Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nicke Nyfiken

Startat av Lennartsson, 28 april 2024 kl. 12:32:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lennartsson

Vilken studio dubbade Nicke Nyfiken tv-serien? Och vad vet vi om rösterna?

Lillefot

Nu sägs det här utan faktabevis, men jag skulle gissa att det är Eurotroll som stod för dubbningen.

För rösterna så spelas Mannen med gula hatten av Andreas Nilsson, som även gjorde rösten i filmerna.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 28 april 2024 kl. 12:32:51Vilken studio dubbade Nicke Nyfiken tv-serien? Och vad vet vi om rösterna?
Berättaren - Henrik Bennetter

Mannen med den gula haten (Ted) - Andreas Nilsson

Dörrvakten - Nicklas Wahlgren? Love Bergström (Senare säsonger)

Professor Wiseman - Gladys Del Pilar

Kocken Pisghetti - Johan Hedenberg

Netti Pisghetti - Ewa Fröling, Annelie Bhagavan
(Möjligt någon mer)

Herr Kvist - Sture Ström, Anton Olofsson Raeder (Senare säsonger)

Sheriffen - Johan Hedenberg

Herr Glas - Steve Kratz

Titelsång: Wille Crafoord

Byte av dubbningsbolag kan ha skett eftersom att serien har ganska många säsonger men jag gissar också på att i alla fall de tidiga avsnitten är dubbade av Eurotroll.

Det förekommer även vissa barnkaraktärer som byter röster genom säsongerna...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2024 kl. 13:22:37Berättaren - Henrik Bennetter

(Möjligt någon mer)

Herr Glas - Steve Kratz

Byte av dubbningsbolag kan ha skett eftersom att serien har ganska många säsonger men jag gissar också på att i alla fall de tidiga avsnitten är dubbade av Eurotroll.

Nämns han vid namn någon gång?

gstone

Den gick väl i ganska många säsonger ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 28 april 2024 kl. 12:39:37För rösterna så spelas Mannen med gula hatten av Andreas Nilsson, som även gjorde rösten i filmerna.
Han är jättebra i rollen  :D👏❤️

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2024 kl. 13:22:37Berättaren - Henrik Bennetter

(Möjligt någon mer)

Herr Glas - Steve Kratz

Jag antar att vi tänker på samma serie ?

Steffan Rudvall

MOA

Vem tusan är Henrik Bennetter?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 28 april 2024 kl. 15:32:03Vem tusan är Henrik Bennetter?
Henrik är väl mest känd från tiderna då han var hallåa och programledare på SVT jag själv minns honom från Musikbyrån. 

Men han har en mer betydande roll när det kommer till dubbningar. Han är nämligen projektledare på SVT programinköp numera SVT International och det är alltså Henrik som är ansvarig för SVT:s dubbningar man kan se det lite som Disneys "Kreativ ledning".

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2024 kl. 15:41:11Henrik är väl mest känd från tiderna då han var hallåa och programledare på SVT jag själv minns honom från Musikbyrån.

Men han har en mer betydande roll när det kommer till dubbningar. Han är nämligen projektledare på SVT programinköp numera SVT International och det är alltså Henrik som är ansvarig för SVT:s dubbningar man kan se det lite som Disneys "Kreativ ledning".
Så SVTs Kirsten Saabye?

Henrik Karlsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 april 2024 kl. 17:13:08Så SVTs Kirsten Saabye?
Rättare sagt SVT:s ersättare till Per-Arne Ehlin fast han nämns inte i credits som Per-Arne brukade av någon anledning...

gstone

(Möjligt någon mer)

Herr Glas - Steve Kratz

Vilka säsonger gäller detta ?

Vilka ersatte dom sen ?

Har så många frågor ❗️

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2024 kl. 23:08:24Vilka säsonger gäller detta ?

Vilka ersatte dom sen ?

Har så många frågor ❗️
Men jag har tyvärr inte så många svar, det jag har skrivit har jag kommit fram till genom att gå igenom några avsnitt på Youtube. Det står dock inte vilka säsonger avsnitten är ifrån utan det är en blandad kompott. Jag tror att det skulle vara en god idé att försöka kontakta Eurotroll...