Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Var kan jag köpa Flåklypa Grand Prix ?

Startat av gstone, 8 april 2016 kl. 17:03:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Var kan jag köpa 2-disc utgåva av Flåklypa Grand Prix på dvd(eller blu-ray) med svensk tal ? Den väkar inte finnas att köpa i Sverige. Finns det någon norsk butik som har den med svensk tal ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Fredrik

Elios

Citat från: gstone skrivet  8 april 2016 kl. 17:03:19Var kan jag köpa 2-disc utgåva av Flåklypa Grand Prix på dvd(eller blu-ray) med svensk tal ? Den väkar inte finnas att köpa i Sverige. Finns det någon norsk butik som har den med svensk tal ?
Har du fått den ännu? 

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

DingoPictures2005

Citat från: Elios skrivet  7 juli 2024 kl. 17:44:10Vart hittade du den?  ::)
Finns kopior på Tradera var så jag hittade filmen.
Den Svenska dubben är betydligt bättre än den Norska originalversionen.
Framförallt då Ernst-Hugo Järegård spelar Sportkommentatorn🙂, Ernst-Hugo är nog dock mest känd i dubbningsvärlden som Elake-Måns i Pelle Svanslös.
Pelle Svanslös filmerna saknas också från Dubbningshemsidan av någon anledning☹️......

DingoPictures2005

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juli 2024 kl. 18:49:16Finns kopior på Tradera var så jag hittade filmen.
Den Svenska dubben är betydligt bättre än den Norska originalversionen.
Framförallt då Ernst-Hugo Järegård spelar Sportkommentatorn🙂, Ernst-Hugo är nog dock mest känd i dubbningsvärlden som Elake-Måns i Pelle Svanslös.
Pelle Svanslös filmerna saknas också från Dubbningshemsidan av någon anledning☹️......
För att svenska är originalspråket

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2024 kl. 18:57:31För att svenska är originalspråket
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/karma-och-jonar/
Men många Svenska tecknade filmer som denna står dock med på Dubbningshemsidan.
NorskeDubberWiki och Danskefilmstemmer listar också Norska och Danska tecknade filmer på deras hemsida.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet  8 juli 2024 kl. 12:15:10Finns på Ginza

https://www.ginza.se/product/flaklypa-grand-prix-collectors-edition-/17624/
Ja, men det är värt att tillägga att det är en norsk importutgåva med norskt omslag. Den har svenskt tal, så för min del spelar inte omslagsspråket någon roll, men det är inte säkert att alla känner likadant. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2024 kl. 17:50:18Ja, men det är värt att tillägga att det är en norsk importutgåva med norskt omslag. Den har svenskt tal, så för min del spelar inte omslagsspråket någon roll, men det är inte säkert att alla känner likadant. :)
Hur vet du att den har Svenskt tal?
Min Svenska utgåva har inte Norsk version att tillgå....
Så varför skulle Norska utgåvan ha Svensk dub?

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juli 2024 kl. 18:28:20Hur vet du att den har Svenskt tal?
För att den enligt omslaget innehåller norskt original samt svensk, dansk, finsk och engelsk dubbning och text på norska och engelska.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2024 kl. 18:39:33För att den enligt omslaget innehåller norskt original samt svensk, dansk, finsk och engelsk dubbning och text på norska och engelska.
Men tyvärr alltså inte svensk text.

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juli 2024 kl. 18:28:20Hur vet du att den har Svenskt tal?
Jag gissar att din utgåva är på DVD och inte Blu-Ray...?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2024 kl. 19:22:39Men tyvärr alltså inte svensk text.
Jag gissar att din utgåva är på DVD och inte Blu-Ray...?
Yes Dvd