Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Sofia Pekkari hade passat till följande karaktärer;

- Isabela Madrigal = Encanto

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jan Blomberg hade passat till följande karaktärer;

- Kungen = Askungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Johan Glans hade passat till följande karaktärer;

- Professor Marmelad = Tuffa Gänget

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ulla Zetterberg hade passat till följande karaktärer;

- Drottningen = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Orwen = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Malin Graffman hade passat till följande karaktärer;

- Penny = Bernard och Bianca

Disneyfantasten

Tommy Johnson hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Tjocka Kråkan = Dumbo

- Einstein = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2024 kl. 22:07:26Jag tänkte först att du syftade på dessa två, men jag frågade för att vara säker.

Carl-Åke Eriksson som Råttigan är inspirerat från anteckningar från Oscar Isaksson där det står att han testade för rollen, jag lyssnade en liten bit på en Star Wars musiksaga på YouTube där han är berättarröst och tror att han hade kunnat bearbeta rösten till en bra Råttigan.

Jaså, jag trodde att Vincent Price enda roll var Råttigan, enligt honom själv är den rollen bland det bästa han har gjort. (en annan sådan är James Woods för sin roll som Hades, som rentav har sagt att han gärna gör den rollen gratis om det behövs)

Vem spelar Vincent Van Ghoul i den filmen? (jag har för mig att Johan Hedenberg dubbade honom vid flera tillfällen)
Det är egentligen en serie. Och jo, det är Johan Hedenberg. ;)

Steffan sa själv att hans idé om Johan Hedenberg som Råttigan var för att de delade samma engelska röst. Jag har också tyckt att Johan kunde passa som Råttigan förut, men jag visste inte detta då, jag uppenbarligen tyckte dock att Johan gör bra skurkar så ofta och att han skulle ha samma charm i denna roll, men eftersom båda görs av Vincent Price så tycker jag att det är ännu bättre. På tal om detta, Hans Josefsson kunde då i så fall vara en bra Vincent Van Ghoul.

Skokaka

David Lenneman:
Delroy 

Ewa-Maria Björkström:
Den "goda" fen från Shrek 2 

Mark Levengood och Jonas Gardell:
Devon och Cornwall (Dock så vet jag inte vem som ska spela vem... Förresten, detta vore dock omöjligt, då de två inte ville dubba...) 

Sofia Pekkari:
Asha 

Jan Blomberg:
Herr Mullvad 

Johan Glans:
Humpty Alexander Dumpty 

Ulla Zetterberg:
Hjärter Dam 

Malin Graffman:
Jane Back 

Tommy Johnson:
Bror Björn

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 00:51:31David Lenneman:
Delroy

Ewa-Maria Björkström:
Den "goda" fen från Shrek 2

Mark Levengood och Jonas Gardell:
Devon och Cornwall (Dock så vet jag inte vem som ska spela vem... Förresten, detta vore dock omöjligt, då de två inte ville dubba...)

Sofia Pekkari:
Asha

Jan Blomberg:
Herr Mullvad

Johan Glans:
Humpty Alexander Dumpty

Ulla Zetterberg:
Hjärter Dam

Malin Graffman:
Jane Back

Tommy Johnson:
Bror Björn
Okej, då ska vi se...

- Devon och Cornwall då Mikael Roupé nämnde i Ett Gott Snack att de tillfrågades men tackade nej?

- Asha för att jag hade med Isabela Madrigal i mitt inlägg och båda har ungefär samma kroppsbyggnad och ungefär samma hårfrisyr?

- Herr Mullvad för att både den karaktären och Den Hornkrönte Kungen spelats av John Hurt?

- Humpty Alexander Humpty för att jag hade med Professor Marmelad i mitt inlägg och båda dubbats av Kim Sulocki och är DreamWorks-skurkar?

- Jane Banks för att hon hade kunnat gjort rollen i en eventuell dubbning gjord efter filmen?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 00:51:31Mark Levengood och Jonas Gardell:
Jag tror att de kan ha uppfattat Mikael Roupés förfrågan om att dubba Devon och Cornwall som ett förlöjliggande och drivande med deras förhållande. Det här var ju sent 90-tal det hade blivit mer accepterat att vara homosexuell men ändå sågs homosexuella män som "fjollor" och "bögar" och något som var roligt att skämta om.

För jag tror inte de har något dubbningsförakt som vissa andra då Mark ju faktiskt har dubbat.

Disneyfantasten

Jonna Liljedahl hade passat till följande karaktärer;

- Penny = Bernard och Bianca

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lis Nilheim hade passat till följande karaktärer;

- Fru Brisby = Brisby och NIMHs Hemlighet

- Barsångerskan Miss Kitty och Muskvinnan från Hamstead = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Pernilla Glaser hade passat till följande karaktärer;

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Monica Zetterlund hade passat till följande karaktärer;

- Frou-Frou = Aristocats

- Änkan Kanin = Robin Hood

- Ella-Maj = Bernard och Bianca

Några fler förslag?

Disneyfantasten