Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Wallace & Gromit: Hämnden har vingar (Vengeance Most Fowl, 2024)

Startat av gstone, 20 januari 2022 kl. 16:59:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

- what.

Steffan Rudvall

Jag hoppas att Claes Månsson återvänder som Wallace. Hasse Jonsson i all ära men Claes passar bättre.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juni 2024 kl. 22:28:25Jag hoppas att Claes Månsson återvänder som Wallace. Hasse Jonsson i ära men Claes passar bättre.
Ja nu har han en ny röst på engelska, Claes Månsson kan säkert återvända, ingen aning om hur Hasse låter

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juni 2024 kl. 22:28:25Jag hoppas att Claes Månsson återvänder som Wallace. Hasse Jonsson i all ära men Claes passar bättre.
Jag tycker det kan vara han som spelade Pirate Who Likes Sunsets and Kittens på svenska.

Samma röst som Wallace  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2024 kl. 08:20:53Jag tycker det kan vara han som spelade Pirate Who Likes Sunsets and Kittens på svenska.

Samma röst som Wallace  ;)

Originalrösten har visserligen gått bort och därför bytts ut men vi har ju kvar Claes Månsson så varför byta ut honom?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 08:29:07Originalrösten har visserligen gått bort och därför bytts ut men vi har ju kvar Claes Månsson så varför byta ut honom?
Han har inte dubbat på flera år.

Jag mer realistisk.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 08:29:07Originalrösten har visserligen gått bort och därför bytts ut men vi har ju kvar Claes Månsson så varför byta ut honom?
Jag menade hans nya röst  Ben Whitehead ;)
Bara så du hänger med.

MOA

Hoppas han är tillänglig, kan inte säga 1 ord om Hasse

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2024 kl. 12:48:26Jag menade hans nya röst  Ben Whitehead ;)
Bara så du hänger med.
Jag vet... Ben tog över i diverse reklamer då Peter Sallis var i 90-års åldern och numera har han tagit över helt på grund av Peters bortgång.

Men Claes Månsson har spelat Wallace i alla sammanhang utanför Varulvskaninens förbannelse både före och efter. Det är ganska självklart att han är den första som skulle tillfrågas...

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2024 kl. 12:55:30Hoppas han är tillänglig, kan inte säga 1 ord om Hasse

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 12:58:40Jag vet... Ben tog över i diverse reklamer då Peter Sallis var i 90-års åldern och numera har han tagit över helt på grund av Peters bortgång.

Men Claes Månsson har spelat Wallace i alla sammanhang utanför Varulvskaninens förbannelse både före och efter. Det är ganska självklart att han är den första som skulle tillfrågas...
Måste erkänna att Claes är mycket bättre, har aldrig sett denna film

gstone

Delta leder mig till en bra fråga vem spelar Pirate Who Likes Sunsets and Kittens på svenska ?

Måste ju vara någon av dom som står bland övriga röster .

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2024 kl. 14:07:41Måste erkänna att Claes är mycket bättre, har aldrig sett denna film
Hasse talar ju ljusare än vanligt hade han talat med sin normala röst tror jag nog han hade passat mycket bättre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 12:58:40Men Claes Månsson har spelat Wallace i alla sammanhang utanför Varulvskaninens förbannelse både före och efter. Det är ganska självklart att han är den första som skulle tillfrågas...
Claes Månsson är ju fortfarande yrkesverksam, så sannolikheten borde ju vara ganska god att han ställer upp. :)

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2024 kl. 12:47:21Han har inte dubbat på flera år.

Jag mer realistisk.
Claes har kanske inte dubbat på några år, men han är ju fortfarande yrkesverksam som skådespelare (nu senast bl.a. i julkalendern i julas) - och han har ju aldrig varit dubbare i första hand, utan har extraknäckt i dubbningssammanhang då och då, så jag ser ingen anledning till att han skulle tacka nej om han får frågan och har tid.

Han kan förstås vara upptagen med annat då, men i 74 års ålder gissar jag att han inte direkt kan vraka och välja bland film- och teaterroller...

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 12:58:40Men Claes Månsson har spelat Wallace i alla sammanhang utanför Varulvskaninens förbannelse både före och efter. Det är ganska självklart att han är den första som skulle tillfrågas...
Han var upptagen med vallarna eller på Turné med två ägg och högklackare med Stefan och Krister.