Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Victor och Josefine - Resan till Snackistan (Ernest et Célestine: Le voyage en Charabie)

Startat av gstone, 11 januari 2023 kl. 19:36:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubintrested

Mikael Roupé, Adam Fietz, Kristian Ståhlgren, Andreas Nilsson och Sharon Dyall klingar väldigt mycket tidig Sun Studio Stockholm dubbning

MB

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 30 mars 2024 kl. 00:37:09Är Supersonic CPH fortfarande aktiva med svensk dubbning?
Det skulle jag förmoda - den senaste svenska dubbningen jag vet med säkerhet att de dubbade är Charlie och den gyllene masken, som hade premiär den 24 februari i år. Även om dubben säkert gjordes ett tag före det, så verkar det osannolikt att de skulle ha slutat de senaste månaderna.

Superpolarna, som hade biopremiär i februari, var dock inte dubbad av Supersonic utan av Iyuno; trots att den gavs ut av Scanbox - men jag gissar att det inte berodde på att Supersonic slutat dubba till svenska, utan snarare att de ville kosta på den dubbningen lite mer när den trots allt gick upp på bio till skillnad från de flesta andra dubbade filmer från Scanbox...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2024 kl. 01:06:30Superpolarna, som hade biopremiär i februari, var dock inte dubbad av Supersonic utan av Iyuno; trots att den gavs ut av Scanbox - men jag gissar att det inte berodde på att Supersonic slutat dubba till svenska, utan snarare att de ville kosta på den dubbningen lite mer när den trots allt gick upp på bio till skillnad från de flesta andra dubbade filmer från Scanbox...
Den filmen skryter ju med kändisnamnen på affischerna så du har nog rätt. Malmö Stadsteater i all ära men så pass kända är de inte att man kan skryta med deras namn.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"