Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gamla Hanna-Barbera tv filmer

Startat av gstone, 15 februari 2016 kl. 20:09:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)
Undrar om Mikeal minns något om dubbningen🤔

Bar en tanke  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Vem är Caroline Hemderson ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:07:50Undrar om Mikeal minns något om dubbningen🤔

Bar en tanke  ;)
Med allt som de dubbade och tempot tror jag inte han minns specifika avsnitt...

gstone

Kan det hända att Staden som jultomten glömde dubbade för Cartoon Network.

I USA har visat på den kanalen em del gånger.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:08:47Vem är Caroline Hemderson ?
Caroline är sångerska och skådespelare hon är uppvuxen i bland annat Sverige men har bott i Köpenhamn sedan tidigt 80-tal.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2024 kl. 15:12:12Caroline är sångerska och skådespelare hon är uppvuxen i bland annat Sverige men har bott i Köpenhamn sedan tidigt 80-tal.
Var hon ett barn vid dubbningen eller en vuxen kvinna ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:18:53Var hon ett barn vid dubbningen eller en vuxen kvinna ?
Vuxen, ungefär i medelåldern skulle jag gissa.

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:22:16Hon ser vacker ut för sin ålder
Okej, men vad har det med Hanna-Barbera att göra?

gstone

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2024 kl. 15:24:22Okej, men vad har det med Hanna-Barbera att göra?
Om hon läser detta kanske hon blir glad 🙂 😉