Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2024 kl. 14:04:12Har han dubbat karaktärens originalröst förut?
Som du redan vet dock så spelades han av Jack Black, precis som Po och Bowser, som Lawrence båda dubbade, lol. 

Skulle nog också ha haft Zeke som ett alternativ, eftersom Snurre var som sagt lite fusk, men jag syftade som sagt på att Lawrence kunde funka som Snurre i vuxen ålder.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  7 januari 2024 kl. 23:19:42Jarl Kulle:
Tiger
På tal om det, han kunde också vara Svarte Petter, eftersom han är också en Jim Cummings karaktär, och rösten kanske passar honom bättre...

Skokaka

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2024 kl. 22:11:25Björn Andrésen dubbade Klasse Häst i Epic Mickey, och jag minns att han inte var så värst lyckad i den rollen, jag tror han hade passat bättre som Mortimer. (förlvrigt var han inte så värst lyckad som Ior heller, ännu mer misslyckad som Ior än hos Mortimer faktiskt)
Än hos "Klasse" egentligen?😅

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 22 januari 2024 kl. 00:02:18Såklart, att båda har liknande kläder och är rika plus tycker om pengar. Men Joakim har ju ett hjärta av guld, såklart. Jag kunde annars ha kommit upp med Guld-Ivar Flinthjärta som ju är hans rival och faktiskt är en skurk, förstås.
Just det, ja. Kanske han istället kunde funka som Joakims andra rival, Pontus von Pluring? Jag tror att han har bara medverkat i serietidningar, så ingen vet hur han låter. 

Eller, vänta... Jag TROR att han var med i Ducktales rebooten? Annars så kommer man mest ihåg honom i tidningarna och man kan väl tänka vilken röst som helst till honom... ::)

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  3 mars 2024 kl. 10:06:14Det var mest för att du hade med Molly, Mimmi, Amy, Wiktoria och Ellen (och även Dominique och Linda), så jag tyckte att Sandra och Hilda också kunde va med (jag vet att Mirabell och Judy inte är "prinsessor" egentligen, fast det är ju inte Asha heller)
Jag har dock inte hört någon kalla Judy för en "prinsessa", dessutom så är hon ett djur. Å andra sidan så är de hjältinnor och de flesta är huvudfigurer, även om några i "prinsess-skaran" tekniskt sett inte är prinsessor då de inte har kungar eller drottningar som föräldrar. Men de hör nog hemma i denna skaran, i hela fall. ;)   

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 03:14:28Hur kom du på de?
Det enda jag minns var att jag först föreslog honom som Baloo och då är Lille John och Thomas O'Malley mycket logiskt... Jag minns dock inte någon specifik anledning bara att hans röst skulle passa riktigt bra och att han dessutom kan sjunga.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 01:13:24Nu när jag tänker efter detta... Tog du upp Roger Rabbit eftersom Bonkers är inspirerad utav honom?
Ja, det stämmer.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 02:28:23Är det för att gstone kom upp med en rolig fakta över att Buddy Hackett var tänkt att spela Stanley i Trollet i parken, men byttes ut till Dom DeLuise?
Egentligen mest för att han är duktig på att dubba karaktärer med komisk udd, men den teorin kan också vara en bra motivering.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 03:16:08Än hos "Klasse" egentligen?😅
Jo, jag skrev fel i hastigheten och märkte det först nu.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 00:55:05Kan det vara som så att han har dubbat Dan Castellaneta förut? Med tanke på att du också kom på honom som Earthworm Jim. Tycker också att han kunde passa som Krusty, som Dan också spelar.
Jag vet inte om han har gjort det eller inte. Det är ganska många fall där jag tror Steffan har föreslagit någon utan att utgå ifrån om de har dubbat originalrösten... Jag tror han utgår från själva rösterna mest och inte från de har dubbats eller inte

gstone

Johan Schinkler skulle passa att dubba Christopher Le.

Jag tycker du har lika röster.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2024 kl. 21:25:41Johan Schinkler skulle passa att dubba Christopher Le.

Jag tycker du har lika röster.
Rätt konstigt om Vader och Dooku hade samma röst.......
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2024 kl. 23:47:00Rätt konstigt om Vader och Dooku hade samma röst.......
Förvisso.

Man kan ingen se vad jag menar ? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"