Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Nina Lundseie hade passat till följande karaktärer;

- Pocahontas

- Mulan

- Anastasia

- Odette = Svanprinsessan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Karin Godfors hade passat till följande karaktärer;

- Elvira = Aristocats (plockades ur filmen)

- Dr Flora = Ett Småkryps Liv

- Annie = Kogänget

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Chelsie Dickson hade passat till följande karaktärer;

- Alice = Alice i Underlandet

- Lena = Peter Pan

- Shanti = Djungelboken

- Marie = Aristocats (om hon hade gjort rollen 1994)

- Storasyster Kanin = Robin Hood (om hon hade gjort rollen 1993)

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Lindholm hade passat till följande karaktärer;

- Lady = Lady och Lufsen

- Perdita = De 101 Dalmatinerna

- Kängu = Nalle Puh

- Bo Peep = Toy Story

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Hanna Landing hade passat till följande karaktärer;

- Matriarken = Dumbo

- Lady Tremaine och Gudmodern = Askungen

- Hjärter Dam = Alice i Underlandet

- Indiankvinnan = Peter Pan

- Tant Sara = Lady och Lufsen

- Flora och Maleficent = Törnrosa

- Nanny = De 101 Dalmatinerna

- Winifred = Djungelboken

- Madame Adelaide Bonfamille = Aristocats

- Tant Näbbmus = Brisby och NIMHs Hemlighet

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sten Elfström hade passat till följande karaktärer;

- George Hautecourt och Onkel Waldo = Aristocats

- Otto = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Axel Adelöw hade passat till följande karaktärer;

- Mowgli = Djungelboken (om han hade gjort rollen 2020)

- Toulouse = Aristocats (om han hade gjort rollen 2020)

- Hoppsan = Robin Hood (om han hade gjort rollen 2020)

- Nemo = Hitta Nemo (om han hade gjort rollen 2020)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anders Ekborg hade passat till följande karaktärer;

- Chanticleer = Rock-A-Doodle

- Shang = Mulan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Alexander Gylemo hade passat till följande karaktärer;

- Tuff = De 101 Dalmatinerna (mer specifikt i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London)

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen (om han hade gjort rollen i något sammanhang 2002, förmodligen till eventuell omdubbning för DVD-utgåvan)

- Mowgli = Djungelboken (mer specifikt i Djungelboken 2)

- Toulouse = Aristocats (om han hade gjort rollen i något sammanhang ca 2001-2002-2003)

- Hoppsan = Robin Hood (samma som Toulouse)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jonathan Jaarnek-Norén hade passat till följande karaktärer;

- Tuff = De 101 Dalmatinerna (mer specifikt i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London)

- Arthur/Pysen = Svärdet i Stenen (om han hade gjort rollen 2002, förmodligen till eventuell omdubbn8ng för DVD-utgåvan)

- Toulouse = Aristocats (om han hade gjort rollen i något sammanhang ca 2001-2002-2003)

- Hoppsan = Robin Hood (samma som Toulouse)

- Zephyr = Ringaren i Notre Dame 2

- Flynn Rider = Trassel (han tog ju över rollen som Kvist som Måns Zelmerlöw ursprungligen gjorde så varför inte)

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2024 kl. 21:02:45Anders Ekborg hade passat till följande karaktärer;

- Chanticleer = Rock-A-Doodle

- Shang = Mulan

Några fler förslag?
Håller med han sjunger ju väldigt bra.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2024 kl. 09:38:54Okej, då ska vi se...

- Änkan Kanin för att jag hade med Kängu, "Lilla Syster" och Magdalena i mitt inlägg och alla fyra gjorts av Barbara Luddy som också gjort Lady som Iréne Bejstam dubbade i en musiksaga av KM Studio från 1997?

- Mowgli för att Bruce Reiterman gjort både honom och Christoffer Robin som gjorts av Peter Schildt i den första kortfilmen?

(nu har jag ingen koll på hur man lät 1968, men han är iallafall född 1951 och Christoffer Robin gjorde han 1966, två år innan alltså, så det är svårt att säga huruvida han var i målbrottet eller inte)

- Rudy för att jag hade med Sixten, Ugglan och Piggsvinet i mitt inlägg och alla fyra gjorts av John Fielder som också gjorde Nasse som Michael Blomqvist dubbat?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Förresten, du kan väl gissa varför jag hade med Raya i mitt inlägg med Clara Folkebo?
Alldeles riktigt. Också för att Peter Schildt var Artur/Pysen, och de använde samma scen när han och Mowgli blev slickade utav hundarna och vargarna. 

Och du hade med Raya eftersom Clara Folkebo dubbade Kelly Marie Trans karaktär i Croodarna 2: En ny tid. Jag också skulle tänka så. Förresten, jag valde Vaiana eftersom jag, som sagt, tycker att hon och Raya liknar varandra. 

Sebastian Karlsson som Flynn Rider/Eugene Fitzherbert: Eftersom jag inspirerades utav Kristoffer, som han dubbade. 

Pierre Tafvelin som Kapten: Eftersom du bara hade med Smulan som ett förslag, och båda spelades utav Jeff Garlin. (Förresten, Smulan var redan med i den tredje filmen, då du sa att han kom från den fjärde...) 

Erik Haag som Remy: Eftersom Patton Oswalt spelade Max i Husdjurens hemliga liv 2, då Louis C.K. som gjorde rösten till honom i den förra filmen, blev kontroversiell över något, så just därför fick Patton ta över och gjorde en mycket bra insats. Erik Haag är i hela fall med i båda filmerna. ;) 

Martina Haag som Shannon: Eftersom Kristen Schaal spelade Trixie i Toy Story 3

Arantxa Arvarez som Dolores Madrigal: Eftersom du bara hade med Audrey som ett förslag, och båda karaktärerna kommer från spanskspråkiga länder. 

Och Niklas Gabrielsson som Herr Varg: Eftersom du bara hade med Maui som ett förslag, och båda karaktärerna dubbades utav Björn Bengtsson.

Skokaka

Nina Lundseie:
Belle 

Karin Godfors:
Carlotta 

Chelsie Dickson:
Olivia Flaversham 

Anna Lindholm:
Prinsessan Atta 

Hanna Landing:
Mrs. Potts 

Sten Elfström:
Trofast 

Axel Adelöw:
Luca Paguro 

Anders Ekborg:
Anden i Lampan 

Alexander Gylemo:
Koda 

Jonathan Jameek-Norén:
Nick Wilde

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 januari 2024 kl. 23:23:07Alldeles riktigt. Också för att Peter Schildt var Artur/Pysen, och de använde samma scen när han och Mowgli blev slickade utav hundarna och vargarna.

Och du hade med Raya eftersom Clara Folkebo dubbade Kelly Marie Trans karaktär i Croodarna 2: En ny tid. Jag också skulle tänka så. Förresten, jag valde Vaiana eftersom jag, som sagt, tycker att hon och Raya liknar varandra.

Sebastian Karlsson som Flynn Rider/Eugene Fitzherbert: Eftersom jag inspirerades utav Kristoffer, som han dubbade.

Pierre Tafvelin som Kapten: Eftersom du bara hade med Smulan som ett förslag, och båda spelades utav Jeff Garlin. (Förresten, Smulan var redan med i den tredje filmen, då du sa att han kom från den fjärde...)

Erik Haag som Remy: Eftersom Patton Oswalt spelade Max i Husdjurens hemliga liv 2, då Louis C.K. som gjorde rösten till honom i den förra filmen, blev kontroversiell över något, så just därför fick Patton ta över och gjorde en mycket bra insats. Erik Haag är i hela fall med i båda filmerna. ;)

Martina Haag som Shannon: Eftersom Kristen Schaal spelade Trixie i Toy Story 3.

Arantxa Arvarez som Dolores Madrigal: Eftersom du bara hade med Audrey som ett förslag, och båda karaktärerna kommer från spanskspråkiga länder.

Och Niklas Gabrielsson som Herr Varg: Eftersom du bara hade med Maui som ett förslag, och båda karaktärerna dubbades utav Björn Bengtsson.
Okej, jag måste ha missat att skriva 3 istället för 4 men visste egentligen om det, inspirationen kommer förresten från Mimimus i Sofia Den Första, detsamma gäller även min tanke om Niklas Gabrielsson som Maui då han spelar Klöver i samma serie och rösten till Klöver färdig att tänka på en möjlig bra tolkning som Maui.

Många av dem var svåra att komma på vilka de hade passat till, jag funderade och funderade och kom fram till dem.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 januari 2024 kl. 00:03:01Nina Lundseie:
Belle

Karin Godfors:
Carlotta

Chelsie Dickson:
Olivia Flaversham

Anna Lindholm:
Prinsessan Atta

Hanna Landing:
Mrs. Potts

Sten Elfström:
Trofast

Axel Adelöw:
Luca Paguro

Anders Ekborg:
Anden i Lampan

Alexander Gylemo:
Koda

Jonathan Jameek-Norén:
Nick Wilde
Okej, då ska vi se...

- Belle för att jag hade med Odette i mitt inlägg och båda dubbats av Sofia Källgren?

- Charlotta för att jag hade med Dr Flora i mitt inlägg och båda gjorts av samma skådespelerska i orginal?

- Olivia Flaversham för att jag hade med flicke-karaktärer i mitt inlägg?

- Prinsessan Atta för att hon dubbade Prinsessan Bala och båda är lika varandra ochböda kom ut samma år?

(jag måste erkänna att jag hade glömt att hon dubbade den karaktären i den filmen, jag utgick ifrån Svensson Svensson där hon spelade Annika - i vilken även Chelsie Dickson medverkade som Lina - som jag nyligen såg om, men när jag läste att du skrev Prinsessan Atta behövde jag ta mig en funderare och beslöt mig för att dubbelkolla, jag utgick ifrån rollistan i Daniel Hofversbergs gamla recension eftersom creditlistan inte har tillkommit till Svenska röster & credits ännu)

(förresten så medverkar även Allan Svensson, Suzanne Reuter, Gabriel Odenhammar, Charlott Strandberg och Fredrik Dolk i serien Svensson Svensson)

- Anden för att Anders Ekborgs broder Dan Ekborg dubbade den karaktären?

- Koda för att jag hade med pojk-karaktärer i mitt inlägg och filmen kom 2003?

Då är jag nyfiken: hur kom dumpa resten?