Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2024 kl. 14:49:12Öl LoL ;D

https://www.youtube.com/watch?v=LzGzjCLlPjY
Om man jämför svenska med engelska så borde han ha sagt: "Förvandla King Hippo till hans favoritföda!" som mer accurate. 

Hans norska röst låter faktiskt som Hasses andra röst för honom, tycker jag. :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 januari 2024 kl. 20:34:04Om man jämför svenska med engelska så borde han ha sagt: "Förvandla King Hippo till hans favoritföda!" som mer accurate.

Hans norska röst låter faktiskt som Hasses andra röst för honom, tycker jag. :o
Ja jämför jämför jämför, undrar vem den norska rösten är, han, Hasse & Mike Donovan är dom enda som låter bra

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 januari 2024 kl. 14:44:15Här lät nästan alla också bra

https://www.youtube.com/watch?v=Xw61Pwx2voI
Så det är meningen att han andas ofta? Kan förresten inte fatta att han och Coconuts delar en röst. :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 21:22:39Så det är meningen att han andas ofta? Kan förresten inte fatta att han och Coconuts delar en röst. :o
& Grounder också, finska & norska är dom som låter bäst. På tal om Grounder behöver jag också repliker till Tails & Scratch innan jag hoppar vidare till AOSTH

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 januari 2024 kl. 21:49:07& Grounder också, finska & norska är dom som låter bäst. På tal om Grounder behöver jag också repliker till Tails & Scratch innan jag hoppar vidare till AOSTH
Tails: "Det är min favorit serietidning! Kom! Vi måste stå först i kön!"

Scratch: "Du glömde dra i den här! Hur skulle jag kunna veta det?! Jag kläcktes just!"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 22:47:47Tails: "Det är min favorit serietidning! Kom! Vi måste stå först i kön!"

Scratch: "Du glömde dra i den här! Hur skulle jag kunna veta det?! Jag kläcktes just!"
Tack så mycket, här är Mother Brain & här är också nästan alla röster bättre än originalet

https://www.youtube.com/watch?v=3nAJPdiAp64

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 januari 2024 kl. 14:11:38Tack så mycket, här är Mother Brain & här är också nästan alla röster bättre än originalet

https://www.youtube.com/watch?v=3nAJPdiAp64
Inga problem. ;) 

Och jag visste att den här scenen skulle användas, videon är bara en hel minut. ;D 

Norska låter faktiskt ganska ung tycker jag... Irene Lindh eller Andreas Nilsson kunde säkert ha funkat i rollen. 

Förresten, hur kommer det dock sig att Kevin/Kapten N och Prinsessan Lana inte fick deras egna multilanguage videor? Och jag såg förresten igår det sista avsnitten du visade mig, ironiskt nog. Lite off-topic, men scenen när Simon river av Donkey Kongs tånagel var ganska obehaglig. :o

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 21:22:39Så det är meningen att han andas ofta? Kan förresten inte fatta att han och Coconuts delar en röst. :o
Jo, förresten. Även mer ironiskt att Ian James Corlett (den engelska rösten) även var Mega Man! :o Fast då var det i hans egna serie från 1994... Också att eftersom Dr Wily delar en röst med Coconuts medan King Hippo delar en med Grounder så undrar jag varför Eggplant Wizard och Scratch inte gjorde det. Mattias Knave kunde vara de andra två och Carl Johan Rehbinder kunde vara Wizard som en referens till detta. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 januari 2024 kl. 22:55:26Inga problem. ;)

Och jag visste att den här scenen skulle användas, videon är bara en hel minut. ;D

Norska låter faktiskt ganska ung tycker jag... Irene Lindh eller Andreas Nilsson kunde säkert ha funkat i rollen.

Förresten, hur kommer det dock sig att Kevin/Kapten N och Prinsessan Lana inte fick deras egna multilanguage videor? Och jag såg förresten igår det sista avsnitten du visade mig, ironiskt nog. Lite off-topic, men scenen när Simon river av Donkey Kongs tånagel var ganska obehaglig. :o
Andreas Nilsson är ju Krang men Irene Lindh är bra som antagonister. Det måste gjort väldigt ont för den stora apan som också spelas av Garry Chalk på engelska. Finska rösten lät också lite för komisk

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2024 kl. 13:23:34Andreas Nilsson är ju Krang men Irene Lindh är bra som antagonister. Det måste gjort väldigt ont för den stora apan som också spelas av Garry Chalk på engelska. Finska rösten lät också lite för komisk
Ja, Krang är ju också en ond hjärna, och så spelades Mother Brain utav en man på engelska. Men jag tänkte också på Irene om hon ska låta som en kvinna (vilket hon är) och hon dubbades ju utav en, så... 

Jag antar att du inte gjorde en sån här för Kevin och Lana eftersom de är inte från något spel, denna serien är ju deras origins medan alla de andra karaktärerna kommer ju från riktiga spel. 

I denna serien är Donkey Kong större än vanligt, och även om han inte talar här så är väl det uppenbarligen Gunnar Ernblad som dubbar honom, och när han var på TV och var utklädd till Indiana Jones så låter han mer som Staffan Hallerstam. Tycker att Gunnar passade mer, dock.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2024 kl. 23:00:19Ja, Krang är ju också en ond hjärna, och så spelades Mother Brain utav en man på engelska. Men jag tänkte också på Irene om hon ska låta som en kvinna (vilket hon är) och hon dubbades ju utav en, så...

Jag antar att du inte gjorde en sån här för Kevin och Lana eftersom de är inte från något spel, denna serien är ju deras origins medan alla de andra karaktärerna kommer ju från riktiga spel.

I denna serien är Donkey Kong större än vanligt, och även om han inte talar här så är väl det uppenbarligen Gunnar Ernblad som dubbar honom, och när han var på TV och var utklädd till Indiana Jones så låter han mer som Staffan Hallerstam. Tycker att Gunnar passade mer, dock.
Tog inte med honom för att han inte pratar. Denna version av Donkey Kong är från arkadspelen, detta gjordes ju innan Donkey Kong Country släpptes. På tal om det vill jag höra hur Niclas Wahlgren låter som huvudrollen, kan inte fatta att dom fick honom & medverka i det där lågbudget joxet, helt otroligt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2024 kl. 23:34:26Tog inte med honom för att han inte pratar. Denna version av Donkey Kong är från arkadspelen, detta gjordes ju innan Donkey Kong Country släpptes. På tal om det vill jag höra hur Niclas Wahlgren låter som huvudrollen, kan inte fatta att dom fick honom & medverka i det där lågbudget joxet, helt otroligt
Undrar dock varför han dubbades om han bara gör läten. ???

MOA

Nu är jag tillbaks med en ny video:

https://www.youtube.com/watch?v=QILsukAssf8
Rafael Alonso Naranjo Jr är min nya favorit :D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 januari 2024 kl. 14:07:48Nu är jag tillbaks med en ny video:

https://www.youtube.com/watch?v=QILsukAssf8
Rafael Alonso Naranjo Jr är min nya favorit :D
Okej, tydligen så kan du läsa mina tankar, då du lyckas alltid att använda de klippen som jag tänkte på och chansade att de skulle användas. 

Förresten, är Amad Saad Al Din och Narges Ahazan tjejer? Nåja, jag vet väl att det är meningen att Sonic ska vara ung då i denna serien, men det låter seriöst konstigt därför att jag har annars aldrig hört Sonic låta som en tjej, förut... Och det låter som att den arabiska rösten till Tails är också en tjej. Dock så är han yngre och har spelats utav tjejer förut, så då kan detta inte vara lika konstigt...