Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Jasper pingvin

Startat av Jonas9881, 1 februari 2024 kl. 22:54:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Jag lyssnar på introt av Jasper pingvin, men kan omöjligt höra vad dom säger/sjunger i introt. Detta hör jag men sedan kan jag inte höra mer och undrar om någon kan hjälpa mig med resterande?

Oh hoj.
Oh hoj.
Det är Jasper.
Och ett brev från havet, kommer till dig.
Oh hoj.
Det är Jasper.
Vad som händer här för Emma och mig.
Det är jag

Kan omöjligt höra men något med "flaska".
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Me at in min bästa kompis som brukade heta Jesper förut ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2024 kl. 22:55:38Me at in min bästa kompis som brukade heta Jesper förut ?
brukade? Har ni bytt namn?  ;D
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Will Siv

Undrar om Pontus och Jasmine spelade in låten tillsammans.
- what.

Jonas9881

Citat från: Will Siv skrivet  1 februari 2024 kl. 23:12:06Undrar om Pontus och Jasmine spelade in låten tillsammans.
Vem är Pontus och Jasmine? Är det dom som gör rösten till Emma (tjejen i serien) och pingvinen Jasper?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 februari 2024 kl. 23:13:12Vem är Pontus och Jasmine? Är det dom som gör rösten till Emma (tjejen i serien) och pingvinen Jasper?
Pontus Gustafsson spelar Jasper och Jasmine Heikura spelar Emma men jag tvivlar på att de skulle ha spelat in tillsammans det händer nästan aldrig.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 23:15:34Pontus Gustafsson spelar Jasper och Jasmine Heikura spelar Emma men jag tvivlar på att de skulle ha spelat in tillsammans det händer nästan aldrig.
Så du menar att dom var inte ens samtidigt i studion när dom spelade in serien?

Will Siv

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 februari 2024 kl. 23:13:12Vem är Pontus och Jasmine? Är det dom som gör rösten till Emma (tjejen i serien) och pingvinen Jasper?
Ja, Pontus Gustafsson (bäst känd som Mowgli) är den svenska rösten till Jasper och Jasmine Heikura (som gjort många dubbningar, b.la: live-action "Askungen" från 2015) är Emma.

och dom sjunger intro låten (jag undrar om dom sjöng tillsammans eller om spelade in sina delar separat).
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 23:15:34Pontus Gustafsson spelar Jasper och Jasmine Heikura spelar Emma men jag tvivlar på att de skulle ha spelat in tillsammans det händer nästan aldrig.
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 februari 2024 kl. 23:16:29Så du menar att dom var inte ens samtidigt i studion när dom spelade in serien?
Citat från: Will Siv skrivet  1 februari 2024 kl. 23:16:50Ja, Pontus Gustafsson (bäst känd som Mowgli) är den svenska rösten till Jasper och Jasmine Heikura (som gjort många dubbningar, b.la: live-action "Askungen" från 2015) är Emma.

och dom sjunger intro låten (jag undrar om dom sjöng tillsammans eller om spelade in sina delar separat).
Röstskådespelare spelar aldrig in tillsammans och träffas oftast inte ens,  det enda skulle vara om de var inbokade på samma dag men inte att de spelade in samtidigt i samma studio.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 februari 2024 kl. 23:08:09brukade? Har ni bytt namn?  ;D
Jag han fick för sig för några år sedan att bytta namn till Tobias istället ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 23:18:07Röstskådespelare spelar aldrig in tillsammans och träffas oftast inte ens,  det enda skulle vara om de var inbokade på samma dag men inte att de spelade in samtidigt i samma studio.
Har hänt, t.ex. Peter Rangmar och Jan Rippe spelade in sina repliker i en och samma loge när man dubbade Lejonkungen, även i Fragglarna spelade hela ensemblen in sina repliker i samma loge.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 23:18:07Röstskådespelare spelar aldrig in tillsammans och träffas oftast inte ens,  det enda skulle vara om de var inbokade på samma dag men inte att de spelade in samtidigt i samma studio.
Tycker själv att det skulle ta snabbare att bli klar med en serie om alla var på plats samtidigt, istället för att om det är 10 röstskådespelare som spelar in olika dagar, så tar det mycket längre tid än om alla hade manus, vet när dom ska prata och då bör det gå snabbare att bli klar. Så det var verkligen en nyhet för mig får jag säg.

Jonas9881

Men någon som kan höra vad som sägs i introt som jag behöver hjälp med?

Har försökt att leta runt men finns inget facit och man kan ju kontakta röstskådespelarna (om dom nu minns vad dom sjöng) men själv har jag inga sådana kontakter

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2024 kl. 23:19:47Har hänt, t.ex. Peter Rangmar och Jan Rippe spelade in sina repliker i en och samma loge när man dubbade Lejonkungen, även i Fragglarna spelade hela ensemblen in sina repliker i samma loge.
Ifallet med Lejonkungen är det ju för att Timon och Pumbaa ska spela av varandra liksom. Fragglarna varje något av det tidigaste som Monica Forsberg dubbade så det förklarar ju varför man gjorde annorlunda där.

Men på det stora hela har man sedan någon gång på 80-talet slutat spela in dubbningar i ensemble förutom möjligtvis körsång

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 februari 2024 kl. 23:21:46Tycker själv att det skulle ta snabbare att bli klar med en serie om alla var på plats samtidigt, istället för att om det är 10 röstskådespelare som spelar in olika dagar, så tar det mycket längre tid än om alla hade manus, vet när dom ska prata och då bör det gå snabbare att bli klar. Så det var verkligen en nyhet för mig får jag säg.
Men samtidigt ska ju logistiken gå ihop och det gör ju det hela mycket svårare och därför blir det ju i princip mycket enklare att dubba enskilt. Själva spelet i sig skulle väl dock gynnas av att man hade någon att spela mot...