Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Inpopulära åsikter om Disney filmer

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 oktober 2020 kl. 01:35:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 25 juni 2024 kl. 21:05:49Då har du verkligen inte sett många filmer.
Precis min tanke. Oavsett vad man tycker om Disneys filmer, så lär de väl inte ha legat bakom särskilt många av de riktigt usla kalkonfilmerna som de flesta av oss har sett (eller genomlidit) då och då...

Att man sen kanske inte tycker att många av Disneys är jättebra är en annan femma och en helt legitim åsikt, men därifrån till att påstå att de skulle ha legat bakom nästan alla de sämsta filmer man någonsin sett är ett oerhört stort steg...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2024 kl. 22:18:18Precis min tanke. Oavsett vad man tycker om Disneys filmer, så lär de väl inte ha legat bakom särskilt många av de riktigt usla kalkonfilmerna som de flesta av oss har sett (eller genomlidit) då och då...

Att man sen kanske inte tycker att många av Disneys är jättebra är en annan femma och en helt legitim åsikt, men därifrån till att påstå att de skulle ha legat bakom nästan alla de sämsta filmer man någonsin sett är ett oerhört stort steg...
För att inte tala om att han skrivit "Disney-bojkottare" till sin beskrivning, vilket oavsett vad känns lite väl överdrivet och att gå alldeles för långt...

Grimner

Citat från: Will Siv skrivet 25 juni 2024 kl. 21:05:49Då har du verkligen inte sett många filmer.
Allt är relativt, antar jag. Skulle inte se mig själv som en enorm filmfantast, men har väl sett ett par tusen filmer under min livstid. Började göra en topplista för några månader sedan som hittills har dryga 600 titlar, och där ett antal Disneyproduktioner som sagt ligger i botten.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2024 kl. 22:18:18Precis min tanke. Oavsett vad man tycker om Disneys filmer, så lär de väl inte ha legat bakom särskilt många av de riktigt usla kalkonfilmerna som de flesta av oss har sett (eller genomlidit) då och då...

Har, genuint och utan överdrift, aldrig sett någon s.k. "kalkonfilm" med mindre underhållningsvärde än exempelvis Home Sweet Home Alone. Men om du genomlidit någon sådan så har du min uppriktiga sympati, och får gärna ange titlarna så att vi hittills förskonade människor kan hålla oss långt borta från dem!
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2024 kl. 22:24:49För att inte tala om att han skrivit "Disney-bojkottare" till sin beskrivning, vilket oavsett vad känns lite väl överdrivet och att gå alldeles för långt...
För att inte tala om att du skrivit "Disneyfantasten" som ditt användarnamn, vilket oavsett vad känns lite väl överdrivet och att gå alldeles för långt... :P

Men för att vara allvarlig så bojkottar jag Disney som företag av moraliska skäl; det har ingen inverkan på huruvida jag uppskattar deras produkter eller ej. Jag ser gärna deras filmer och dömer dem rättvist, så länge Disney inte tjänar ett öre på det.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

gstone

om man har negative åsikter om Disney filmer kan man ju bara hålla dom i huvudet och ibte dela med sig dom till andra ;)

Det blir ju bäst och trevligaste så :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"