Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hanna Zetterberg hade passat till följande karaktärer;

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Grete Havnesköld hade passat till följande karaktärer;

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln (om hon hade gjort rollen 1998)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Malte Forsberg hade passat till följande karaktärer;

- Sandy Ricks = Flipper (1996)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Måns Nilsson hade passat till följande karaktärer;

- Blyger = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Dizzie = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Magnus Mark hade passat till följande karaktärer;

- Hövding Tui = Vaiana

- Hövding Benja = Raya och Den Sista Draken

Några fler förslag?

gstone

Irene Lindh skulle passa som Beatrice Stanhope (från Djungel-George).
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2024 kl. 19:58:03Irene Lindh skulle passa som Beatrice Stanhope (från Djungel-George).
Det har inte slagit mig förut, men jag håller med.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2024 kl. 07:58:26Okej, då ska vi se...

- Devon och Cornwall då Mikael Roupé nämnde i Ett Gott Snack att de tillfrågades men tackade nej?

- Asha för att jag hade med Isabela Madrigal i mitt inlägg och båda har ungefär samma kroppsbyggnad och ungefär samma hårfrisyr?

- Herr Mullvad för att både den karaktären och Den Hornkrönte Kungen spelats av John Hurt?

- Humpty Alexander Humpty för att jag hade med Professor Marmelad i mitt inlägg och båda dubbats av Kim Sulocki och är DreamWorks-skurkar?

- Jane Banks för att hon hade kunnat gjort rollen i en eventuell dubbning gjord efter filmen?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Precis. ;) (Rolig fakta: Jag kände igen Johan Glans då vi såg en serie om honom på jobbet.)

David Lenneman som Delroy: Eftersom han spelades utav Keegan-Michael Key, som också spelade Ärlige John i Pinocchio (2022)

Ewa-Maria Björkström som Den "goda" fen: Eftersom hon spelades utav Jennifer Saunders, som också spelade Nanna Nudelman. 

Ulla Zetterberg som Hjärter Dam: Eftersom du hade med Drottningen som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Eli Anne Linnestad. Plus så är båda onda drottningar, nu när jag tänker efter... 

Och Tommy Johnson som Bror Björn: Med tanke på hur karaktärerna i ditt inlägg låter så kom han i tanken, då han låter likadant.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 21:36:05Precis. ;) (Rolig fakta: Jag kände igen Johan Glans då vi såg en serie om honom på jobbet.)

David Lenneman som Delroy: Eftersom han spelades utav Keegan-Michael Key, som också spelade Ärlige John i Pinocchio (2022).

Ewa-Maria Björkström som Den "goda" fen: Eftersom hon spelades utav Jennifer Saunders, som också spelade Nanna Nudelman.

Ulla Zetterberg som Hjärter Dam: Eftersom du hade med Drottningen som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Eli Anne Linnestad. Plus så är båda onda drottningar, nu när jag tänker efter...

Och Tommy Johnson som Bror Björn: Med tanke på hur karaktärerna i ditt inlägg låter så kom han i tanken, då han låter likadant.
Vem är förresten Delroy nu igen? (kom jag på att jag glömde fråga)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2024 kl. 21:40:12Vem är förresten Delroy nu igen? (kom jag på att jag glömde fråga)
Papegojan från Änder!.

Skokaka

Jonna Liljedahl:
Jane Back

Lis Nilheim:
Bianca och Duchess

Pernilla Glaser:
Alice och Lena

Monica Zetterlund:
Änkan Tweed

Tove Edfeldt:
Drottning Elinor

Hanna Zetterberg:
Tummelisa

Grete Havnesköld:
Zelda

Malte Forsberg:
Mummel

Måns Nilsson:
Hit-Hat

Magnus Mark:
Majestix

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 22:15:08Jonna Liljedahl:
Jane Back

Lis Nilheim:
Bianca och Duchess

Pernilla Glaser:
Alice och Lena

Monica Zetterlund:
Änkan Tweed

Tove Edfeldt:
Drottning Elinor

Hanna Zetterberg:
Tummelisa

Grete Havnesköld:
Zelda

Malte Forsberg:
Mummel

Måns Nilsson:
Hit-Hat

Magnus Mark:
Majestix
Okej, då ska vi se...

- Jane Banks för en eventuell dubbning gjord efter filmen?

- Alice och Lena (som båda gjorts av Kathryn Beaumont) för att jag hade med Eilonwy i mitt inlägg och alla dessa tre är på gränsen mellan pre-teen och tonåringar?

- Änkan Tweed för att jag hade med Ella-Maj i mitt inlägg och båda gjorts av Jeanette Nolan?

- nu minns jag inte om det var Flaps eller Dizzie som hade samma röst i original som Hit-Hat, men jag tror att du utgått ifrån det i fallet med Måns Nilsson?

(Bianca och Duchess är förresten båda gjorda av Eva Gabor i original, även på svenska av Margareta Sjödin)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2024 kl. 22:21:02Okej, då ska vi se...

- Jane Banks för en eventuell dubbning gjord efter filmen?

- Alice och Lena (som båda gjorts av Kathryn Beaumont) för att jag hade med Eilonwy i mitt inlägg och alla dessa tre är på gränsen mellan pre-teen och tonåringar?

- Änkan Tweed för att jag hade med Ella-Maj i mitt inlägg och båda gjorts av Jeanette Nolan?

- nu minns jag inte om det var Flaps eller Dizzie som hade samma röst i original som Hit-Hat, men jag tror att du utgått ifrån det i fallet med Måns Nilsson?

(Bianca och Duchess är förresten båda gjorda av Eva Gabor i original, även på svenska av Margareta Sjödin)
Precis. ;)

Tänkte både på att du hade med Ella-Maj och Änkan Kanin, så därför kom Änkan Tweed i tanken. Och ja, det var Dizzie, därför kom jag på Hit-Hat.

Lis Nilheim som Bianca och Duchess: Eftersom du hade med tjejmöss som förslag, då kom Bianca i tanken, plus Duchess eftersom de (som du sa) delar samma röst både på svenska och på engelska.

Tove Edfeldt som Drottning Elinor: Eftersom du hade med drottningar och mammor som förslag.

Hanna Zetterberg som Tummelisa: Eftersom du bara hade med Eilonwy som ett förslag, och jag tror att de är typ lika gamla.

Grete Havnesköld som Zelda: Eftersom du bara hade med Eilonwy som ett förslag här också så kom Zelda i tanken eftersom Taran och den magiska kitteln påminner mig om The Legend of Zelda.

Malte Forsberg som Mummel: Eftersom du bara hade med Sandy Ricks som ett förslag, och båda spelades utav Elijah Wood.

Och Magnus Mark som Majestix: Eftersom han spelades utav Matt Berry, som också spelade Poseidon.

gstone

Citat från: jimstrom skrivet 25 juli 2022 kl. 17:49:47Inget ont till Andreas Nilsson, men jag tror Hans Lindgren hade gjort en suverän Ra's Ah Ghul i Batman TAS.

På Samma sätt som Sture Ström hade varit lysande som det Grå Spöket.
Och båda hade ju dubbat för Eurotroll och en är Med i Mask of The Phantsam och den andra är med  i The New Batman Adventures :D

Så det är faktiskt långt i från omöjligt :D

Det skulle säkert varit relativitet lät att ordna :)

Båda var ju aktiva på den tiden.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 23:03:12Precis. ;)

Tänkte både på att du hade med Ella-Maj och Änkan Kanin, så därför kom Änkan Tweed i tanken. Och ja, det var Dizzie, därför kom jag på Hit-Hat.

Lis Nilheim som Bianca och Duchess: Eftersom du hade med tjejmöss som förslag, då kom Bianca i tanken, plus Duchess eftersom de (som du sa) delar samma röst både på svenska och på engelska.

Tove Edfeldt som Drottning Elinor: Eftersom du hade med drottningar och mammor som förslag.

Hanna Zetterberg som Tummelisa: Eftersom du bara hade med Eilonwy som ett förslag, och jag tror att de är typ lika gamla.

Grete Havnesköld som Zelda: Eftersom du bara hade med Eilonwy som ett förslag här också så kom Zelda i tanken eftersom Taran och den magiska kitteln påminner mig om The Legend of Zelda.

Malte Forsberg som Mummel: Eftersom du bara hade med Sandy Ricks som ett förslag, och båda spelades utav Elijah Wood.

Och Magnus Mark som Majestix: Eftersom han spelades utav Matt Berry, som också spelade Poseidon.
Jag tror Tummelisa ska vara något äldre än Eilonwy, sen kom Tummelisa 9 år efter Taran och Den Magiska Kitteln, tror även att Zelda ska vara något äldre än Eilonwy, både Hanna och Grete var svåra att komma på, Grete spelade Lotta På Bråkmakargatan, och dubbade även Freddi Fisk några år senare, och man hör skillnad på rösterna eftersom hon är äldre, och Taran och Den Magiska Kitteln dubbades om 1998, därav min tanke.

Malte Forsberg var svår att komma på någon direkt roll för, så då fick Sandy Ricks bli min bästa lösning på problemet eftersom den filmen kom 1996 och hade Sverigepremiär 1997.

Vilken Poseidon är det som spelats av Magnus Mark? Var har Majestix spelats av Matt Berry?

(eftersom Asterix-filmerna är fransk-producerade så har jag dålig koll på vilka som gör de engelska rösterna i de filmerna)