Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Agneta Bolme-Börjesson hade passat till följande karaktärer;

- Giddy = Dumbo (med förställd röst)

- Magdalena = Törnrosa

- Frou-Frou = Aristocats

- "Lilla Syster" = Robin Hood

- Ella-Maj = Bernard och Bianca

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Adam Portnoff hade passat till följande karaktärer;

- Kodi = Balto 2 Förändringens Vingar

Några fler förlag?

Disneyfantasten

Anders Lundin hade passat till följande karaktärer;

- Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Kråkan med halmhatt = Dumbo

- Flaps = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mikael Nykvist hade passat till följande karaktärer;

- Wiggins = Pocahontas

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Regina Lund hade passat till följande karaktärer;

- Stella = Hitta Nemo

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Björn Andrésen hade passat till följande karaktärer;

- Mortimer

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Tony Irving hade passat till följande karaktärer;

- Vinny = Atlantis En Försvunnen Värld

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Bill Hugg hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Tjocka Kråkan = Dumbo

- en av Piraterna = Peter Pan

- en av Elefanterna = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Bo Christer Hjelte hade passat till följande karaktärer;

- Dim = Ett Småkryps Liv

- Järnjätten

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2024 kl. 07:43:49Ja, just det, kanske Lille Johns sångröst med, Bernt Dahlbäck som var Lille Johns sångröst var även Baloos sångröst i LP-skivan Djungelboken Vad Hände Sen. Jag hade med O'Malley just av anledningen du sa, också för att jag tänkte att O'Malley kunde ha samma röst filmen ut, och han var fortfarande i livet när filmen kom

I vilket sammanhang har Matthew Broderick spelat Gadget nu igen?

Förresten så kan du säkert gissa varför jag hade med Alex hos Frank Ådahl?

Då jag man passa på att även läggs till Stump hos Richard Carlsohn av samma orsak som du nämnde, likaså Mendez karaktär ur Bilar åter av samma orsak.
Matthew Broderick var Gadget i spelfilmen. Detta visste jag ärligt talat förut inte heller tills jag kollade upp detta, men jag vet att Eric Donell i hela fall dubbade honom här... I uppföljaren ersattes han dock utav French Stewart. 

Och att du bara hade med Alex hos Frank Ådahl är ju väl uppenbarligen en referens till Simba, då båda är lejon som är huvudfigurerna i deras filmer. Förresten så kanske det är meningen att Alex är inspirerad utav Simba, då Dreamworks brukar ju härma Disney ofta. Och i så fall så är Zuba och Florrie baserade på Mufasa och Sarabi medan Makunga är baserad på Scar. Jag själv skulle förmodligen också ha valt Alex som Frank Ådahl som en referens till detta. Också att du hade med Simba hos Björn Kjellman utav samma anledning. Dessutom så, ironiskt nog, så tog Joakim Jennefors över rollerna hos båda lejonen, wow... :o 8)

Skokaka

Maria Bolme:
Den blå fen 

Agneta Bolme-Börjesson:
Kängu 

Adam Portnoff:
Sonic 

Anders Lundin:
Simba 

Mikael Nykvist:
Clocksworth 

Regina Lund:
Gladys Sharp 

Björn Andrésen:
Mr. Big 

Tony Irving:
Luigi från Bilar 

Bill Hugg:
Einstein 

Bo Christer Hjelte:
Blås

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2024 kl. 23:53:48Maria Bolme:
Den blå fen

Agneta Bolme-Börjesson:
Kängu

Adam Portnoff:
Sonic

Anders Lundin:
Simba

Mikael Nykvist:
Clocksworth

Regina Lund:
Gladys Sharp

Björn Andrésen:
Mr. Big

Tony Irving:
Luigi från Bilar

Bill Hugg:
Einstein

Bo Christer Hjelte:
Blås
Okej, diska vi se...

- Blå Fen för att jag hade andra kvinnor i mitt inlägg?

- Kängu för att jag hade med "Lilla Syster" i mitt inlägg och båda gjorts av Barbara Luddy?

- Simba för att Gstone kom på det en gång i tiden?

- Blås för att jag hade med Dim mitt inlägg och båda gjorts av Brad Garrett?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2024 kl. 23:57:12Okej, diska vi se...

- Blå Fen för att jag hade andra kvinnor i mitt inlägg?

- Kängu för att jag hade med "Lilla Syster" i mitt inlägg och båda gjorts av Barbara Luddy?

- Simba för att Gstone kom på det en gång i tiden?

- Blås för att jag hade med Dim mitt inlägg och båda gjorts av Brad Garrett?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Precis. Dock så kom jag på Simba eftersom både han och Adam Flayman från Bee Movie spelades utav Matthew Broderick. Detta måste dock uppenbarligen vara anledningen till att gstone kom också på detta. Okej, att en karaktär delar en engelsk kanske inte alltid borde dubbas utav varandras dubbare, med tanke på att till exempel Chris Rock spelade både Marty och Rodney från Dr. Dolittle, och dock så tror jag tyvärr inte att Joakim Jennefors kunde passa som Marty, dessutom så är han även Alex. Men jag tror visst såklart på att både Björn Kjellman och Anders Lundin kunde passa som Simba, som sagt... Tror inte heller att Joakim eller Anders kunde funka som Snabeln, dessutom så är Anders som sagt redan Adam i samma film... Jag kommer ihåg att Dick Eriksson var trailerröst till Snabeln, om han passar som Marty är väl lite möjligt... Men jag tror även att han kunde passa som Mort, eftersom när Alex skrämde honom så tyckte jag själv ärligt talat att han lät som Dick... 

Förresten, jag kunde inte hitta någon "Börjesson" men du kanske menade Agneta Bolme Börjefors? ??? Frågar bara för att vara säker, förresten... 

Adam Portnoff som Sonic: Eftersom i DuckTales (2017) och Sonics två spelfilmer så spelade Ben Schwartz som både Fnatte och Sonic. Ja, Adam dubbade Fnatte där... 

Mikael Nykvist som Clocksworth: Eftersom du bara hade med Wiggins som ett förslag, och båda spelades utav David Ogden Stiers. Utav karaktärerna som han har spelat så tycker jag att Clocksworth och Wiggins funkar bäst i rollen. Dessutom så har Clocksworth lite av samma personalitet som Melman. 

Regina Lund som Gladys Sharp: Eftersom du bara hade med Stella som ett förslag, och båda spelades utav Allison Janney. 

Björn Andrésen som Mr. Big: Eftersom du bara hade med Mortimer som ett förslag, och båda spelades utav Maurice LaMarche. Tänkte förresten även på Råbarkar-Sam, då Maurice har spelat honom, också... 

Tony Irving som Luigi: Eftersom du bara hade med Vinny som ett förslag, och båda är italienare. 

Och Bill Hugg som Einstein: Eftersom du hade med Trötter och Tjocka Kråkan som förslag, och du hade även med dom hos Tommy Johnson, tillsammans med Einstein, så därför tog jag med honom här.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2024 kl. 00:20:14Precis. Dock så kom jag på Simba eftersom både han och Adam Flayman från Bee Movie spelades utav Matthew Broderick. Detta måste dock uppenbarligen vara anledningen till att gstone kom också på detta. Okej, att en karaktär delar en engelsk kanske inte alltid borde dubbas utav varandras dubbare, med tanke på att till exempel Chris Rock spelade både Marty och Rodney från Dr. Dolittle, och dock så tror jag tyvärr inte att Joakim Jennefors kunde passa som Marty, dessutom så är han även Alex. Men jag tror visst såklart på att både Björn Kjellman och Anders Lundin kunde passa som Simba, som sagt... Tror inte heller att Joakim eller Anders kunde funka som Snabeln, dessutom så är Anders som sagt redan Adam i samma film... Jag kommer ihåg att Dick Eriksson var trailerröst till Snabeln, om han passar som Marty är väl lite möjligt... Men jag tror även att han kunde passa som Mort, eftersom när Alex skrämde honom så tyckte jag själv ärligt talat att han lät som Dick...

Förresten, jag kunde inte hitta någon "Börjesson" men du kanske menade Agneta Bolme Börjefors? ??? Frågar bara för att vara säker, förresten...

Adam Portnoff som Sonic: Eftersom i DuckTales (2017) och Sonics två spelfilmer så spelade Ben Schwartz som både Fnatte och Sonic. Ja, Adam dubbade Fnatte där...

Mikael Nykvist som Clocksworth: Eftersom du bara hade med Wiggins som ett förslag, och båda spelades utav David Ogden Stiers. Utav karaktärerna som han har spelat så tycker jag att Clocksworth och Wiggins funkar bäst i rollen. Dessutom så har Clocksworth lite av samma personalitet som Melman.

Regina Lund som Gladys Sharp: Eftersom du bara hade med Stella som ett förslag, och båda spelades utav Allison Janney.

Björn Andrésen som Mr. Big: Eftersom du bara hade med Mortimer som ett förslag, och båda spelades utav Maurice LaMarche. Tänkte förresten även på Råbarkar-Sam, då Maurice har spelat honom, också...

Tony Irving som Luigi: Eftersom du bara hade med Vinny som ett förslag, och båda är italienare.

Och Bill Hugg som Einstein: Eftersom du hade med Trötter och Tjocka Kråkan som förslag, och du hade även med dom hos Tommy Johnson, tillsammans med Einstein, så därför tog jag med honom här.
Angående Agneta Bolme, så var det denna jag syftade på;

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9pA4OH6mVF4&list=PL-_Ghy1iXNX6lGNKlPn18xq_CZv2wRIZc&index=52&t=0s