Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 februari 2024 kl. 06:45:48Kan du formulera dig?
Först och främst vill jag fråga: vem är Mbita?

Okej, då ska vi se...

- det där med Pierre Isaksson som Smee för att han sjungit för Vita Kaninen och båda karaktärerna gjorts av Bill Thompson? (dock passar inte Pierre för den rollen då hans tolkning inte är särskilt trogen till originalrösten, dessutom är det inte ens en filmdubbning utan endast en LP-skriva:
https://www.youtube.com/watch?v=Lw8V7jFS41s ,
https://www.youtube.com/watch?v=1WL847oOkcQ )

- Tryffelina Kolaström bara för att jag hade med Avsky i mitt inlägg och båda har samma originalröst?

- Nala för att hon och Meridian Clade delat en originalröst?

- Dim av samma orsak som jag hade med Uto? (Brad Garrett)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
För det första: Jag undrade om du kunde förmodligen ta upp Anton Körberg, Oliver Åberg och Per "Ruskträsk" Johansson? Jag är rätt säker på att du inte har tagit upp någon utav dom förut. 

Och för det andra: Mbita är från Baymax! och jag tog med honom därför att du hade med Ethan Clade som ett förslag, och båda spelades utav Jaboukie Young-White. 

Dina svar är precis hur jag tänkte mig. Och då menar du väl ändå Pierre Isacsson, därför att jag inte hittade någon "Isaksson" och jag frågar bara för att vara säker. Och jag tog också upp Smee därför att Ole Ornered har förmodligen dubbat båda utav dom, samt Templeton, som du hade med som ett förslag.

Titti Sjöblom som Sylvia Marpole: Eftersom du hade med Vinthunden som ett förslag, och båda spelades utav Bebe Neuwirth, som jag väl nämnde förut... 

Gila Bergqvist som Lucy Wilde: Eftersom du hade me' Attina som ett förslag, och båda dubbades utav Cecilia Wrangel Schough. 

Elin Ek som Aurora/Törnrosa: Eftersom du hade bara med Audrey som ett förslag, och Frida Nilsson har dubbat Aurora. 

Tina Sundström som Alana: Eftersom du hade med Vippan som ett förslag, och båda spelades utav Kimmy Robertson. 

Och Tommy Halldén som Ärlige John: Eftersom du bara hade med Räven som ett förslag, och båda spelades utav Neil Ross, plus så är båda Don Bluth karaktärer. Förresten, undrar om han kunde passa som Ärlige John från Pinocchio också, då han delar samma namn och är en räv...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 februari 2024 kl. 20:49:06För det första: Jag undrade om du kunde förmodligen ta upp Anton Körberg, Oliver Åberg och Per "Ruskträsk" Johansson? Jag är rätt säker på att du inte har tagit upp någon utav dom förut.

Och för det andra: Mbita är från Baymax! och jag tog med honom därför att du hade med Ethan Clade som ett förslag, och båda spelades utav Jaboukie Young-White.

Dina svar är precis hur jag tänkte mig. Och då menar du väl ändå Pierre Isacsson, därför att jag inte hittade någon "Isaksson" och jag frågar bara för att vara säker. Och jag tog också upp Smee därför att Ole Ornered har förmodligen dubbat båda utav dom, samt Templeton, som du hade med som ett förslag.

Titti Sjöblom som Sylvia Marpole: Eftersom du hade med Vinthunden som ett förslag, och båda spelades utav Bebe Neuwirth, som jag väl nämnde förut...

Gila Bergqvist som Lucy Wilde: Eftersom du hade me' Attina som ett förslag, och båda dubbades utav Cecilia Wrangel Schough.

Elin Ek som Aurora/Törnrosa: Eftersom du hade bara med Audrey som ett förslag, och Frida Nilsson har dubbat Aurora.

Tina Sundström som Alana: Eftersom du hade med Vippan som ett förslag, och båda spelades utav Kimmy Robertson.

Och Tommy Halldén som Ärlige John: Eftersom du bara hade med Räven som ett förslag, och båda spelades utav Neil Ross, plus så är båda Don Bluth karaktärer. Förresten, undrar om han kunde passa som Ärlige John från Pinocchio också, då han delar samma namn och är en räv...
Jag tror heller inte att jag tagit upp dessa förut, så jag kan inkludera dessa tre i kommande omgång... (tyvärr har jag dock inga erfarenheter av Oliver Åbergs röst, men det löser sig på något sätt)

Jag TROR att Ole Ornered dubbade Vita Kaninen i någon Disney On Ice föreställning, men nu var det längesedan den var och det som fanns på YouTube verkar ha försvunnit...

När jag tog Tempelton så utgick jag ifrån hur Pierre sjöng just den länkade sången.

Jag har faktiskt inte sett Baymax ännu, så jag vet inte vilka karaktärer som förekommer där utöver de från filmen, men enligt mig verkar den bättre än den första Big Hero 6 serien.

Jag utgick ifrån hur Titti Sjöblom lät i LP-sånger uppladdade på YouTube när jag gjorde mina val, och en sådan röst tror jag även hade passat Vinthunden...

Även med Gila Bergqvist utgick jag från hur hon lät via YouTube-klipp.

Elin Ek (som även spelade Grynet i Grynets Show) utgick jag ifrån hur hon lät i Grynets Show (som finns på SVT Öppet Arkiv) och det var inte lätt att komma på så många karaktärer så därför fick Audrey bli bästa lösningen på problemet då jag tror att rösten till Grynet hade passat den karaktären.

Tina Sundström spelar Pippi Pekikan i serien med samma namn (serien finns på SVT Öppet Arkiv för tillfället sedan 1 februari och finns tillgänglig där fram till 31 mars) och det var den rösten som jag utgick från.

Lejonkungen (där Tommy spelade Mullvaden( hade premiär 1994 och det hade även Tummelisa, därav mitt val.

När jag valde Lizette Edfeldt som Avsky (liksom tidigare förslag hos karaktären) så utgick jag ifrån Cecilia Forss lät som den karaktären, dessutom så använder originalrösten som sagt helt olika stämmor till Avsky och Tryffelina Kolaström som också är olika på alla vis både till utseende och personlighet.

Både Lizette Edfeldt och Aida Pourshahidi är/har varit programledare för Lilla Aktuellt och jag utgick ifrån hur deras röster lät i mina val.

gstone

Guy De La Berg skule passat som Farbror Iroh,
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Anton Körberg hade passat till följande karaktärer;

- Clawhauser = Zootropolis

- Badili = Lejonvakten

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Oliver Åberg hade passat till följande karaktärer;

- Fred = Big Hero 6

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Per "Ruskträsk" Johansson hade passat till följande karaktärer;

- Ray = Prinsessan och Grodan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Adrian Alebo Andersson;

(personligen är jag inte särskilt förtjust i Adrian Alebo Andersson, oavsett program känns han konstlad och onaturlig och känns även väldigt ojämn, ibland spelar han över och ibland tvärtom, han är för all del sympatisk vilket alltid är en positiv egenskap för en person och han verkar riktigt insatt i det där med svensk historia vilket också är en positiv egenskap, men känns tyvärr inte särskilt naturlig och det är A och O för en programledare, men jag respekterar iallafall alla som gillar honom, han har gott uppförande och allting och han menar säkert bara väl, det betvivlar jag inte)

- Lilla Kycklingen

(liksom Adrian så har den karaktären glasögon, dessutom så är det något i Adrians röst som jag tror hade passat Lilla Kycklingen)

Disneyfantasten

Michael Segerström hade passat till följande karaktärer;

- Råttigan = Mästerdetektiven Basil Mus

- Ärlige John = Resan Till Amerika

- Rooter = Landet För Längesedan

- Korvförsäljaren Louie = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 februari 2024 kl. 22:22:13Anton Körberg hade passat till följande karaktärer;

- Clawhauser = Zootropolis

- Badili = Lejonvakten

Några fler förslag?
Jeppe från 101 dalmatiner
Biggie från Trolls

Disneyfantasten

Peter Magnusson;

(personligen är jag inte särskilt förtjust i Peter Magnusson, då jag inte finner hans humor särskilt rolig, och upplever honom överlag konstlad och onaturlig som programledare och skådespelare, men jag respekterar de som gillar honom)

- Kapten Kalsong (i brist på andra alternativ)

Disneyfantasten

Markolio hade passat till följande karaktärer;

- Ärlige John = Pinocchio

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Hans Mosesson hade passat till följande karaktärer;

- Mr Simpkins = De 101 Dalmatinerna

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 februari 2024 kl. 22:29:44Adrian Alebo Andersson;

(personligen är jag inte särskilt förtjust i Adrian Alebo Andersson, oavsett program känns han konstlad och onaturlig och känns även väldigt ojämn, ibland spelar han över och ibland tvärtom, han är för all del sympatisk vilket alltid är en positiv egenskap för en person och han verkar riktigt insatt i det där med svensk historia vilket också är en positiv egenskap, men känns tyvärr inte särskilt naturlig och det är A och O för en programledare, men jag respekterar iallafall alla som gillar honom)

- Lilla Kycklingen

(liksom Adrian så har den karaktären glasögon, dessutom så är det något i Adrians röst som jag tror hade passat Lilla Kycklingen)
Båda ogillar du ju så det passar ;D ;D

Disneyfantasten

Arne Weise;

- TV-hallåmannen = De 101 Dalmatinerna

Disneyfantasten

Bengt Feldreich;

- TV-hallåmannen = De 101 Dalmatinerna