Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tintin - Det hemliga vapnet

Startat av TonyTonka, 20 februari 2009 kl. 21:35:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: GaBBe skrivet  1 mars 2009 kl. 01:24:56Och det betyder att

Tintin - Mats Qviström
Kapten Haddock - Kenneth Milldoff
Kalkyl - Dan Bratt
Dupontarn - Håkan Mohede

Är det någon mer du vill veta? :)
Och vem spelar Castafiore ?

Hon meverkar ju den här historian.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kul fakta: anledningen till att den här släppets på DVD, men inte resten av Belevsion serien är för att detta är tekniskt sätt ansedd att vara en standlone lång film ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2024 kl. 22:35:36Kul fakta: anledningen till att den här släppets på DVD, men inte resten av Belevsion serien är för att detta är tekniskt sätt ansedd att vara en standlone lång film ;)
Jag har hört rykten om att Nelvana förstörde eller gömde undan mastrarna till Belvision serien för att deras egna skulle bli mer populär.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 22:40:50Jag har hört rykten om att Nelvana förstörde eller gömde undan mastrarna till Belvision serien för att deras egna skulle bli mer populär.
Har du sett den här(- Det hemliga vapnet 1964) ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2024 kl. 22:42:27Har du sett den här(- Det hemliga vapnet 1964) ?
Ja, den svenska dubbningen är gjord i Köpenhamn likt 90-talsserien.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 22:45:00Ja, den svenska dubbningen är gjord i Köpenhamn likt 90-talsserien.
Och vem spelar Castafiore ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2024 kl. 22:48:03Och vem spelar Castafiore ?
Det är jag osäker på men jag vill påstå att det i den här är Anja Schmidt.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 22:48:45Det är jag osäker på men jag vill påstå att det är den här är Anja Schmidt.
Eftersom det är samma röster som 90s serien bör det vara henne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 mars 2024 kl. 22:48:45Det är jag osäker på men jag vill påstå att det är den här är Anja Schmidt.
Man kan ju alltid fråga Håkan ;)

MOA

Jag gillade detta för 4 år sedan & Kenneth Milldoff är bäst ;D