Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 januari 2024 kl. 00:18:30Okej, då ska vi se...

- Belle för att jag hade med Odette i mitt inlägg och båda dubbats av Sofia Källgren?

- Charlotta för att jag hade med Dr Flora i mitt inlägg och båda gjorts av samma skådespelerska i orginal?

- Olivia Flaversham för att jag hade med flicke-karaktärer i mitt inlägg?

- Prinsessan Atta för att hon dubbade Prinsessan Bala och båda är lika varandra ochböda kom ut samma år?

(jag måste erkänna att jag hade glömt att hon dubbade den karaktären i den filmen, jag utgick ifrån Svensson Svensson där hon spelade Annika - i vilken även Chelsie Dickson medverkade som Lina - som jag nyligen såg om, men när jag läste att du skrev Prinsessan Atta behövde jag ta mig en funderare och beslöt mig för att dubbelkolla, jag utgick ifrån rollistan i Daniel Hofversbergs gamla recension eftersom creditlistan inte har tillkommit till Svenska röster & credits ännu)

(förresten så medverkar även Allan Svensson, Suzanne Reuter, Gabriel Odenhammar, Charlott Strandberg och Fredrik Dolk i serien Svensson Svensson)

- Anden för att Anders Ekborgs broder Dan Ekborg dubbade den karaktären?

- Koda för att jag hade med pojk-karaktärer i mitt inlägg och filmen kom 2003?

Då är jag nyfiken: hur kom dumpa resten?
Mycket riktigt. 

Hanna Landing som Mrs. Potts: Eftersom hon dubbade Änkekejsarinnan Maria Fjodorovna från Anastasia, som spelades utav Angela Lansbury. 

Sten Elfström som Trofast: Eftersom du hade med Otto som ett förslag, och båda är blodhundar. 

Axel Adelöw som Luca Paguro: Eftersom hans film gjordes i 2021, ett år efter 2020. 

Och Jonathan Jameek-Norén som Nick Wilde: Eftersom du hade med Flynn Rider som ett förslag, och de har typ samma personalitet.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 januari 2024 kl. 00:28:43Mycket riktigt.

Hanna Landing som Mrs. Potts: Eftersom hon dubbade Änkekejsarinnan Maria Fjodorovna från Anastasia, som spelades utav Angela Lansbury.

Sten Elfström som Trofast: Eftersom du hade med Otto som ett förslag, och båda är blodhundar.

Axel Adelöw som Luca Paguro: Eftersom hans film gjordes i 2021, ett år efter 2020.

Och Jonathan Jameek-Norén som Nick Wilde: Eftersom du hade med Flynn Rider som ett förslag, och de har typ samma personalitet.
Ojdå, jag glömde visst det där med Angela Lansbury, otroligt hur jag kunde glömma det...

Hursomhelst, jag har ett tillägg till Povel Ramel: Rafiki.

Dessutom så har jag två saker att säga från tidigare;

- du hade med Mormor från Looney Tunes hos Marianne Mörck för att jag hade med många äldre damer i mitt inlägg?

- du hade med Sierskan från Kung Fu Panda hos Astrid Assefa, har hon delat originalröst med någon?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 20:07:27Ojdå, jag glömde visst det där med Angela Lansbury, otroligt hur jag kunde glömma det...

Hursomhelst, jag har ett tillägg till Povel Ramel: Rafiki.

Dessutom så har jag två saker att säga från tidigare;

- du hade med Mormor från Looney Tunes hos Marianne Mörck för att jag hade med många äldre damer i mitt inlägg?

- du hade med Sierskan från Kung Fu Panda hos Astrid Assefa, har hon delat originalröst med någon?
Ja, det där med Mormor är väl uppenbart. Och angående Sierskan så stämmer det, också. Hon och Mästare Chow från Minioner: Berättelsen om Gru spelas utav Michelle Yeoh, och denna karaktären dubbades utav Astrid Assefa.

Disneyfantasten

Ulla Sjöblom hade passat till följande karaktärer;

- Winifred Banks = Mary Poppins

- Miss Elgantine Price = Sängknoppar och Kvaskskaft

- Gåsmor = Fantastiska Wilbur

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Eleonor Telcs-Lundberg hade passat till följande karaktärer;

- Storasyster Kanin = Robin Hood (om hon hade gjort rollen 1993)

- Marie = Aristocats (om hon hade gjort rollen 1994)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Petra Hellsing hade passat till följande karaktärer;

- Fru Jumbo = Dumbo

- Fru Brisby = Brisby och NIMHs Hemlighet

- Yocheved = Prinsen av Egypten

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Bjarne Lundgren-Heuser hade passat till följande karaktärer;

- Gurgi = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ingvar Hirdwall hade passat till följande karaktärer;

- Professor Ludwig Von Anka

- Gammelsmurfen = Smurfarna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mats Bergman hade passat till följande karaktärer;

- Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Flaps = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anders Ahlbom Rosendahl hade passat till följande karaktärer;

- Trollkungen Pappsen = Frost

- Sakino (eller vad nu Asha farfar hette) = Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sissela Benn hade passat till följande karaktärer;

- Avsky = Insidan Ut

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Gun Arvidsson hade passat till följande karaktärer;

- Prissy = Dumbo

- Prästkragen = Alice i Underlandet

- Fina = Törnrosa

- Abigail = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lasse Brandeby hade passat till följande karaktärer;

- Kråkan med halmhatt = Dumbo

- Ziggy = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 21:59:38Anders Ahlbom Rosendahl hade passat till följande karaktärer;

¨

- Sakino (eller vad nu Asha farfar hette) = Önskan

Några fler förslag?
Sabino ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"