Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nalle har ett stort blått hus

Startat av Samlaren, 3 maj 2024 kl. 13:51:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Har svt visat alla säsoingerna eller bara säsong 1-2 eller säsong 1-3/4?

Försöker få ett humm och hur mkt som är dubbat. 

Daniel Hofverberg

Det var inte helt lätt att få något grepp om. Jag har gått igenom TV-sändningarna på SVT i Svensk Mediedatabas, och om jag inte har missat någon säsong får jag det till att SVT sände 3 säsonger - "säsong 1" på 26 avsnitt, "säsong 2" på 26 avsnitt och en icke namngiven säsong (som SVT kallar för "40118536") på 29 avsnitt; sammanlagt alltså 81 avsnitt. Problemet är bara det att jag inte hittar åt någon kombination av hela säsonger som resulterar i just 81 avsnitt...? ???

Hur mycket SVT sände säger ju dock inte mycket, för Nalle har ett stort blått hus sändes ju också flitigt på Disney Channel; och det är ju fullt möjligt att de kan ha sänt fler avsnitt än SVT.

Men minst 81 avsnitt måste i alla fall ha dubbats, då SVT åtminstone sänt så många avsnitt.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 15:28:01Det var inte helt lätt att få något grepp om. Jag har gått igenom TV-sändningarna på SVT i Svensk Mediedatabas, och om jag inte har missat någon säsong får jag det till att SVT sände 3 säsonger - "säsong 1" på 26 avsnitt, "säsong 2" på 26 avsnitt och en icke namngiven säsong (som SVT kallar för "40118536") på 29 avsnitt; sammanlagt alltså 81 avsnitt. Problemet är bara det att jag inte hittar åt någon kombination av hela säsonger som resulterar i just 81 avsnitt...? ???

Hur mycket SVT sände säger ju dock inte mycket, för Nalle har ett stort blått hus sändes ju också flitigt på Disney Channel; och det är ju fullt möjligt att de kan ha sänt fler avsnitt än SVT.

Men minst 81 avsnitt måste i alla fall ha dubbats, då SVT åtminstone sänt så många avsnitt.
Tack vet du ngn som har den serien?

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 15:28:01Det var inte helt lätt att få något grepp om. Jag har gått igenom TV-sändningarna på SVT i Svensk Mediedatabas, och om jag inte har missat någon säsong får jag det till att SVT sände 3 säsonger - "säsong 1" på 26 avsnitt, "säsong 2" på 26 avsnitt och en icke namngiven säsong (som SVT kallar för "40118536") på 29 avsnitt; sammanlagt alltså 81 avsnitt. Problemet är bara det att jag inte hittar åt någon kombination av hela säsonger som resulterar i just 81 avsnitt...? ???

Jag tror Disney anlitar sun Studio Stockholm eller eurotroll eller KM Studio för tilläggsdubbning dom avsnitt som Svt hoppar över. Vet du varför jag skriver KM Studio för den tiden anlitar Disney KM Studio.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  4 maj 2024 kl. 15:45:50Jag tror Disney anlitar sun Studio Stockholm eller eurotroll eller KM Studio för tilläggsdubbning dom avsnitt som Svt hoppar över. Vet du varför jag skriver KM Studio för den tiden anlitar Disney KM Studio.
Fast det är inte Disney som är ansvariga för dubbningen utan SVT därav att den är dubbad av Eurotroll. Disney Channel har väl mest troligen bara köpt in det som redan funnits dubbat.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2024 kl. 15:47:39Fast det är inte Disney som är ansvariga för dubbningen utan SVT därav att den är dubbad av Eurotroll. Disney Channel har väl mest troligen bara köpt in det som redan funnits dubbat.
Jag tror att Disney Channel sänder mer avsnitt än Svt. Jag tror gjorde Disney tilläggsdubbning och jag vet inte om tilläggsdubbning finns eller inte eftersom jag hade inte Disney Channel på den tiden.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  4 maj 2024 kl. 15:55:33Jag tror att Disney Channel sänder mer avsnitt än Svt. Jag tror gjorde Disney tilläggsdubbning och jag vet inte om tilläggsdubbning finns eller inte eftersom jag hade inte Disney Channel på den tiden.
Jag misstänker faktiskt också att Disney Channel kan ha sänt fler avsnitt än SVT, även om jag inte alls har några belägg för det - men eftersom Disney Channel riktar sig till både Sverige, Norge, Danmark och Finland känns det osannolikt att de skulle ha begränsat vilka avsnitt de ska visa utifrån vad just Sverige tidigare har sänt; så att resten av Norden får färre avsnitt bara på grund av SVT...

Steffan Rudvall

Om det finns ytterligare avsnitt dubbade specifikt för Disney Channel borde det märkas via röstbyten då det på den tiden bör ha varit Sun Studio Stockholm som fått uppdraget och inte Eurotroll som tidigare säsonger. 

Så det enda sättet att veta säkert är väl att faktiskt leta efter avsnitt och försöka hitta sådana från senare säsonger.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2024 kl. 21:30:41Om det finns ytterligare avsnitt dubbade specifikt för Disney Channel borde det märkas via röstbyten då det på den tiden bör ha varit Sun Studio Stockholm som fått uppdraget och inte Eurotroll som tidigare säsonger.
Inte nödvändigtvis. När Disney Channel beställt dubbningar själva av produktioner som inte Disney centralt varit inblandade i, så har de ofta anlitat just Eurotroll för dubbningarna.

Det är bara om det gått via Disney Character Voices som det med största sannolikhet var Sun Studio som fick uppdraget.

Jonas9881

Citat från: Samlaren skrivet  4 maj 2024 kl. 12:38:01Tack vet du ngn som har den serien?
Kan bara få tag i 2 avsnitt, men om det var SVT som sände den i barnkanalen så kanske @Ovanliga dubbningar kan hjälpa till?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  4 maj 2024 kl. 23:39:03Kan bara få tag i 2 avsnitt, men om det var SVT som sände den i barnkanalen så kanske @Ovanliga dubbningar kan hjälpa till?
Det finns även avsnitt utgivna av SF på VHS och DVD men osäker på vilken säsong de kommer ifrån...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2024 kl. 23:47:05Det finns även avsnitt utgivna av SF på VHS och DVD men osäker på vilken säsong de kommer ifrån...
Jag är också lite osäker på vilken säsong de VHS- och DVD-släppta avsnitten kommer ifrån, men jag vill minnas att jag ska ha två eller tre DVD-utgåvor med Nalle har ett stort blått hus - så om det stämmer kan jag försöka leta fram dessa och kolla upp vilka avsnitt som finns på dem. :)