Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2024 kl. 22:25:08Eller så är det vissa som väljer att förenkla saker och ting. Det finns alltid andra synsätt skilda från ens egna...
Vi har helt klart olika synsätt på synsätt 😅

jag ser världen som svart och vit och det gör helt klart inte du.

Vill du byta samtalsämne nu  ?  :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag had bestämt mig för att se den kommande svenska produktionen av Dear Evan Hansen.

MOA

Jag gillar inte bullar lika mycket som annat fika

gstone

Jag blir så himla trött på att folk säger emot mig på forumet >:(

Främst om, kändisar i dubbningar men även o vilka som skulle passa vilka roller med mer

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 april 2024 kl. 23:02:44Jag blir så himla trött på att folk säger emot mig på forumet >:(

Främst om, kändisar i dubbningar men även o vilka som skulle passa vilka roller med mer
Har du aldrig hört talats om begreppet Smaken är som baken...?

Med andra ord: Respektera att vi alla tycker olika, och att inget är rätt eller fel.
(Om det nu inte rör sig om rena faktauppgifter vill säga, där det faktiskt finns rätt och fel)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 april 2024 kl. 01:14:53Har du aldrig hört talats om begreppet Smaken är som baken...?

Med andra ord: Respektera att vi alla tycker olika, och att inget är rätt eller fel.
(Om det nu inte rör sig om rena faktauppgifter vill säga, där det faktiskt finns rätt och fel)
Kändisar är overrated, föredrar vanliga VA. Har aldrig varit galen över att kändisar används i dubbningar

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 april 2024 kl. 23:02:44Jag blir så himla trött på att folk säger emot mig på forumet >:(

Ta det lungt, jag vet att det kan vara svårt för dig men du måste rycka upp dig, folk kan faktiskt bli ledsna om du skäller ut dem för deras åsikter, det bästa du kan göra är att agree to disagree, andas djupt och räkna till tio.

Du får väldigt gärna säga dina åsikter och du får väldigt gärna tycka som du gör, men du måste föregå med gott exempel.

Citat från: MOA skrivet 24 april 2024 kl. 11:22:49Kändisar är overrated, föredrar vanliga VA. Har aldrig varit galen över att kändisar används i dubbningar
Personligen har jag ingenting alls emot att kändisar är med i dubbningar och kända personer kan utan tvekan passa som röstskådespelare också, men oavsett hur känd personen ifråga är så anser jag att det är viktigare att rösten passar karaktären vilket ofta varit fallet.

Många mindre passande castingar är jag ändå numera tolerabel till.

gstone

Det skulle nog vara em bra om samtidiga  folk inom dubbningen gjord en massprotest mot visa bolags policy mot att dom inte kan berätta om dom svenska rösterna👊

Om alla bröt mot reglerna samtidigt skulle det var en ett bra sätt att bekämpa detta.

Som många folk gjord genom historien när dom vill protestera vissa översittares orättvisor mot folk✊🏻

Alltså stå upp mot förtrycket och ta ställning 

Fred

Bör man må dåligt över att gått ut och fikat med en vän och sedan fått förkylningssymtom samma kväll?

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 17 maj 2024 kl. 07:20:04Bör man må dåligt över att gått ut och fikat med en vän och sedan fått förkylningssymtom samma kväll?
I det fallet kan det ju ha varit personen som smittat dig...

Fred

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2024 kl. 07:34:34I det fallet kan det ju ha varit personen som smittat dig...
Är det en annan sak om det händer nu än om det hade hänt för fyra år sen?

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 17 maj 2024 kl. 07:44:11Är det en annan sak om det händer nu än om det hade hänt för fyra år sen?
Coronaviruset det är ju inte lika allvarligt längre men det finns ju absolut så man kanske ändå borde var lite försiktig.

Fred

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 maj 2024 kl. 07:44:27Det stämmer, man ska hålla sig borta om den andra personen har varit sjuk.
Ok, jag vet om det var han eller jag som var sjuk, den andre visade inga symtom. Men jag har gått och grubblat över om det var jag som var sjuk och om jag har smittat kassörskan och om hon kan ha spridit det vidare. Hur som helst blev inte min vän sjuk efter vår träff vad jag vet. 

Disneyfantasten

Jag har iallafall hittills tagit 5 stycken sprutor mot viruset: två under våren 2021, den tredje december 2021, den fjärde januari 2023 och slutligen den femte januari 2024, jag tror att ju fler sprutor man tar desto säkrare sitter man.

Fred

Ibland respekterar inte andra människor att man bör ta ansvar och inte smitta andra. På de jobb jag har varit på de senaste två åren så har folk kommit dit med förkylningssymtom. Smittar de då mig så lägger de över ansvaret på mig och gör så att jag  måste isolera mig eller riskera att smitta andra vilket jag absolut inte vill..Och ibland finns saker man måste göra. Bilar.ska hämtas, folk ska skjutsas och paket ska hämtas ut
Det hände en gång förra året att jag var så illa tvungen att vara ute bland folk trots att jag var förkyld. Då hade det gått fem.dygn sen symtomdebut så jag kanske inte var smittsam.längre och det var som sagt 2023 så det kanske inte var så farligt ändå. Jag gjorde vad jag kunde för att minska risken att smitta någon annan men det finns ju en risk att någon blev smittad i alla fall, det är något jag har grubblat över.

.