Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker en låt

Startat av Jonas9881, 13 maj 2024 kl. 19:21:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Jag söker en låt, en titel som jag lyssnade på förut men minns den inte längre.

Så kan ni hjälpa mig om ni känner igen den, detta är lite jag minns från texten och finner inget när jag söker upp texten så hoppas på hjälp härifrån.

Så texten lyder: jag minns hur det var när du och jag träffades en....

Sedan minns jag inte, kan ha varit "midsommadag" eller "sommardag". Sedan fortsätter den.

När kärlek tog oss runt .....det var en höjdpunkt.

Sedan var det även en tjej som sjöng men kommer inte alls ihåg något mer även om jag lyssnade på den flitigt förr.

Någon som kan hjälpa till?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Nu minns jag en till rad om det nu hjälper något?

texten: när vinden blåste med oss och kärlek tog oss runt

Och detta var innan ordet "höjdpunkt" som ni ser i mitt första meddelande då jag bara kom på ena halvan.

Edit: nu kom jag på fler rader men utan resultat via internet.

när vinden blåste med oss den vände. ingen kunde säga hur det skulle gå, efter många år efter bråk efter sår, så blödde våra hjärtan vi var inte längre två
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

MOA

Jag känner inte igen detta men söker något liknande. Låten fanns på Spotify men jag kan inte hitta den längre. Titeln var engelsk men låten är på ryska. Den har säkert en rysk titel som jag aldrig kommer få reda på. Det är nog väldigt få här som kan snacka & skriva på ryska. Jag spelade in låten för 2 år sedan men hittar inte originalet & jag har sökt

MOA

Här är ljudfilen, Shazam är helt okänt för mig men provar det om det kan avkoda ryska titlar

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 13 maj 2024 kl. 21:35:54Här är ljudfilen, Shazam är helt okänt för mig men provar det om det kan avkoda ryska titlar
Det är Как близко ты и далеко

Will Siv

Jag letar också efter en särskild låt, tyvärr har jag inget klipp av den.

Den kom för ungefär 10 år sen (ca 2012, 2013, senast 2014) och påminner om "Que Sera" från i år, fast den här var på ett annat språk (om det var spanska eller franska)
- what.

Jonas9881

Jag hittade den!

Sökte bara efter "lyrics vinden blåste med oss den vände ingen av oss kunde säga hur det skulle gå" då jag tydligen behövde ha med ordet "lyrics".

https://www.letssingit.com/j.l-feat.-alex-and-sandra-lyrics-drunkna-i-ord-4qm6jrt

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2024 kl. 21:42:01Det är Как близко ты и далеко

Tack! Den hittade också den manliga sångrösten, kommer söka på honom för att se om låten kommer fram då. Om jag får fram texten kan jag göra en översättning