Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vad tycker ni om att Bäst i test lämnar Sveriges Television?

Startat av Zebastian, 24 mars 2023 kl. 18:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 april 2024 kl. 21:01:10Vilka SVT koncept skulle man kunde ta tillbaka för att ersätta Bäst i test då?
Inte lika populära men kanske typ Gäster med gester, Intresseklubben eller Alla för en.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 28 april 2024 kl. 20:48:53Frågan är om Vem Vet Mest överhuvudtaget kan ersätta Bäst i test. Bäst i test hade ju en mycket bredare målgrupp sådär har nog det där 1 mot Sverige större chans.
Vem vet mest kanske inte skulle bli jättepopulärt, men det kanske är värt att ge det en chans ändå; om man betänker att Detektiverna knappast lär bli någon supersuccé...? Jag menar: varför skulle någon se på en sämre kopia, om man kan byta kanal och se originalet...? Bara för att SVT knappt vill låtsas om att TV4 existerar, betyder det ju inte att tittarna har glömt bort konkurrenten...

Dessutom behöver det ju faktiskt inte ersätta Bäst i test i regelrätt bemärkelse, då ju Detektiverna sänds på en helt annan veckodag än Bäst i test. Så folk kan ju faktiskt se bådadera, varför det kanske inte är nödvändigt att rikta sig till en riktigt lika bred målgrupp.

1 mot Sverige gick ju så sent som i höstas och alla säsonger har varit populära, så jag hoppas och tror att det kommer tillbaka till hösten - men det hade kanske varit smartare att satsa på en ny säsong redan under våren istället för "nödlösningen" Detektiverna.

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 april 2024 kl. 21:01:10Vilka SVT koncept skulle man kunde ta tillbaka för att ersätta Bäst i test då?
Ett gammalt SVT-program som var väldigt populärt på 1990-talet, både bland barn och vuxna, var ju Hur gör djur; som ursprungligen gick som del av Söndagsöppet. Det vore kanske något att återuppliva igen...? Det var ju dessutom ett svenskt originalkoncept, så att SVT inte behöver betala licenspengar till utländska rättighetsinnehavare.

Och så hade jag som sagt gärna sett en återupplivning av gamla klassikern Kvitt eller dubbelt, som ju även har gått i barnvarianter och därmed skulle kunna fungera för både barn och vuxna. Nu kanske jag är den enda som fortfarande kommer ihåg det programmet, men... ;)

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2024 kl. 22:25:57Vem vet mest kanske inte skulle bli jättepopulärt, men det kanske är värt att ge det en chans ändå
Jag tyckte att Vem vet mest är det bästa programmet som någonsin har producerats på SVT.

Har tänkt lägga ut avsnitt på Archive men vet inte riktigt hur hårda SVT och andra som äger rättigheterna är med det.

Men varför tror du inte att nya avsnitt av Vem vet mest skulle bli populärt idag när det var väldigt uppskattat då när SVT slutade att visa det?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 maj 2024 kl. 11:12:52Jag tyckte att Vem vet mest är det bästa programmet som någonsin har producerats på SVT.

Har tänkt lägga ut avsnitt på Archive men vet inte riktigt hur hårda SVT och andra som äger rättigheterna är med det.

Men varför tror du inte att nya avsnitt av Vem vet mest skulle bli populärt idag när det var väldigt uppskattat då när SVT slutade att visa det?
Populärt kan det nog bli, men om man ska ta in det som ersättning för Bäst i test kommer det ju inte bli lika populärt då Bäst i test har en mycket bredare målgrupp.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2024 kl. 11:15:25Populärt kan det nog bli, men om man ska ta in det som ersättning för Bäst i test kommer det ju inte bli lika populärt då Bäst i test har en mycket bredare målgrupp.
Jag gillar inte Bäst i test som går i sverige då dom gör sig till för mycket, och spelar över och ska vara roliga med flit, larvar sig med mera.

Kollar på Bäst i test england som går på SVT istället på fredagkvällarna, det är iallafall vettigare.

Möjligtvis har det bredare målgrupp men tror ändå att när Vem vet mest gick på TV hade dom mycket fler tittare.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare