Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Emy Storm hade passat till följande karaktärer;

- Orwen = Taran och Den Magiska Kitteln

- Mrs Judson = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Isa Quensel hade passat till följande karaktärer;

- Häxan = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Hjärter Dam = Alice i Underlandet

- Nanny = De 101 Dalmatinerna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Staffan Götestam hade passat till följande karaktärer;

- Prins Florian = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Bambi som vuxen = Bambi

- Prins Charming = Askungen

- Lufsen = Lady och Lufsen

- Prins Filip = Törnrosa

- Pongo = De 101 Dalmatinerna

- Prins Erik = Den Lilla Sjöjungfrun

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Magnus Rongedal hade passat till följande karaktärer;

- Kung Magnifico = Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Annica Edstam hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Nora = Peter och Draken Elliot

- Vinthunden = Änglahund

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Fredrik Lycke hade passat till följande karaktärer;

- Benjamin Syrsa = Pinocchio

- Kråkan med halmhatt = Dumbo

- Garrett = Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot

Några fler förslag?

Skokaka

Birgit Carlstén:
Amelia Gabble

Maude Cantoreggi Pedersen:
Lady Tremaine

Cecilia Hjalmarsson:
Änkan Tweed

Carl-Åke Eriksson:
Vincent Van Ghoul

Emy Storm:
Kängu

Isa Quensel:
Flora

Staffan Götestam:
Pips

Magnus Rongedal:
Ville Vråk och Benny Vråk

Annica Edstam:
Sylvia Marpole

Fredrik Lycke:
Skinner

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  9 januari 2024 kl. 21:27:48Birgit Carlstén:
Amelia Gabble

Maude Cantoreggi Pedersen:
Lady Tremaine

Cecilia Hjalmarsson:
Änkan Tweed

Carl-Åke Eriksson:
Vincent Van Ghoul

Emy Storm:
Kängu

Isa Quensel:
Flora

Staffan Götestam:
Pips

Magnus Rongedal:
Ville Vråk och Benny Vråk

Annica Edstam:
Sylvia Marpole

Fredrik Lycke:
Skinner
Okej, då ska vi se...

- Amelia för att jag hade med Lady Kluck i mitt inlägg och båda gjorts av Carole Shelley?

- Lady Tremaine för att jag hade med Maleficent i mitt inlägg och båda gjorts av Eleanor Audley?

- Änkan Tweed för att jag hade med Ella-Maj i mitt inlägg och båda gjorts av Jeanette Nolan?

- Isa Quensel för att jag hade med Hjärter Dam i mitt inlägg och båda gjorts av Verma Felton?

- Pips för att jag hade med Bambi som vuxen och Lufsen och alla tre gjorts av Pontus Gustafsson?

(jag har förresten två tillägg till hos denna person: Molle som vuxen och Jake i Bernard och Bianca i Australien)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(vilken Skinner och Vincent Van Ghoul syftar du på?)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2024 kl. 21:36:11Okej, då ska vi se...

- Amelia för att jag hade med Lady Kluck i mitt inlägg och båda gjorts av Carole Shelley?

- Lady Tremaine för att jag hade med Maleficent i mitt inlägg och båda gjorts av Eleanor Audley?

- Änkan Tweed för att jag hade med Ella-Maj i mitt inlägg och båda gjorts av Jeanette Nolan?

- Isa Quensel för att jag hade med Hjärter Dam i mitt inlägg och båda gjorts av Verma Felton?

- Pips för att jag hade med Bambi som vuxen och Lufsen och alla tre gjorts av Pontus Gustafsson?

(jag har förresten två tillägg till hos denna person: Molle som vuxen och Jake i Bernard och Bianca i Australien)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(vilken Skinner och Vincent Van Ghoul syftar du på?)
Ja, just det.

Carl-Åke Eriksson som Vincent Van Ghoul: Jag syftade på han från Scooby-Doo och de 13 gastarna. Jag kom på honom eftersom du hade med Råttigan som ett förslag, och båda spelades utav Vincent Price.

Emy Storm som Kängu: Eftersom du hade med Mrs. Judson som ett förslag, och båda dubbades utav Karin Miller.

Magnus Rongedal som Ville Vråk och Benny Vråk: Eftersom Ville spelades utav Lionel Stander, som också spelade Kup från The Transformers: The Movie, och Magnus dubbade i hela fall Kup i serien. Plus så inspirerades Ville utav Benny, vilket är därför jag även har med honom här också.

Annica Edstam som Sylvia Marpole: Eftersom du hade med Vinthunden som ett förslag, och båda spelades utav Bebe Neuwirth.

Och Fredrik Lycke som Skinner: Jag syftade på antagonisten från Råttatouille, jag hade med honom som ett förslag eftersom jag inspirerades utav Le Kväk från Bortspolad som Fredrik dubbade, och båda är franska skurkar.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  9 januari 2024 kl. 21:53:14Ja, just det.

Carl-Åke Eriksson som Vincent Van Ghoul: Jag syftade på han från Scooby-Doo och de 13 gastarna. Jag kom på honom eftersom du hade med Råttigan som ett förslag, och båda spelades utav Vincent Price.

Emy Storm som Kängu: Eftersom du hade med Mrs. Judson som ett förslag, och båda dubbades utav Karin Miller.

Magnus Rongedal som Ville Vråk och Benny Vråk: Eftersom Ville spelades utav Lionel Stander, som också spelade Kup från The Transformers: The Movie, och Magnus dubbade i hela fall Kup i serien. Plus så inspirerades Ville utav Benny, vilket är därför jag även har med honom här också.

Annica Edstam som Sylvia Marpole: Eftersom du hade med Vinthunden som ett förslag, och båda spelades utav Bebe Neuwirth.

Och Fredrik Lycke som Skinner: Jag syftade på antagonisten från Råttatouille, jag hade med honom som ett förslag eftersom jag inspirerades utav Le Kväk från Bortspolad som Fredrik dubbade, och båda är franska skurkar.
Jag tänkte först att du syftade på dessa två, men jag frågade för att vara säker.

Carl-Åke Eriksson som Råttigan är inspirerat från anteckningar från Oscar Isaksson där det står att han testade för rollen, jag lyssnade en liten bit på en Star Wars musiksaga på YouTube där han är berättarröst och tror att han hade kunnat bearbeta rösten till en bra Råttigan.

Jaså, jag trodde att Vincent Price enda roll var Råttigan, enligt honom själv är den rollen bland det bästa han har gjort. (en annan sådan är James Woods för sin roll som Hades, som rentav har sagt att han gärna gör den rollen gratis om det behövs)

Vem spelar Vincent Van Ghoul i den filmen? (jag har för mig att Johan Hedenberg dubbade honom vid flera tillfällen)

Disneyfantasten

David Lenneman hade passat till följande karaktärer;

- Jeppe (den smale) = De 101 Dalmatinerna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ewa-Maria Björkström Roos hade passat till följande karaktärer;

- Drottningen = Snövit och De Sju Dvärgarna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mark Levengood hade passat till följande karaktärer;

- Vinny = Atlantis En Försvunnen Värld

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2024 kl. 22:15:14Ewa-Maria Björkström Roos hade passat till följande karaktärer;

- Drottningen = Snövit och De Sju Dvärgarna

Några fler förslag?
Bra val
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Jonas Gardell hade passat till följande karaktärer;

- Onus = Skattkammarplaneten

Några fler förslag?