Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Descendants: The Rise of Red (2024)

Startat av gstone, 6 mars 2024 kl. 16:16:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här är bilder från den nya filmen

gstone

gstone

Här är credits till Descendants: The Rise of Red

gstone

Danska och norska credits 

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 11:59:18Danska och norska credits
Jag vill inte vara elak, men du har missat några sidor.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juli 2024 kl. 13:17:13Jag vill inte vara elak, men du har missat några sidor.
Jag hade Bråttom

Jag var tvungen att skynda 

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juli 2024 kl. 13:17:13Jag vill inte vara elak, men du har missat några sidor.
Tror du Det skanas en sida med svenska röster ?🤨

Eftersom dom norska och danska listorna har fler roller utsatta 

gstone

Tror ni det saknas en sida skansa en sida med svenska röster ?

Danmark och Norge har ju en med

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 14:48:14Tror ni det saknas en sida skansa en sida med svenska röster ?

Det stämmer att det är en sida mindre i den svenska röstlistan än i de danska och norska. Det saknas säkert inga sidor, men det är fler som har "buntats ihop" under rubriken Övriga Röster i den svenska listan.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juli 2024 kl. 15:12:19Det stämmer att det är en sida mindre i den svenska röstlistan än i de danska och norska. Det saknas säkert inga sidor, men det är fler som har "buntats ihop" under rubriken Övriga Röster i den svenska listan.
Jag litar på dig :)

gstone

Kan jag posta dom här i filmens egen tråd ?

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 22:46:58Kan jag posta dom här i filmens egen tråd ?
För mig får du gärna göra det, men vi ska kanske först höra med Daniel hur hans planering ser ut. Det bästa vore väl att få upp listorna på sina rätta ställen under svenska respektive norska röster och credits.

Eftersom det här är en långfilm finns det bara en uppsättning credits på varje språk, till skillnad från TV-serier där det kan vara mycket jobb att sammanställa sidorna om varje avsnitt har olika medverkande.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 22:46:58Kan jag posta dom här i filmens egen tråd ?
Jag hittar ingen tråd för den här filmen, men jag har delat upp inläggen om Descendants: The Rise of Red till en egen tråd under rätt tavla. Om det faktiskt redan fanns en tråd, så länka till den så sammanfogar jag med denna tråd. :)
(Bidra med creditlistor blir ändå rätt värdelös snabbt, då tråden börjar vara så långt så att det inom kort blir omöjligt att hitta åt credits till specifika filmer i den långa och oöverskådliga tråden...)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 juli 2024 kl. 11:17:43För mig får du gärna göra det, men vi ska kanske först höra med Daniel hur hans planering ser ut. Det bästa vore väl att få upp listorna på sina rätta ställen under svenska respektive norska röster och credits.
Den svenska creditlistan kommer upp under Svenska röster och credits inom ett par dagar. Den norska kan nog dröja lite längre, för där ligger jag lite efter och har flertalet creditlistor som inte publicerats än.

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 14:48:14Tror ni det saknas en sida skansa en sida med svenska röster ?

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juli 2024 kl. 15:12:19Det stämmer att det är en sida mindre i den svenska röstlistan än i de danska och norska. Det saknas säkert inga sidor, men det är fler som har "buntats ihop" under rubriken Övriga Röster i den svenska listan.
Det är helt klart olyckligt att just den svenska rollistan är mindre utförlig än de flesta språk i världen, men det finns ingen anledning att tro att någon sida saknas. Den svenska creditlistan innehåller (med "Övriga röster" medräknat) sammanlagt 18 listade skådespelare, den norska har 15 skådespelare och den danska har 18 skådespelare - och rimligtvis borde den svenska, norska och danska dubbningen ha fått ungefär samma budget att spela på, då ju alla tre administreras från Köpenhamn; därmed sannolikt också någorlunda samma antal skådespelare.

Om det hade saknats en sida, så hade den svenska dubben fått alldeles för många skådespelare i jämförelse med övriga språk.

Historielektions Soveren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2024 kl. 02:34:16Jag hittar ingen tråd för den här filmen, men jag har delat upp inläggen om Descendants: The Rise of Red till en egen tråd under rätt tavla. Om det faktiskt redan fanns en tråd, så länka till den så sammanfogar jag med denna tråd. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16587
En kille som ångrar att han sov på lektionerna