Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:44:20Linus Lindman hade passat till följande karaktärer;

- en av Pingvinerna = Mary Poppins

- en av de Förvandlade Vakterna = Kejsarens Nya Stil

- någon möjligt random Atlantis-innevånare = Atlantis En Försvunnen Värld

- något möjligt random monster = Monsters Inc

- någon möjlig random rymdvarelse = Lilo och Stitch

- någon möjlig random besättnings-medlem = Skattkammarplaneten

- någon möjlig random fisk = Hitta Nemo

- någon möjlig random Björn = Björnbröder

Några fler förslag?
Timmys pappa

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:40:27Jakob Fahlstedt hade passat till följande karaktärer;

- Bröderna Willie = Kogänget

Några fler förslag?
Aardvark pappa
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Familjen Flinta karaktärer;

Fred Flinta;
- Johan Hedenberg
- Fredrik Hiller
- Allan Svensson (mer specifikt 1994-års variant)

Barney;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Wilma;
- Ewa Fröling
- Sharon Dyall
- Gunilla Orvelius

Betty;
- Annelie Berg Bhagavan
- Annica Smedius
- Maria Rydberg
- Jennie Jahns

Fred & Wilmas dotter vad hon nu hette;
- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Frida Sandén
- Dominique Pålsson Wiklund
- Amy Diamond Deasismont
- Wiktoria Johansson
- Clara Henry
- Ida On
- Carro Hermansson-Persson
- Leila Trulsen

(har jag glömt någon viktig karaktär?)

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:53:42Familjen Flinta karaktärer;

Fred Flinta;
- Johan Hedenberg
- Fredrik Hiller

Barney;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Wilma;
- Ewa Fröling
- Sharon Dyall
- Gunilla Orvelius

Betty;
- Annelie Berg Bhagavan
- Annica Smedius
- Maria Rydberg
- Jennie Jahns

- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Frida Sandén
- Amy Diamond Deasismont
- Wiktoria Johansson
- Clara Henry
- Ida On
- Leila Trulsen

Några fler förslag?
Wilma Siw Malmquist

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:25:50Får se nu...

- de fem översta är väl ganska uppenbara vad svaren är liksom samtliga i förra omgången

- Marian för att jag hade med Vixey och båda är honrävar?

- Fru Jumbo för att jag hade med Drottning Leah och båda är mamma-karaktärer där Verna Felton dubbade deras små dialoger som de hade?

- Dixie för att jag hade med tik-karaktärer i mitt inlägg? (det var min anledning också eftersom hon dubbade Peggy)

- Amelia för att jag hade med Lucy i mitt inlägg och båda är gåsdamer?

- Winifred för att jag hade med Fru Jumbo i mitt inlägg och båda är elefant-mammor? (jag ska villigt erkänna att jag till viss del gjorde en fuling här eftersom de flesta karaktärer i mitt inlägg här är fyrbenta växtätare)
Ja, på direkten! ;D

Winifred och Fru Jumbo delar även röst. Det är nog både på grund utav det du säger OCH för att du hade med fyrbenta växtätare som förslag, så jag tänkte nog samma.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:26:19Får man fråga: hur kom du på dessa?
Rösterna hos Yogi Björn: Anders Öjebo för att Andreas Nilsson har varit honom, och båda brukar passa som varandras karaktärer. Plus att du till exempel hade både Anders och Andreas även hos Boo-Boo. Fredde Granberg för att han och Per Sandborgh, som jag nämnde nog förut, tycker jag har lite likheter med varandra. Och Mikael Roupé är för att i spelfilmen så spelades han utav Dan Aykroyd, som även var Chip från Antz. Jag kan förresten även slänga in Stefan Frelander som ett förslag, här med... 

Rösterna hos Boo-Boo Björn: Alla tre förslagen är inspiration från hans röst från spelfilmen, Justin Timberlake. Jesper Adefelt dubbade honom i Shrek den tredje, medan Måns Zelmerlöw gjorde det i Trolls, plus så var Jonathan Jaarnek Norén rösten i uppföljarna.

Rösterna hos Cindy Björn: Myrra Malmberg för att hon och Lizette Pålsson brukar passa bra som varandras roller, och du hade med Lizette som ett förslag. Och Sharon Dyall för att hon nog kunde förmodligen låta like passande. 

Och rösterna hos Skogsvaktare Smith: Claes Månsson för att du hade med Magnus Ehrner som ett förslag, och jag tycker att båda låter lika på något sätt... Olav F. Andersen för att du hade med Olli Markenros som ett förslag, han var ju Tage Sköldpadda, och jag tycker att han låter som Olli. Peter Sjöquist är nog inspiration från Konstapel Dribble från Top Cat, då både han och Skogsvaktare Smith stör sig på vad huvudkaraktärerna gör. Och Staffan Hallerstam är för att han och Peter kan göra liknande röster. Jo, förretsen, jag kan även slänga in Kenneth Milldoff, här också.

Skokaka

Johan Wikström:
Berättaren från SvampBob Fyrkant 

Daniel Landing:
En av Skära Elefanterna 

Anna-Mia Barwe:
Häxan 

(Och såklart, Madame Adelaide Bonfamille och Tant Näbbmus är förslag för att Ellen från Mary Poppins spelades utav Hermione Baddeley, precis som de andra två karaktärerna.) 

Helen Karlin:
Storasyster Kanin 

Katarina Josephsson:
En av Korna 

Magdalena Eriksson:
En av Sjöjungfrurna  

Jakob Fahlstedt:
Gaston 

Mats Jernudd:
Björnligan 

Linus Lindman:
Needleman & Smitty 

Krister Rosén:
Någon utav Råttigans Gangstrar

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2024 kl. 19:53:42Familjen Flinta karaktärer;

Fred Flinta;
- Johan Hedenberg
- Fredrik Hiller

Barney;
- Anders Öjebo
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Wilma;
- Ewa Fröling
- Sharon Dyall
- Gunilla Orvelius

Betty;
- Annelie Berg Bhagavan
- Annica Smedius
- Maria Rydberg
- Jennie Jahns

- Molly Sandén
- Mimmi Sandén
- Frida Sandén
- Amy Diamond Deasismont
- Wiktoria Johansson
- Clara Henry
- Ida On
- Leila Trulsen

Några fler förslag?
Fred Flinta:
Anders Beckman 
Reine Brynolfsson 

Barney:
Håkan Mohede 
Henning Lööf 
Olav F. Andersen 
Anders Jansson 

Wilma:
Jeanette Holmgren 
Katarina Ewerlöf 
Maria Rydberg 

Betty:
Malin Berghagen 
Gizela Rasch 
Elina Raeder 

Pebbles: (Detta är vad Fred och Wilmas dotter heter, förresten.) 
Lizette Pålsson 
Mikaela Tidermark Nelson 
Emelie Clausen 

Och förresten, för karaktärer som du glömde: Bamm-Bamm, Gazoo, Dino, Herr Skiffer/Slägg, Pearl Slaghoople och Ann Margrock.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 29 april 2024 kl. 23:55:57Rösterna hos Yogi Björn: Anders Öjebo för att Andreas Nilsson har varit honom, och båda brukar passa som varandras karaktärer. Plus att du till exempel hade både Anders och Andreas även hos Boo-Boo. Fredde Granberg för att han och Per Sandborgh, som jag nämnde nog förut, tycker jag har lite likheter med varandra. Och Mikael Roupé är för att i spelfilmen så spelades han utav Dan Aykroyd, som även var Chip från Antz. Jag kan förresten även slänga in Stefan Frelander som ett förslag, här med...

Rösterna hos Boo-Boo Björn: Alla tre förslagen är inspiration från hans röst från spelfilmen, Justin Timberlake. Jesper Adefelt dubbade honom i Shrek den tredje, medan Måns Zelmerlöw gjorde det i Trolls, plus så var Jonathan Jaarnek Norén rösten i uppföljarna.

Rösterna hos Cindy Björn: Myrra Malmberg för att hon och Lizette Pålsson brukar passa bra som varandras roller, och du hade med Lizette som ett förslag. Och Sharon Dyall för att hon nog kunde förmodligen låta like passande.

Och rösterna hos Skogsvaktare Smith: Claes Månsson för att du hade med Magnus Ehrner som ett förslag, och jag tycker att båda låter lika på något sätt... Olav F. Andersen för att du hade med Olli Markenros som ett förslag, han var ju Tage Sköldpadda, och jag tycker att han låter som Olli. Peter Sjöquist är nog inspiration från Konstapel Dribble från Top Cat, då både han och Skogsvaktare Smith stör sig på vad huvudkaraktärerna gör. Och Staffan Hallerstam är för att han och Peter kan göra liknande röster. Jo, förretsen, jag kan även slänga in Kenneth Milldoff, här också.
Fast, Stefan Frelander har ju dubbat Yogi i Sun Studios dubbning varvat med Thomas Engelbrektson.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 april 2024 kl. 00:31:17Johan Wikström:
Berättaren från SvampBob Fyrkant

Daniel Landing:
En av Skära Elefanterna

Anna-Mia Barwe:
Häxan

(Och såklart, Madame Adelaide Bonfamille och Tant Näbbmus är förslag för att Ellen från Mary Poppins spelades utav Hermione Baddeley, precis som de andra två karaktärerna.)

Helen Karlin:
Storasyster Kanin

Katarina Josephsson:
En av Korna

Magdalena Eriksson:
En av Sjöjungfrurna 

Jakob Fahlstedt:
Gaston

Mats Jernudd:
Björnligan

Linus Lindman:
Needleman & Smitty

Krister Rosén:
Någon utav Råttigans Gangstrar
Förekom det någonsin en berättare i Svampbob Fyrkant??? (det var längesedan jag såg ett helt avsnitt så jag kan inte komma på, men kan inte minnas att det var någon berättare med, såvida det inte var uppläsarrösten du syftade på)

Daniel Landing, Katarina Josephsson, Magdalena Eriksson och Krister Roséen, här känner jag att svaren är ganska uppenbara.

Du tog Gaston för att jag hade med Bröderna Willie och båda dubbats av Christopher Wollter? (Christopher har förresten dubbat båda varianterna av Gaston d.v.s. både live-action versionen från 2017 och den tecknade i några sammanhang från förra året)

Jag gissar att du syftar på Häxan i Snövit? (men frågar för att vara säker)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 april 2024 kl. 01:03:13Fred Flinta:
Anders Beckman
Reine Brynolfsson

Barney:
Håkan Mohede
Henning Lööf
Olav F. Andersen
Anders Jansson

Wilma:
Jeanette Holmgren
Katarina Ewerlöf
Maria Rydberg

Betty:
Malin Berghagen
Gizela Rasch
Elina Raeder

Pebbles: (Detta är vad Fred och Wilmas dotter heter, förresten.)
Lizette Pålsson
Mikaela Tidermark Nelson
Emelie Clausen

Och förresten, för karaktärer som du glömde: Bamm-Bamm, Gazoo, Dino, Herr Skiffer/Slägg, Pearl Slaghoople och Ann Margrock.
Just det, Bamm-Bamm är förresten Barneys och Bettys son, eller va?

Men, Dino talar ju aldrig, han är ju familjens dinosaurie?

Resten av karaktärerna har jag tyvärr glömt vilka de är...

Jag gissar att du tog Reine Brynolfson hos Fred Flinta för att jag hade med Johan Hedenberg och båda har liknande röster?

Jag gissar att du tog Henning Lööf hos Barney för att både han och Snurre Sprätt dubbats av Mikael Roupé?

Jag gissar att du tog Emelie Clausen hos Pebbles för att jag hade med personer med liknande röster i mitt inlägg? (kan väl passa på att slänga in Norea Sjöquist och Alexandra Alm Nylén också, förresten)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Disneyfantasten

Isabella Grybe hade passat till följande karaktärer;

- Barsångerskan Miss Kitty = Mästerdetektiven Basil Mus

- Vinthunden = Änglahund

- en av Ariels systrar (vet inte vem av dem) = Den Lilla Sjöjungfrun

- Joeys Mamma = Bernard och Bianca i Australien

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ingvar Ernblad hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Grodan = Bambi

- Major Domus = Törnrosa

- en av Den Hornkrönte Kungens vakter = Taran och Den Magiska Kitteln

- en av Råttigan underhuggare = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Miko Bumsch Hedberg hade passat till följande karaktärer;

- Mulle = De 101 Dalmatinerna (om karaktären hade varit med i något sammanhang ca 2018-2019)

- Toulouse = Aristocats (samma som ovan)

- Toby Sköldpadda = Robin Hood (samma som ovan)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Indira Kullenberg hade passat till följande karaktärer;

- Lucky = De 101 Dalmatinerna (om karaktären hade varit med i något sammanhang ca 2018-2019)

- Junior = Djungelboken (samma som ovan)

- Berlioz = Aristocats (samma som ovan)

- Hoppsan = Robin Hood (samma som ovan)

Några fler förslag?