Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jetsons The Movie på DVD i Sverige

Startat av E, 19 december 2018 kl. 20:22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Är det någon som spelat in mycket från Cartoon Network och Boomerang och vet med sig att den här dubbningen faktiskt finns?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 01:25:49Är det någon som spelat in mycket från Cartoon Network och Boomerang och vet med sig att den här dubbningen faktiskt finns?
Jag skulle också verkligen vilja gå till botten med det här. Inte för att misstro de fåtal personer som säger sig ha sett filmen med svensk dubbning, men minnet kan ju faktiskt spela en ett spratt - sådant har ju hänt förr, och ingen är vi ju mer än människa.

Inte minst som jag utifrån min sökning i KBs tidningsarkiv heller inte kunnat hitta några säkra belägg för att Cartoon Network eller Boomerang ens har sänt filmen, då allt jag hittat under de logiska titlar jag kommit på verkar syfta på TV-serien eller komma från TV3, FilmNet eller Viasat Film Family (och vi bör väl kunna lita på att minst en tidning som finns med i KBs tidningsarkiv bör ha haft med tablåer för både Cartoon Network och Boomerang ända sedan starten).

Så det är först om man faktiskt får tag i en sådan inspelning och får höra med egna öron, som man kan känna sig helt säker på att dubbningen verkligen finns.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2024 kl. 01:56:07Jag skulle också verkligen vilja gå till botten med det här. Inte för att misstro de fåtal personer som säger sig ha sett filmen med svensk dubbning, men minnet kan ju faktiskt spela en ett spratt - sådant har ju hänt förr, och ingen är vi ju mer än människa.

Inte minst som jag utifrån min sökning i KBs tidningsarkiv heller inte kunnat hitta några säkra belägg för att Cartoon Network eller Boomerang ens har sänt filmen, då allt jag hittat under de logiska titlar jag kommit på verkar syfta på TV-serien eller komma från TV3, FilmNet eller Viasat Film Family (och vi bör väl kunna lita på att minst en tidning som finns med i KBs tidningsarkiv bör ha haft med tablåer för både Cartoon Network och Boomerang ända sedan starten).

Så det är först om man faktiskt får tag i en sådan inspelning och får höra med egna öron, som man kan känna sig helt säker på att dubbningen verkligen finns.
Jag tror att Håkan mohede eller Mikael roupé är regissör på svenska dubbning om dubbning exercise det kanske vet Mikael roupé eller Håkan mohede om.

BPS

gstone

Om alla i familjen gick upp i vikt serien heta The Fetsons 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2024 kl. 19:52:09Om alla i familjen gick upp i vikt serien heta The Fetsons
ÅH vad roligt! Lika roligt som när Farsan försöker häckla mina VA

gstone

Citat från: MOA skrivet  1 juli 2024 kl. 23:34:55ÅH vad roligt! Lika roligt som när Farsan försöker häckla mina VA
Är du ironisk ?🤨

gstone

Samlaren

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 15:25:53@Samlaren Minns du när du såg filmen med svenskt tal?
Någon gång på Bommerang 2015 eller något

gstone

MOA

Citat från: Samlaren skrivet 16 januari 2025 kl. 10:35:15Någon gång på Bommerang 2015 eller något
Då hade jag blivit för gammal & slutat titta, tror vi sa upp abonnemanget då också

Samlaren

Citat från: gstone skrivet 16 januari 2025 kl. 10:44:05Du kan ju minnas fel  ;)
Minns att den gick men inte exakta året. Vet att jag spelade in den på iptv men den hårdisken gick sönder

MOA

Citat från: Samlaren skrivet 16 januari 2025 kl. 14:24:37Minns att den gick men inte exakta året. Vet att jag spelade in den på iptv men den hårdisken gick sönder
R.I.P IPTV, inte Viking hoppas jag