Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Originaldubbar i trailers

Startat av TonyTonka, 4 juli 2009 kl. 19:53:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

I VHS-Trailen för Pinocchio och Bambi hörs orginaldubben.

Har några fler trailers orginaldubbar?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

De flesta trailers för Oliver & gänget har haft ljud från 1989 års originaldubb. Fler exempel än så känner jag inte till på rak arm, men det lär säkert finnas.

Elios

Bambis originaldubbning i trailern är så magisk.

Disneyfantasten

Ursäkta för bumpen, men;

- Bambi: originaldubbningen användes i trailern för 1994-års VHS-utgåva (utgiven 1994-03-16), trots att filmen dubbades om redan i samband med nypremiären på bio 1986-03-21, det kan nog ha varit det som lett till att filmen av misstag fick originaldubbningen på de flesta exemplaren av just denna utgåva

- Pinocchio: originaldubbningen användes i trailern för 1995-års VHS-utgåva (utgiven 1995-10-18), till vilken filmen dubbades om, trailern återanvändes även till 2000-års VHS-utgåva (utgiven 2000-03-15)

- Dumbo: 1972-års första omdubbning användes i den längre trailern för 1997-års VHS-utgåva (utgiven 1997-01-22), till vilken den andra omdubbningen gjordes

- Oliver och Gänget: originaldubbningen användes i trailern för 1997-års VHS-utgåva (utgiven 1997-06-18), till vilken filmen dubbades om, trailern återanvändes även till 2002-års VHS-utgåva (utgiven 2002-01-16)

- Alice i Underlandet: originaldubbningen användes i trailern för 1998-års VHS-utgåva (utgiven 1998-03-18), till vilken filmen dubbades om