Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Katten Gustaf - Filmen

Startat av Skokaka, 2 juni 2022 kl. 20:23:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 12:20:07Idag har jag fått en komplett creditlista från SF Studios, så den ska jag försöka lägga ut innan smygpremiären på söndag. :)
Så jag behöver inte fot credits ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2024 kl. 12:37:15Så jag behöver inte fot credits ?
Mest troligt borde det som står utsatt under eller efter sluttexter vara samma som listan jag fått, men helt säker kan jag förstås inte vara - Lyle, Lyle, Crocodile hade ju exempelvis ofullständiga uppgifter på listan jag fick av distributören (där ett par skådespelare saknades), men som var komplett på bio...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 15:20:07Mest troligt borde det som står utsatt under eller efter sluttexter vara samma som listan jag fått, men helt säker kan jag förstås inte vara - Lyle, Lyle, Crocodile hade ju exempelvis ofullständiga uppgifter på listan jag fick av distributören (där ett par skådespelare saknades), men som var komplett på bio...
MÅSTE jag fota ? ???

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 12:20:07Idag har jag fått en komplett creditlista från SF Studios, så den ska jag försöka lägga ut innan smygpremiären på söndag. :)
härligt att höra :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2024 kl. 16:48:54MÅSTE jag fota ? ???
Har jag sagt det...? Du gör givetvis som du vill, och om det blir att jag ser filmen på söndag ska jag försöka fotografera av dubbcreditsen utifall att. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 20:27:34Har jag sagt det...? Du gör givetvis som du vill, och om det blir att jag ser filmen på söndag ska jag försöka fotografera av dubbcreditsen utifall att. :)
Kan du lägga up credits nu ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2024 kl. 20:46:28Kan du lägga up credits nu ?
Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och ska försöka lägga upp så fort som möjligt - så sent ikväll eller imorgon, beroende på hur det utvecklar sig. Jag har trots allt annat att stå i också... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 20:48:11Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och ska försöka lägga upp så fort som möjligt - så sent ikväll eller imorgon, beroende på hur det utvecklar sig. Jag har trots allt annat att stå i också... ;)
förlåt

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 20:48:11Jag håller på att skriva av dubbcreditsen nu, och ska försöka lägga upp så fort som möjligt - så sent ikväll eller imorgon, beroende på hur det utvecklar sig. Jag har trots allt annat att stå i också... ;)
Nu är det nästan söndag.

Disneyfantasten

Jag köpte biljetter idag och kommer att se filmen imorgon.

Jag har läst att filmen mottagits av negativa recensioner.

Vi får se vad min egna personliga uppfattning blir om filmen när jag sett den.

Disneyfantasten

Såg filmen på bio tidigare idag.

Och nu undrar ni kanske: vad var min uppfattning?

Tyvärr måste jag säga att filmen var en stor besvikelse, det finns ett antal saker med filmen som jag gillar, men genomgående känns filmen som bäst medioker.

Jag gillar att man bibehåller stora delar av Gustafs personlighet från tidigare serier och dynamiken med hans pappa Vic (fast, var är hans mamma?), jag gillar även tjuren Otto och hans kärleks-relation till kon Ethel, samt sidokaraktärerna som Otto har med sig som grodan, jordekorren och pungråttan, färgläggningen är också fin, och jag gillar att clownen från gamla serien gör en cameo på ett frukost-paket.

Men, en del av Gustafs personlighet känns liksom förstörd, liksom med de andra karaktärerna som var med i tidigare serier, storyn är rörig och svår att hänga med i och delar av fader och son dynamiken känns liksom stundtals forcerad, designerna på karaktärerna är sådär.

Det största problemet jag har med filmen är antagonisten Jinx som enligt mig känns som en av de värsta antagonisterna de i franschisen och i modern tid, visst det är inte meningen att vi ska "gilla" henne med den roll hon har, men hon känns väldigt platt, konstlad, tunn och endimensionell och klyschad som antagonist.

Mitt betyg till filmen överlag: 4/10

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2024 kl. 18:19:33Såg filmen på bio tidigare idag.

Och nu undrar ni kanske: vad var min uppfattning?

Tyvärr måste jag säga att filmen inte var en stor besvikelse, det finns ett antal saker med filmen som jag gillar, men genomgående känns filmen som bäst medioker.

Jag gillar att man bibehåller stora delar av Gustafs personlighet från tidigare serier och dynamiken med hans pappa Vic (fast, var är hans mamma?), jag gillar även tjuren Otto och hans kärleks-relation till kon Ethel, samt sidokaraktärerna som Otto har med sig som grodan, jordekorren och pungråttan, färgläggningen är också fin, och jag gillar att clownen från gamla serien gör en cameo på ett frukost-paket.

Men, en del av Gustafs personlighet känns liksom förstörd, liksom med de andra karaktärerna som var med i tidigare serier, storyn är rörig och svår att hänga med i och delar av fader och son dynamiken känns liksom stundtals forcerad, designerna på karaktärerna är sådär.

Det största problemet jag har med filmen är antagonisten Jinx som enligt mig känns som en av de värsta antagonisterna de i franschisen och i modern tid, visst det är inte meningen att vi ska "gilla" henne med den roll hon har, men hon känns väldigt platt, konstlad, tunn och endimensionell och klyschad som antagonist.

Mitt betyg till filmen överlag: 4/10
Man kan ju inte glädje alla

Mathilda Gustafsson

Lite konstig dubbning, bara några få som faktiskt kan ses som röstskådespelare eller dubbare resten är ju bara affischnamn.

Undrar också varför de anlitar kändisar för att säga en mening och sen inget mer. Vem som helst skulle kunnat ta Daniel Norlins enda replik när de ändå var inne i studion men de väljer att anlita Daniel för att säga en mening Var finns logiken i det?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 maj 2024 kl. 20:28:24Lite konstig dubbning, bara några få som faktiskt kan ses som röstskådespelare eller dubbare resten är ju bara affischnamn.
Prices som det ska vara  ;D👍