Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 februari 2024 kl. 22:50:38Finns möjligtvis några efternamn på denna Lasse och denna Micke?
Nej tyvärr inte, det är bara en väldigt svårläst anteckning om replikfördelning på baksidan av noter, där det bara står några förnamn. Som måste ha skrivits ner i all hast under inspelningen i musikstudion.

gstone

Har några skådespelare från  Malmö Musikteater dubbat ? 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Om jag påstår några Youtube Klipp från Cartoon Network serie , kan ni hjälpa mig klura ut vilka dom svenska rösterna är ?

gstone

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2024 kl. 23:49:09Om jag påstår några Youtube Klipp från Cartoon Network serie , kan ni hjälpa mig klura ut vilka dom svenska rösterna är ?
?

gstone

Har några skådespelare  som jobbat på  Malmö Musikteater dubbat ?

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, @Oscar Isaksson , har du händelsevis koll på hur det ligger till med 1991-års dubbning av Filmen om Nalle Puh, Nalle Puh Jullovet 1992, Nya Äventyr med Nalle Puh: Nalle Puh Går Till Väders 1993, Knattarna: Vattenankor 1996 och Nalle Puh och Jakten På Christoffer Robin 1997/1998, alltså var ensemblen spelade in sina repliker, om de spelade in sina repliker i Stockholm eller reste till Karlskoga för att medverka?

Och på tal om det, tiden Olli Markenros tillbringade när han medverkade KM-dubbningar 1989-1992, var spelade han in sina repliker? (eftersom han är bosatt i Malmö, nu är jag inte säker på exakt när han flyttade in i Malmö, men han är iallafall född i Finland och har varit med i Malmö Stadsteater som Mikael Roupé ringde upp när han skulle skaffa skådespelare till sina dubbningar i Sun Studio i Köpenhamn, och Staffan Valdemar Holm hade blivit chef på Malmö Stadsteater och hade avskedat hälften av skådespelarna där så att det var nästan som en timing att Mikael Roupé ringde så att de avskedade skådespelarna kunde få komma till Köpenhamn för att dubba, det var Olli Markenros som sagt och även flera andra som t.ex. Thomas Engelbrektson, Stefan Frelander, med flera.)

gstone

Vist är det Fredrik Dolk som spelar Adam West på svenska ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 06:31:07Vist är det Fredrik Dolk som spelar Adam West på svenska ?
Ja, det låter som det.

gstone

Vilken dubbning av serien är på denna VHS ?

gstone

En mer utförlig svensk rollista till My Little Pony: Vänskap är magisk  vore trevligt :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 februari 2024 kl. 20:14:03En mer utförlig svensk rollista till My Little Pony: Vänskap är magisk  vore trevligt :)
Skulle jag också vilja, men jag har tyvärr inte lyckats få tag i någon sådan... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 februari 2024 kl. 20:23:53Skulle jag också vilja, men jag har tyvärr inte lyckats få tag i någon sådan... :(
Har serien nog slags utsatta credits på TV och eller DVD ?

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Disney PrincessMy Fairytale Adventure  ?

gstone

Tydligen dubbade en VHS av Beetlejuice serien 

Vet någon något om dubbningen ?

gstone

Undra vilka dom svenska rösterna är i Patrik Stjärnas Show ?