Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  7 februari 2024 kl. 22:38:48Jag ber om ursäkt, igår har jag försovit mig, och det blev sent när jag upptäckte detta. Och idag så jobbade jag (igen) men nu är det turligt nog perfekt läge att jag kan göra detta. Ser ut som Melodifestivalen är dagens tema.

Jan Sigurd:
Herr Stork

Peder Carlsson:
"Jag är ett styggt troll, ett jätte styggt troll!"

Inga Ålenius:
Marge Simpson

Johan Hebbe:
Nico från Rio

Ellen Särnevång:
Unikitty

Ernst-Hugo Järegård:
Hades

Anne Lundberg:
Nala

Lisa Ajax:
Gåsalin Waggermeyer-Mallard

Dolly Style:
Muserna

Matilda Cronberg:
Giulia Marcovaldo
Okej, då ska vi se...

- Herr Stork för att jag hade med Glader i mitt inlägg och båda gjorts av Hans Lindgren?

- den nämnda repliken är inte svår att gissa, det är ett vakttroll i Trollet i Parken som säger så, det är ett vakttroll som Stanley råkar springa på när han är påväg hem

- både Adella och Unikitty har gjorts av Tara Strong

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(förresten så är det väl bara Lisa Ajax och Dolly Style som har med Melodifestivalen att göra)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 22:48:49På grund av att karaktären är gjord för att vara "Black representation" i vanliga fall går jag på röstligheten och struntar blankt i hur personen som gör rösten ser ut men när filmens budskap på ett sätt bygger på det så får man följa det.
Vilka karaktärer tycker du att Johan Hebbe hade passat till istället då? (jag frågade igår men fick inget svar)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2024 kl. 22:56:06Vilka karaktärer tycker du att Johan Hebbe hade passat till istället då? (jag frågade igår men fick inget svar)
Jag vet inte, han har ju en dialekt som jag inte vet om han kan förställa bort. Men kanske Långben då jag tycker att hans röst påminner lite om Johan Lindqvist inte mycket men det är något där ändå som är likt. Bärgaren skulle nog också kunna funka.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 22:58:33Jag vet inte, han har ju en dialekt som jag inte vet om han kan förställa bort. Men kanske Långben då jag tycker att hans röst påminner lite om Johan Lindqvist inte mycket men det är något där ändå som är likt. Bärgaren skulle nog också kunna funka.
Men eftersom han bor ihop med Ida On och båda bor i Malmö och dagens dubbningar nästan uteslutande görs i Stockholm och Långben är en såpass stor karaktär så är jag osäker på om det hade hållit i längden då det knappast kan ses som praktiskt eller ekonomiskt försvarbart.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2024 kl. 23:05:24Men eftersom han bor ihop med Ida On och båda bor i Malmö och dagens dubbningar nästan uteslutande görs i Stockholm och Långben är en såpass stor karaktär så är jag osäker på om det hade hållit i längden då det knappast kan ses som praktiskt eller ekonomiskt försvarbart.
Men samtidigt är väl den här tråden inte verklighet, "skulle passa" betyder ju inte att det ska gå logistiskt utan det betyder ju att de skulle passa som karaktärerna.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2024 kl. 22:56:06Vilka karaktärer tycker du att Johan Hebbe hade passat till istället då? (jag frågade igår men fick inget svar)
Varför måste han passa till några karaktärer? Jag menar han är ju inte skådespelare han låtsas ju bara vara snickare i ett barnprogram

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 23:06:57Men samtidigt är väl den här tråden inte verklighet, "skulle passa" betyder ju inte att det ska gå logistiskt utan det betyder ju att de skulle passa som karaktärerna.
Du har visserligen rätt i det, men jag konstaterade.

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 februari 2024 kl. 23:12:46Varför måste han passa till några karaktärer? Jag menar han är ju inte skådespelare han låtsas ju bara vara snickare i ett barnprogram
Men det spelar väl ingen roll, programledare kan också passa som röstskådespelare så länge de får roller som de passar till.

Det var som sagt svårt att komma på en karaktär för Johan Hebbe så därför blev Joe Gardner min sista minuten nödlösning.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2024 kl. 22:55:29Okej, då ska vi se...

- Herr Stork för att jag hade med Glader i mitt inlägg och båda gjorts av Hans Lindgren?

- den nämnda repliken är inte svår att gissa, det är ett vakttroll i Trollet i Parken som säger så, det är ett vakttroll som Stanley råkar springa på när han är påväg hem

- både Adella och Unikitty har gjorts av Tara Strong

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(förresten så är det väl bara Lisa Ajax och Dolly Style som har med Melodifestivalen att göra)
Precis. Jag antar dock att jag tänkte på Melodifestivalen p.g.a. de du nämnde... Plus så dubbade även Emelie Clausen både Adella och Unikitty.

Inga Ålenius som Marge Simpson: Eftersom hon spelas utav Julie Kavner, som också spelade Timons mamma.

Johan Hebbe som Nico: Etersom du bara hade med Joe Gardner som ett förslag, och båda spelades utav Jamie Foxx.

Ernst-Hugo Järegård som Hades: Eftersom han gjorde rösten till Elake Måns, och jag tycker att Måns plus Bill och Bull har likheter med Hades samt Skrik och Panik. Också för att jag tror att Dan Ekborg hade varit en bra Måns. Förresten, jag tycker att Ercole Visconti och hans ex-vänner är också en liknande trio. Dock så var ju Ernst-Hugo död för länge sedan, men jag bara pekade ut hur lika jag tycker att karaktärerna är.

Anne Lundberg som Nala: Eftersom du hade med Meridian Clade som ett förslag, och hon spelades utav Gabrielle Union, som också spelade Nala i Lejonvakten.

Lisa Ajax som Gåsalin Waggermeyer-Mallard: Eftersom du hade med Mirabel Madrigal som ett förslag, och hon spelades utav Stephanie Beatriz, som också spelade Gåsalin i Ducktales (2017).

Dolly Style som Muserna: Eftersom de är en grupp med karaktärer, precis som dina förslag.

Och Matilda Cronberg som Giulia Marcovaldo: Eftersom Luca gjordes i 2021.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  7 februari 2024 kl. 23:35:15Precis. Jag antar dock att jag tänkte på Melodifestivalen p.g.a. de du nämnde... Plus så dubbade även Emelie Clausen både Adella och Unikitty.

Inga Ålenius som Marge Simpson: Eftersom hon spelas utav Julie Kavner, som också spelade Timons mamma.

Johan Hebbe som Nico: Etersom du bara hade med Joe Gardner som ett förslag, och båda spelades utav Jamie Foxx.

Ernst-Hugo Järegård som Hades: Eftersom han gjorde rösten till Elake Måns, och jag tycker att Måns plus Bill och Bull har likheter med Hades samt Skrik och Panik. Också för att jag tror att Dan Ekborg hade varit en bra Måns. Förresten, jag tycker att Ercole Visconti och hans ex-vänner är också en liknande trio. Dock så var ju Ernst-Hugo död för länge sedan, men jag bara pekade ut hur lika jag tycker att karaktärerna är.

Anne Lundberg som Nala: Eftersom du hade med Meridian Clade som ett förslag, och hon spelades utav Gabrielle Union, som också spelade Nala i Lejonvakten.

Lisa Ajax som Gåsalin Waggermeyer-Mallard: Eftersom du hade med Mirabel Madrigal som ett förslag, och hon spelades utav Stephanie Beatriz, som också spelade Gåsalin i Ducktales (2017).

Dolly Style som Muserna: Eftersom de är en grupp med karaktärer, precis som dina förslag.

Och Matilda Cronberg som Giulia Marcovaldo: Eftersom Luca gjordes i 2021.
Förresten, jag kom på det random vakttrollet hos Peder Carlsson p.g.a. röstläget hos förslagen i inlägget. Var nog riktigt vad jag tänkte mig. 

Disneyfantasten

Micke Dubois;

- Guanan = Ferngully Den Sista Regnskogen

Disneyfantasten

Michael Börstell;

- Sullivan = Brisby och NIMHs Hemlighet

Disneyfantasten

Peter Rangmar;

- Hugo = Ringaren i Notre Dame

- Kråkan med halmhatt = Dumbo

Disneyfantasten

Disneyfantasten