Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 22:47:35Vad sägs om att lägga up credits tilll en katt i paris ?

Ärligt talat kände jag mig rätt säker på att det redan fanns.
En katt i Paris finns att streama på Draken Film. Där har filmen enbart fransk bildversion, men titel, ansvarig utgivare och en aning dubbcredits i början av eftertexternastår utsatt via inbrända textremsor. Det som står om dubbningen är:

Dubbning: km studios karlskoga
Mixing: WPP Wim Pel Productions B.V

Lite senare står det utsatt röster i grupp, som de har klämt in under ett tomt parti utan credits under eftertexterna - där står följande:
Skärmbild - En katt i Paris.jpg

Men mer än så står inte - så inte ett ord om regissör, översättare eller tekniker; eller vem som spelar respektive rollfigur.

Jag är lite osäker om jag har DVD-utgåvan eller inte, men hursomhelst är väl sannolikheten liten att det skulle stå utsatt fler dubbcredits än de som anges på Draken Film.

Jag ska maila till KM Studio efter midsommarhelgen och försöka få fram en mer detaljerad creditlista. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:18:17En katt i Paris finns att streama på Draken Film. Där har filmen enbart fransk bildversion, men titel, ansvarig utgivare och en aning dubbcredits i början av eftertexternastår utsatt via inbrända textremsor. Det som står om dubbningen är:

Dubbning: km studios karlskoga
Mixing: WPP Wim Pel Productions B.V

Lite senare står det utsatt röster i grupp, som de har klämt in under ett tomt parti utan credits under eftertexterna - där står följande:
Skärmbild - En katt i Paris.jpg

Men mer än så står inte - så inte ett ord om regissör, översättare eller tekniker; eller vem som spelar respektive rollfigur.

Jag är lite osäker om jag har DVD-utgåvan eller inte, men hursomhelst är väl sannolikheten liten att det skulle stå utsatt fler dubbcredits än de som anges på Draken Film.

Jag ska maila till KM Studio efter midsommarhelgen och försöka få fram en mer detaljerad creditlista. :)
Jag har DVD  ;)

jag ska kolla :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan du få credits till No Time to Spy ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 18:12:58Kan du få credits till No Time to Spy ?
Om KM Studio eller eurotroll gör dubbning är det lättare. Om det Iyuno gör dubbning är det svårare.

gstone

Kom ny Miraculous Ladybug & Cat Noir film på Disney Plus idag.

Önskar Daniel lat ut credits till den vid nästa uppdatering.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 21:22:32Kom ny Miraculous Ladybug & Cat Noir film på Disney Plus idag.

Önskar Daniel lat ut credits till den vid nästa uppdatering.
Det ordnar jag. :)

gstone

Det var riktigt otroligt att att Disney Plus tog bort Earth to Ned innan Daniel hann skriva av dubb credits och lägga ut dom på hemsidan :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2024 kl. 21:50:39Det var riktigt otroligt att att Disney Plus tog bort Earth to Ned innan Daniel hann skriva av dubb credits och lägga ut dom på hemsidan :-\
Ja, det är väldigt olyckligt. Jag hann skriva av dubbcredits till de tre första avsnitten, men sen föll det i glömska tills det var för sent... :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 10:09:12Jag har DVD  ;)

jag ska kolla :D
Har du kollat DVD-utgåvan av En katt i Paris? Jag vill gärna veta om jag ska kontakta Plint/KM Studio, eller om DVD-utgåvan innehåller mer utförliga dubbcredits.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2024 kl. 21:53:44Har du kollat DVD-utgåvan av En katt i Paris? Jag vill gärna veta om jag ska kontakta Plint/KM Studio, eller om DVD-utgåvan innehåller mer utförliga dubbcredits.
blir nog några månader

Daniel Hofverberg

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2024 kl. 22:01:33I så fall kontaktar jag Plint nu då. :)
När jag bestämer mig för att se film hamnar alltid längt ner på listan av filmer att se

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2024 kl. 22:02:54När jag bestämer mig för att se film hamnar alltid längt ner på listan av filmer att se
Så länge kan jag inte vänta, då jag vill få tag i dubbcredits så fort som möjligt. Hade det rört sig om 1 - 2 dagar hade jag kunnat vänta, men mycket längre än så vill jag inte vänta; och för varje dag som går ökar risken att min kontaktperson på Plint har gått på semester.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2024 kl. 22:04:55Så länge kan jag inte vänta, då jag vill få tag i dubbcredits så fort som möjligt. Hade det rört sig om 1 - 2 dagar hade jag kunnat vänta, men mycket längre än så vill jag inte vänta; och för varje dag som går ökar risken att min kontaktperson på Plint har gått på semester.
Ska jag sätta in DVDn och kolla nu ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2024 kl. 21:53:44Har du kollat DVD-utgåvan av En katt i Paris? Jag vill gärna veta om jag ska kontakta Plint/KM Studio, eller om DVD-utgåvan innehåller mer utförliga dubbcredits.
Här var det som stod