Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Luftens hjältar (TaleSpin)

Startat av TonyTonka, 17 december 2010 kl. 17:32:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 27 april 2024 kl. 22:09:24Gammalt ämne, men i vilka avsnitt är Ulf Bergstrand Ville Virvel, och i vilka är det Jimmy Björndahl?  ???
Ulf Bergstrand dubbade sex avsnitt som Ville,  avsnitten på VHS-utgåvorba Luftens hjältar: Den stora luftcirkusen och Luftens hjältar på skattjakt.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 april 2024 kl. 22:23:39Ulf Bergstrand dubbade sex avsnitt som Ville,  avsnitten på VHS-utgåvorba Luftens hjältar: Den stora luftcirkusen och Luftens hjältar på skattjakt.
Och jag antar att det är han i avsnitten från vhs-utgåvorna på Disney+ ?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 27 april 2024 kl. 22:27:25Och jag antar att det är han i avsnitten från vhs-utgåvorna på Disney+ ?
Ja, så vitt jag vet har den aldrig dubbats om. 

Disneyfantasten

Har vi kommit fram till hur det ligger till med Ingemar Carlsén?

Vidare undrar jag fortfarande vilka avsnitt som tilläggsdubbade på uppdrag av Disney Channel?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2024 kl. 19:21:12Vidare undrar jag fortfarande vilka avsnitt som tilläggsdubbade på uppdrag av Disney Channel?
Som jag har förstått det dubbades 63 avsnitt på 1990-talet, medan avsnitten A Jolly Molly Christmas och Your Baloo's in the Mail dubbades 2004.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2024 kl. 19:44:42Som jag har förstått det dubbades 63 avsnitt på 1990-talet, medan avsnitten A Jolly Molly Christmas och Your Baloo's in the Mail dubbades 2004.
Är du säker? Har du fått bekräftad info angående det?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2024 kl. 20:16:41Är du säker? Har du fått bekräftad info angående det?
Nej, men det har nämnts på forumet tidigare.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2024 kl. 19:44:42Som jag har förstått det dubbades 63 avsnitt på 1990-talet, medan avsnitten A Jolly Molly Christmas och Your Baloo's in the Mail dubbades 2004.
Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2024 kl. 20:16:41Är du säker? Har du fått bekräftad info angående det?
Åtminstone A Jolly Molly Christmas är jag 100% säker på dubbades 2004, för den hade utsatta dubbcredits på Disney Channel som skiljde sig åt från övriga avsnitts. Det avsnittet spelade jag nämligen in från Disney Channel en gång i tiden, då jag inte kände igen att det hade gått på SVT.

Your Baloo's in the Mail låter rimligt att den dubbades samtidigt, då de två avsnitten kommer direkt efter varandra i produktionsordning, men det kan jag inte svära på här och nu.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 augusti 2024 kl. 22:46:29Åtminstone A Jolly Molly Christmas är jag 100% säker på dubbades 2004, för den hade utsatta dubbcredits på Disney Channel som skiljde sig åt från övriga avsnitts. Det avsnittet spelade jag nämligen in från Disney Channel en gång i tiden, då jag inte kände igen att det hade gått på SVT.

Your Baloo's in the Mail låter rimligt att den dubbades samtidigt, då de två avsnitten kommer direkt efter varandra i produktionsordning, men det kan jag inte svära på här och nu.
Enligt PM jag fått av Fred verkar även Bullethead Baloo och Bygones ha dubbats på uppdrag av Disney Channel.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 augusti 2024 kl. 22:46:29Åtminstone A Jolly Molly Christmas är jag 100% säker på dubbades 2004, för den hade utsatta dubbcredits på Disney Channel som skiljde sig åt från övriga avsnitts. Det avsnittet spelade jag nämligen in från Disney Channel en gång i tiden, då jag inte kände igen att det hade gått på SVT.

Your Baloo's in the Mail verkar också vara dubbat för Disney Channel då Kalle Lundberg spelar Ville.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2024 kl. 23:23:10Enligt PM jag fått av Fred verkar även Bullethead Baloo och Bygones ha dubbats på uppdrag av Disney Channel.
Du har rätt, i det förstnämnda är det Kalle Lundberg som spelar Ville och i det sistnämnda medverkar Johan Hedenberg.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2024 kl. 23:56:22Du har rätt, i det förstnämnda är det Kalle Lundberg som spelar Ville och i det sistnämnda medverkar Johan Hedenberg.
Enligt info jag fått av Fred. Elevernas även Joakim Jennefors i Bullethead Baloo.