Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Johan Pihleke;

- Bobby = Janne Långben The Movie

Disneyfantasten

Margareta Nilsson;

- Fröken Trind = Janne Långben The Movie

- Oraklet = Aladdin och Rövarnas Konung

Disneyfantasten

Claes Thelander;

- Krebbs = Bernard och Bianca i Australien

Disneyfantasten

gstone

Om Powerlines sånger i Janne Långben – The Movie dubbats vem som skulle di valt att spela honom på Svenska ?

Så vit jag vet var Powerlines sånger kvar på Engelska på alla språk.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Micke Dubois:
Grundell

Michael Börstell:
Sigge McKvack

Peter Rangmar:
Dinky sparv

Jan Rippe:
Hugo

John Elfström:
Merlin

Björn Skifs:
Geppetto

Johan Pihleke:
Bror Björn

Margareta Nilsson:
Den blå fén

Claes Thelander:
Rama

Håkan Hagegård:
Dr. Jumba Jookiba

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2024 kl. 22:11:00Om Powerlines sånger i Janne Långben – The Movie dubbats vem som skulle di valt att spela honom på Svenska ?

Så vit jag vet var Powerlines sånger kvar på Engelska på alla språk.
Tycker att hans röst har lite likheter med Anders Öjebo, så han kunde vara en möjligt val, enligt mig.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 februari 2024 kl. 22:32:37Micke Dubois:
Grundell

Michael Börstell:
Sigge McKvack

Peter Rangmar:
Dinky sparv

Jan Rippe:
Hugo

John Elfström:
Merlin

Björn Skifs:
Geppetto

Johan Pihleke:
Bror Björn

Margareta Nilsson:
Den blå fén

Claes Thelander:
Rama

Håkan Hagegård:
Dr. Jumba Jookiba
Okej, då ska vi se...

- Grundell för att jag hade med Guanan i mitt inlägg och båda dubbats av Claes Jansson?

- Geppetto (antar att du syftar på Disneys nyinspelning från 2022) för att Tom Hanks gestaltar honom och han har även givit röst till Woody?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2024 kl. 22:41:37Okej, då ska vi se...

- Grundell för att jag hade med Guanan i mitt inlägg och båda dubbats av Claes Jansson?

- Geppetto (antar att du syftar på Disneys nyinspelning från 2022) för att Tom Hanks gestaltar honom och han har även givit röst till Woody?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Precis. 

Michael Börstell som Sigge McKvack: Eftersom du bara hade med Sullivan som ett förslag, och båda dubbades utav Per Sandborgh. 

Peter Rangmar som Dinky sparv: Det var ärligt talat svårt att komma på ett bra förslag för mig. Jag försökte att komma på en karaktär som är lik Timon, så det fick bli Dinky. Och i detta fallet så kan väl Jan Rippe lika gärna funka som Bom-Bom. 

Jan Rippe som Hugo: Eftersom gstone kom på Lars Kronér som Pumbaa, och då kom jag på Hugo eftersom det hade med liknande dialekter att göra och att han låter lik Jan Rippe. 

John Elfström som Merlin: Eftersom både han och Georges Hautecourt är äldre karaktärer. 

Johan Pihleke som Bror Björn: Eftersom både han och Glasse Kråka spelades utav Nick Stewart. 

Margareta Nilsson som Den blå fén: Eftersom du hade med Oraklet som ett förslag, och båda dubbades utav Jasmine Wigartz. 

Claes Thelander som Rama: Eftersom både han och Grimsby spelades utav Ben Wright. 

Och Håkan Hagegård som Dr. Jumba Jookiba: Eftersom både han och Ärkediakon spelades utav David Ogden Stiers.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 februari 2024 kl. 22:55:49Precis.

Michael Börstell som Sigge McKvack: Eftersom du bara hade med Sullivan som ett förslag, och båda dubbades utav Per Sandborgh.

Peter Rangmar som Dinky sparv: Det var ärligt talat svårt att komma på ett bra förslag för mig. Jag försökte att komma på en karaktär som är lik Timon, så det fick bli Dinky. Och i detta fallet så kan väl Jan Rippe lika gärna funka som Bom-Bom.

Jan Rippe som Hugo: Eftersom gstone kom på Lars Kronér som Pumbaa, och då kom jag på Hugo eftersom det hade med liknande dialekter att göra och att han låter lik Jan Rippe.

John Elfström som Merlin: Eftersom både han och Georges Hautecourt är äldre karaktärer.

Johan Pihleke som Bror Björn: Eftersom både han och Glasse Kråka spelades utav Nick Stewart.

Margareta Nilsson som Den blå fén: Eftersom du hade med Oraklet som ett förslag, och båda dubbades utav Jasmine Wigartz.

Claes Thelander som Rama: Eftersom både han och Grimsby spelades utav Ben Wright.

Och Håkan Hagegård som Dr. Jumba Jookiba: Eftersom både han och Ärkediakon spelades utav David Ogden Stiers.
Det var svårt att komma på en karaktär för Michael Börstell, och eftersom Dalmatinerna dubbades om i samband med nypremiären på bio 1995-03-17 och NIMH blev omdubbad för TV3 påsken 1995 så fick Sullivan bli bästa lösningen på problemet.

Röstmässigt är jag osäker på om Peter och Jan hade passat som Dinky och Bombom, Micke och Molle kom 1981 och jag är osäker på om After Shave var aktiva då, sen gick Peter bort 1997, röstmässigt tror jag att Hugo och Halmhatt hade fungerat, jag är osäker på Jan som Hugo dock, men då forumsmedlemmen Eriksson hade föreslagit After Shave som Kråkorna i en eventuell dubbning 1996 så tog jag Peter som Halmhatt och Jan som Prälle, det var svårt att direkt komma på en karaktär för Jan, så därför fick Prälle bli bästa lösningen på problemet.

Det var svårt att direkt komma på någon karaktär för John Elfström, Aristocats kom 1970 och hade svensk premiär 1971, det sistnämnda var också det sista aktiva året för John Elfström så jag var tvungen att komma på en karaktär som var med lite tidigare än så och då fick Senilix bli bästa lösningen på problemet.

gstone

Det är låt att bland ihop er när båda har Gustaf som profil bild.

Tänkte bara påpeka det  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2024 kl. 09:23:22Det var svårt att komma på en karaktär för Michael Börstell, och eftersom Dalmatinerna dubbades om i samband med nypremiären på bio 1995-03-17 och NIMH blev omdubbad för TV3 påsken 1995 så fick Sullivan bli bästa lösningen på problemet.

Röstmässigt är jag osäker på om Peter och Jan hade passat som Dinky och Bombom, Micke och Molle kom 1981 och jag är osäker på om After Shave var aktiva då, sen gick Peter bort 1997, röstmässigt tror jag att Hugo och Halmhatt hade fungerat, jag är osäker på Jan som Hugo dock, men då forumsmedlemmen Eriksson hade föreslagit After Shave som Kråkorna i en eventuell dubbning 1996 så tog jag Peter som Halmhatt och Jan som Prälle, det var svårt att direkt komma på en karaktär för Jan, så därför fick Prälle bli bästa lösningen på problemet.

Det var svårt att direkt komma på någon karaktär för John Elfström, Aristocats kom 1970 och hade svensk premiär 1971, det sistnämnda var också det sista aktiva året för John Elfström så jag var tvungen att komma på en karaktär som var med lite tidigare än så och då fick Senilix bli bästa lösningen på problemet.
Och just det, jag tog Tarzan-solisten hos Skifs då han är solist i Björnbröder och Phil Collins har sjungit båda solisterna.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2024 kl. 09:23:22Det var svårt att komma på en karaktär för Michael Börstell, och eftersom Dalmatinerna dubbades om i samband med nypremiären på bio 1995-03-17 och NIMH blev omdubbad för TV3 påsken 1995 så fick Sullivan bli bästa lösningen på problemet.

Jag försöker också komma på lösningar hos roller som jag har tänkt på ett litet tag, ibland är det inte riktigt lätt. 😅

Skokaka

Hans Lindgren som Nasse och Jörgen Lantz som Musse Pigg kunde funka.

Lennartsson

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2024 kl. 19:42:59Hans Lindgren som Nasse och Jörgen Lantz som Musse Pigg kunde funka.
Hans skulle haft tre karaktärer i Nalle Puh då det är lite mycket