Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pixelklubben

Startat av Mathilda Gustafsson, 8 maj 2024 kl. 13:47:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Är det någon som minns ett avsnitt av Pixelklubben där Steffan Rudvall här på forumet tackades? Jag tror det var i ett avsnitt av Pixelklubben men vet inte vilket.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 13:47:13Är det någon som minns ett avsnitt av Pixelklubben där Steffan Rudvall här på forumet tackades? Jag tror det var i ett avsnitt av Pixelklubben men vet inte vilket.
Vad är ens Pixelklubben förnågot?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Mathilda Gustafsson

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 14:30:12Finns podcasten kvar någonstans att lyssna på?
Ja, den finns och är fortfarande aktiv. Men någon som vet vilket avsnitt Steffan Rudvall nämndes i?

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 14:32:11Ja, den finns och är fortfarande aktiv. Men någon som vet vilket avsnitt Steffan Rudvall nämndes i?
Om vi inte vet kan man ju ta reda på det.

Först kan man ladda ner det använda ljudet och göra text av ljudet.

Sedan filtrera med ordet "steffan".

Subtitle edit funkar nog men då måste man har ljudfilen, och då jag inte vet var podcasten hittas någonstans så om någon kan länka podcasten så kan jag nog försöka hitta hans namn.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 15:19:00Om vi inte vet kan man ju ta reda på det.

Först kan man ladda ner det använda ljudet och göra text av ljudet.

Sedan filtrera med ordet "steffan".

Subtitle edit funkar nog men då måste man har ljudfilen, och då jag inte vet var podcasten hittas någonstans så om någon kan länka podcasten så kan jag nog försöka hitta hans namn.
Men då måste man ju veta vilket avsnitt det är...

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 15:33:21Men då måste man ju veta vilket avsnitt det är...
Om nu inte Steffan vet själv och ingen annan vet heller, så måste vi gå igenom alla avsnitt av podcasten.
Jag kan göra det men måste veta var jag kan hitta denna podcast någonstans, har försökt leta men hittar den inte alls på internet.

Heter den bara Pixelklubben, eller är det denna med 110 avsnitt och isåfall heter Pixelklubben 64/ZX? 
https://poddtoppen.se/podcast/473924691/pixelklubben-64zx

Steffan Rudvall

Inget jag direkt minns men har för mig att någon möjligtvis Pixelklubben frågade om hjälp med röstidentifiering här på forumet för en podd och jag svarade.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2024 kl. 15:45:53Inget jag direkt minns men har för mig att någon möjligtvis Pixelklubben frågade om hjälp med röstidentifiering här på forumet för en podd och jag svarade.
Hittade en användare som kallas sig för Pixelklubben 64: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=5438

Kan vara han som bad om hjälp.

Och råkade du radera din kommentar ännu en gång? ;D 
Då du skrev att dom kallade dig för Staffan Rudvall istället.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 16:05:04Hittade en användare som kallas sig för Pixelklubben 64: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?action=profile;u=5438

Kan vara han som bad om hjälp.

Och råkade du radera din kommentar ännu en gång? ;D
Då du skrev att dom kallade dig för Staffan Rudvall istället.
Nej, jag har ingen aning om det stämmer därför tog jag bort den.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2024 kl. 16:08:02Nej, jag har ingen aning om det stämmer därför tog jag bort den.
Då förstår jag, och förmodligen vet inte ens ägarna till podcasten i vilket avsnitt du nämndes så för att hitta ditt namn som troligtvis är Steffan som dom sade, så kan jag gå igenom avsnitten.

Men vet du ungefär vilket år eller månad det sades, var det nyligen eller några årsedan?

Då jag kan sortera bort avsnitt beroende på när du nämndes.

Mathilda Gustafsson

Tror att @Erika också hjälpte till att identifiera röster för det avsnittet, kanske hon vet?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 16:12:32Då förstår jag, och förmodligen vet inte ens ägarna till podcasten i vilket avsnitt du nämndes så för att hitta ditt namn som troligtvis är Steffan som dom sade, så kan jag gå igenom avsnitten.

Men vet du ungefär vilket år eller månad det sades, var det nyligen eller några årsedan?

Då jag kan sortera bort avsnitt beroende på när du nämndes.
Jag minns inte situationen, och det med att namnet skulle vara fel berättade Mathilda för mig idag eftersom att hon frågade mig innan hon skapade tråden.

Erika

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 17:07:59Tror att @Erika också hjälpte till att identifiera röster för det avsnittet, kanske hon vet?
Ingen aning om vilket avsnitt, men har som sagt varit med och hjälpt till ett par gånger. Kan det varit i samband med antingen Captain N the Game Master, Ken - rättvisans kämpe, Robotech, Dracula eller något annat?