Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2024 kl. 00:25:35Videon går inte att se om den är inbäddad utan måste ses via Youtube.
Kan man på något sätt länka till en Youtube-video utan att forumet försöker bädda in den?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 januari 2024 kl. 18:19:52Kan man på något sätt länka till en Youtube-video utan att forumet försöker bädda in den?
Det verkar tyvärr inte gå alks sen uppdateringen av forumet.

Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 januari 2024 kl. 18:19:52Kan man på något sätt länka till en Youtube-video utan att forumet försöker bädda in den?
Du kan alltid länka den, men då kommer du ju bara till Youtube-sidan vilket du gör om du klickar in dig på videon som inte fungerade innan heller. Du kan se videon - men bara på Youtube.

MOA

En del videor har den funktionen avstängd, jag tror jag länkade en av dom på Cecilia Hjalmarsson Milldoff

Daniel Hofverberg

Nej, tyvärr inte.

Jag kan visserligen stänga av den funktionen, men då stängs det av helt och hållet; d.v.s. inga YouTube-videor alls kommer att bäddas in och visas som del av forumet längre. Tyvärr finns det alltså bara av och på som enda valmöjligheter. :(

Om du klistrar in en URL till YouTube ska den dock visas både som länk och som inklistrad video, så att man ändå kan följa länken till sidan utöver den inbäddade videon.

gstone

Så gamla smurfarna går inte att streama någonstans i Sverige ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 16:54:42Så gamla smurfarna går inte att streama någonstans i Sverige ?
Det skulle väl vara Youtube I så fall där det finns en officiell svensk Smurfarna sida.

https://youtube.com/@Smurfarna

gstone

Elios

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 16:54:42Så gamla smurfarna går inte att streama någonstans i Sverige ?
Smurfarna har funnits på streamingtjänster - både Netflix och någon till (var det kanske Viaplay eller C More...?) - åtminstone säsong 1 och möjligtvis även säsong 2; men tyvärr verkar serien inte finnas kvar på någon av dem. :(

Steffan Rudvall

Mathilda Gustafsson

Är det bara jag som minns att en recension på dubbningsshemsidan blev hackad och de skrev in ett kärleks meddelande till Ovanliga dubbningar? Jag kom att tänka på det när jag hörde om att Filmstaden blivit hackade. Varför vill folk från andra länder hacka svenska hemsidor och varför skrev de ett kärleksmeddelande på dubbningsshemsidan?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 januari 2024 kl. 17:17:42Ja, tyvärr har han cancer
Det har Ewa Fröling också haft i flera år.

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 20 januari 2024 kl. 13:24:44Vilken recension var det nu igen? Osäker på om jag såg den
Det är det som är så snopet jag minns inte och kan inte hitta något sånt när jag söker på forumet. Minns bara att det var väldigt konstigt och jag tror Daniel sa att det var ryska hackare men varför skulle de skriva ett kärleksbrev till Ovanliga dubbningar?