav Maleficents hantlangare. Men jag vet i hela fall att de spelades utav Candy Candido, Pinto Colvig och Bob Amsberry. Pinto har också varit Petter, så...

Och Sven Björklund som Nasse: Eftersom du bara hade Botvid som ett förslag, och båda dubbades utav Pontus Gustafsson.

Skokaka

Gösta Ekman:
Stanley 

Lasse Åberg:
Rafiki 

Joakim Tidermark:
Shaggy 

Eva Gröndahl:
Flora 

Julia Messelt:
Helen Truax-Parr/Elastaflickan 

Claudia Gallo Concha:
Rosalina (Och det är ju dock Galli.)

Julia Dufvenius:
Mena från Bambi 2 

Josephine Bornebusch:
Silverdagg  

Erik Lindgren:
Unga Micke 

Trolle Carlsson:
Stampe

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2024 kl. 23:17:41Gösta Ekman:
Stanley

Lasse Åberg:
Rafiki

Joakim Tidermark:
Shaggy

Eva Gröndahl:
Flora

Julia Messelt:
Helen Truax-Parr/Elastaflickan

Claudia Gallo Concha:
Rosalina (Och det är ju dock Galli.)

Julia Dufvenius:
Mena från Bambi 2

Josephine Bornebusch:
Silverdagg 

Erik Lindgren:
Unga Micke

Trolle Carlsson:
Stampe
Okej, då ska vi se...

- Stanley för att jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

- Micke för att den filmen kom 1981?

- Stampe för att han är en barnkaraktär vilket även karaktärernas mitt inlägg också är?

Då är jag nyfiken, hur kom du på resten? 

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 23:27:57Okej, då ska vi se...

- Stanley för att jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

- Stampe för att han är en barnkaraktär vilket även karaktärernas mitt inlägg också är?

Rosalina från Mario spelen, hoppas att hon medverkar i en kommande uppföljare

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 23:27:57Okej, då ska vi se...

Exakt, också för att du hade Hoppsan i Trolle Carlsson, och båda är kaninungar. 

Lasse Åberg som Rafiki: Eftersom du hade Hit-Hat som ett förslag, och båda dubbades utav Svante Thuresson. 

Joakim Tidermark som Shaggy: Eftersom han dubbade Luigi i filmen från förra året, och Shaggy är en liknande typ av karaktär. Båda är lättskrämda och har gröna kläder på sig. Plus så är Fred och Clawhauser liknande karaktärer som Shaggy, då du hade båda som förslag. 

Eva Gröndahl som Flora: Eftersom du hade Orwen som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Inger Teien. 

Julia Messelt som Helen Truax-Parr/Elastaflickan: Eftersom du hade superhjältinnor som förslag. 

Claudia Galli Concha som Rosalina: Eftersom jag inspirerades av en video som tyckte att om hon var med i Marios film (eller en uppföljare) så kunde Scarlett Johansson spela henne. Scarlett gjorde rösten till Mindy från SvampBob Fyrkant - Filmen som Claudia dubbade. 

Julia Dufvenius som Mena: Eftersom du hade Kida som ett förslag, och båda spelades utav Cree Summer. 

Och Josephine Bornebusch som Silverdagg: Eftersom både hon och Viper spelades utav Lucy Liu.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  5 januari 2024 kl. 23:32:07Rosalina från Mario spelen, hoppas att hon medverkar i en kommande uppföljare
Jag med. ;D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2024 kl. 00:28:57Exakt, också för att du hade Hoppsan i Trolle Carlsson, och båda är kaninungar.

Lasse Åberg som Rafiki: Eftersom du hade Hit-Hat som ett förslag, och båda dubbades utav Svante Thuresson.

Joakim Tidermark som Shaggy: Eftersom han dubbade Luigi i filmen från förra året, och Shaggy är en liknande typ av karaktär. Båda är lättskrämda och har gröna kläder på sig. Plus så är Fred och Clawhauser liknande karaktärer som Shaggy, då du hade båda som förslag.

Eva Gröndahl som Flora: Eftersom du hade Orwen som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Inger Teien.

Julia Messelt som Helen Truax-Parr/Elastaflickan: Eftersom du hade superhjältinnor som förslag.

Claudia Galli Concha som Rosalina: Eftersom jag inspirerades av en video som tyckte att om hon var med i Marios film (eller en uppföljare) så kunde Scarlett Johansson spela henne. Scarlett gjorde rösten till Mindy från SvampBob Fyrkant - Filmen som Claudia dubbade.

Julia Dufvenius som Mena: Eftersom du hade Kida som ett förslag, och båda spelades utav Cree Summer.

Och Josephine Bornebusch som Silverdagg: Eftersom både hon och Viper spelades utav Lucy Liu.
Okej, det var mer än jag visste, jag blandar lätt ihop de tre häxorna och tänkte här på ledaren som vill ha Tarans svärd.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 21:53:11Trolle Carlsson hade passat till följande karaktärer;

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen

- Mowgli = Djungelboken

- Toulouse = Aristocats

- Hoppsan = Robin Hood

- Fievel = Resan Till Amerika (mer specifikt Fievel i Vilda Västern)

- Edmund = Rock-A-Doodle

Några fler förslag?
Stackers barn som heter Trolle😅
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"