Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker avsnitt av The Scooby-Doo Show (Sun Studio)

Startat av TonyTonka, 23 september 2016 kl. 13:32:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 03:10:33Ja, merparten av säsong 3 dubbades aldrig av Sun Studio, utan där valde dåvarande Turner (sedermera Warner Bros.) att köpa loss Mediadubb Internationals dubbning från TV3 istället.

Närmare bestämt beställde Cartoon Network nydubbning av följande avsnitt av säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
3: A Scary Night With a Snow Beast Fright
4: To Switch a Witch (*)
7: The Creepy Case of Old Iron Face
Är du säker? Har faktiskt för mig att det var Mediadubb Internationals dubbning från TV3 som användes vid visningar av A Scary Night With a Snow Beast Fright på Boomerang. Avsnittet har dessutom släppts på DVD med Mediadubb Internationals dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 07:35:22Är du säker? Har faktiskt för mig att det var Mediadubb Internationals dubbning från TV3 som användes vid visningar av A Scary Night With a Snow Beast Fright på Boomerang. Avsnittet har dessutom släppts på DVD med Mediadubb Internationals dubbning.
Det låter märkligt, för enligt mina anteckningar har jag nämligen inspelat både Sun Studios och Mediadubb Internationals dubbningar av A Scary Night With a Snow Beast Fright - och stämmer det som du säger, så borde det ju inte finnas någon dubb av Sun Studio...

Jag får nog undersöka det här närmare, och se om jag kan ha skrivit fel i mina anteckningar.

Henrik Karlsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 09:34:18Det låter märkligt, för enligt mina anteckningar har jag nämligen inspelat både Sun Studios och Mediadubb Internationals dubbningar av A Scary Night With a Snow Beast Fright - och stämmer det som du säger, så borde det ju inte finnas någon dubb av Sun Studio...

Jag får nog undersöka det här närmare, och se om jag kan ha skrivit fel i mina anteckningar.
Att Boomerang har visat avsnittet med Mediadubb Internationals dubbning vet vi med säkerhet.

https://archive.org/download/zxcvbnm_202404/scooby.doo.show.S03E03%20-%20A%20Scary%20Night%20with%20a%20Snow%20Beast%20Fright.mp4

Daniel Hofverberg

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 maj 2024 kl. 09:42:43Att Boomerang har visat avsnittet med Mediadubb Internationals dubbning vet vi med säkerhet.
Mycket märkligt... Antingen har jag skrivit fel och egentligen syftat på något annat avsnitt, eller också har samma avsnitt sänts med två olika dubbningar på Boomerang och/eller Cartoon Network.

Henrik Karlsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 09:46:44Mycket märkligt... Antingen har jag skrivit fel och egentligen syftat på något annat avsnitt, eller också har samma avsnitt sänts med två olika dubbningar på Boomerang och/eller Cartoon Network.
Warner brukade väl inte byta dubbningar specifikt för Boomerang? De brukade väl visa exakt samma som gått på Cartoon Network ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 maj 2024 kl. 09:49:16Warner brukade väl inte byta dubbningar specifikt för Boomerang? De brukade väl visa exakt samma som gått på Cartoon Network ???
Nej, precis - just därför blir jag så förvirrad, då det heller inte är likt mig att slarva och skriva helt fel avsnittsnamn när jag antecknat innehåll på mina VHS-band...

Henrik Karlsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 11:16:16Nej, precis - just därför blir jag så förvirrad, då det heller inte är likt mig att slarva och skriva helt fel avsnittsnamn när jag antecknat innehåll på mina VHS-band...
Kan det vara så att det faktiskt finns en Sun Studio dubbning av hela säsong 3 som gjordes några år före Cartoon Network startade upp här i Europa men att de sen köpte Mediadubb Internationals version också?

Daniel Hofverberg

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 maj 2024 kl. 11:28:37Kan det vara så att det faktiskt finns en Sun Studio dubbning av hela säsong 3 som gjordes några år före Cartoon Network startade upp här i Europa men att de sen köpte Mediadubb Internationals version också?
Det har jag svårt att tro, för i så fall borde de ju ha köpt loss Mediadubb Internationals dubbning av säsong 1 och 2 också.

Merparten av säsong 3 minns jag tydligt hade Mediadubb Internationals dubbning även på Cartoon Network under första halvan av 1990-talet, men just A Scary Night With a Snow Beast Fright har jag alltså antecknat hade Sun Studios dubbning på min VHS-inspelning från Cartoon Network.

Henrik Karlsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 maj 2024 kl. 11:33:39Det har jag svårt att tro, för i så fall borde de ju ha köpt loss Mediadubb Internationals dubbning av säsong 1 och 2 också.

Merparten av säsong 3 minns jag tydligt hade Mediadubb Internationals dubbning även på Cartoon Network under första halvan av 1990-talet, men just A Scary Night With a Snow Beast Fright har jag alltså antecknat hade Sun Studios dubbning på min VHS-inspelning från Cartoon Network.
Kanske visades det avsnittet med fel intro? Alltså Sun Studios intro med Mediadubb Internationals dubbning på avsnittet så att du trodde det var Sun Studio. Det är väl ganska vanligt att sånt händer det hände ju alltid på Disney Channel för

Daniel Hofverberg

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 maj 2024 kl. 11:39:07Kanske visades det avsnittet med fel intro? Alltså Sun Studios intro med Mediadubb Internationals dubbning på avsnittet så att du trodde det var Sun Studio. Det är väl ganska vanligt att sånt händer hände alltid på Disney Channel för
Det är inte helt omöjligt. Jag brukar alltid kolla själva avsnitten också, just för att det som sagt inte är helt ovanligt att kanaler visar fel intro, men hade jag bråttom och skulle kolla igenom många avsnitt är det inte omöjligt att jag tog fel i hastigheten...

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 maj 2024 kl. 11:45:57Frågan är då om dom avsnitten som blev dubbad av sun studios visades dom nån gång med mediadubb dubbningen eller visades dom aldrig med mediadubb?
De har ju visats på TV3 förutom avsnitt 4 då som är lite ovisst hur vida det gjorde det eller inte.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 maj 2024 kl. 11:53:58Dom andra 3 dubbade avsnitt av säsong 3, avsnitt 1, avsnitt 2, avsnitt 4 och avsnitt 7 dubbades om av Sun Studio men dom har visats på TV3 med mediadubb innan dom blev omdubbade förutom avsnitt 4?
Ja, Mediadubb International dubbade ju serien för TV3 men det är som sagt osäkert om de visade avsnitt 4 på TV3 eller inte.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 maj 2024 kl. 11:57:23Skulle inte det kungliga biblioteket kunna svara på det? Dom arkiverar ju allting, så dom borde säkert kunna svara när det gäller avsnitt 4 av säsong 3 eller?
TV3 sände ju dock från London och inte från Sverige.

BPS

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 maj 2024 kl. 12:03:27Det förklarar den delen, menade bara att dom spelade in allting så dom borde kanske ha exemplar på dom avsnitten med mediadubb.
Eftersom att de sände från London har de aldrig behövt skicka in någonting till Kungliga biblioteket