Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tkabt06

Citat från: Samlaren skrivet 15 juli 2024 kl. 17:11:26Har någon serien Trasdockorna och skulle kunna lägga upp den på Archive?
Jag har bara de avsnitten som finns på DVD 

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2024 kl. 03:20:27Av en ren slump upptäckte jag nu att den senaste versionen av MakeMKV faktiskt lyckades att rippa min DVD med Familjen Flinta i Viva Rock Vegas utan problem, som alla tidigare versioner av programmet gått bet på. Så jag rippar den just nu, så kommer den upp på Archive inom kort. :)

Edit: Uppladdningen pågår för fullt, men det går inte snabbt - uppladdningen till Archive har hållit på i sju timmar, och just nu är två tredjedelar av videon klar...
Den verkar vara färdig bearbetad nu.

https://archive.org/details/familjen-flinta-i-viva-rock-vegas

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2024 kl. 18:08:14Den verkar vara färdig bearbetad nu.

https://archive.org/details/familjen-flinta-i-viva-rock-vegas
Så bra, då får vi hoppas att den får vara kvar - inte minst som jag glömde av mig och använde mitt ordinarie konto istället för slaskkontot...

Jabberjaw

Är det någon som har den australiensiska tv-serien Jagad i Sydney (Escape of the Artful Dodger). Den sändes 2002, 2005 och 2008 på Barnkanalen. Men verkar utdöd på internet bara för att man vill se den. :(

Historielektions Soveren

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 juli 2024 kl. 21:48:14Är det någon som har den australiensiska tv-serien Jagad i Sydney (Escape of the Artful Dodger). Den sändes 2002, 2005 och 2008 på Barnkanalen. Men verkar utdöd på internet bara för att man vill se den. :(
Men ingen svensk text tyvärr.

https://tv.apple.com/show/escape-of-the-artful-dodger
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Jabberjaw

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 22:19:31Men ingen svensk text tyvärr.

https://tv.apple.com/de/show/escape-of-the-artful-dodger
Kollade den länken förut, men verkar vara Tyska. DVD boxen som är utgången verkar ha Engelskt tal.
Och på olika sidor jag kollat finns bara Rysk dubbade avsnitt.

Jag är helt säker på att jag såg på denna serien när jag var mindre, så 2002 på TV. Älskar alla gamla australiensiska tv-serier för barn. Dom har sån nostalgi över sig.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2024 kl. 15:53:56Caspers första jul har jag, inspelat från FilmNet med svenskt tal - det kan jag försöka ordna snart. :)

Tyvärr tror jag inte att jag har någon av de övriga - jag är faktiskt inte ens helt säker om alla dessa har sänts i Sverige...
Hoppas du kan lägga upp Caspers första jul  snart
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Historielektions Soveren

Citat från: Samlaren skrivet 15 juli 2024 kl. 22:35:35Önska den till SVT Repris igen så kanske den kommer.
De läser inte sina repris mail

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 15 juli 2024 kl. 22:35:35Önska den till SVT Repris igen så kanske den kommer.
Den sannolikheten är verkligen inte stor efter så många år, då rättigheterna förstås gått ut sedan decennier - men visst kan det väl för all del vara värt ett försök...

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 22:42:24De läser inte sina repris mail
Hur vet du det...?

Historielektions Soveren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2024 kl. 23:03:32Hur vet du det...?
Man får ju bara svar där det står att de ska framföra önskemålet de svaren är säkert automatiserade.

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 23:06:53Man får ju bara svar där det står att de ska framföra önskemålet de svaren är säkert automatiserade.
Ja, svaren är garanterat automatsvar - men att de inte svarar personligen säger väl ingenting om huruvida de har läst (och förhoppningsvis framfört) mailen ifråga...?

Samlaren

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 22:42:24De läser inte sina repris mail
De gar ghirt det för mig oicg gar fått en serie på repris som jag önskade en gång i tiden :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Samlaren skrivet 15 juli 2024 kl. 23:28:49De gar ghirt det för mig oicg gar fått en serie på repris som jag önskade en gång i tiden :)
Jaså? Vad var det för serie?

Daniel Hofverberg

Citat från: Bib skrivet  2 juni 2024 kl. 10:57:59Varför anses inte Eurotrolls gamla dubbning av Snobben som ovanlig? Den har ju dubbats om och alla DVD utgåvor som har den är utgångna
Det har tagit sin lilla tid att hitta åt och rippa alla DVD-utgåvorna, hitta åt min egengjorda DVD och slutligen muxa om alla MKV-filer för att lägga det svenska ljudspåret först (eftersom Archives nätspelare bara spelar upp det första ljudspåret), men efter mycket möda och stort besvär kommer här äntligen alla avsnitt av Eurotrolls SVT-dubbning av Snobben. :)
https://archive.org/details/snobben-svt-dubbning

Allt är inte uppladdat än, och då alla avsnitt är på hela 26 GB kommer det nog ta några timmar till innan alla avsnitt laddats upp; och sen ännu längre tid innan de är färdigbehandlade och går att spela upp online - men sakta men säkert fortlöper det i alla fall...

Alla avsnitt som släpptes av Scanbox kommer från deras DVD-utgåvor, för att även få med norsk, dansk och finsk dubbning (som saknades på Warners DVD-utgåvor). Nu är det jul igen, Snobben har VHS-ljud som är synkat till amerikansk DVD-bild, medan Varför, Snobben, varför? är inspelat digitalt från SVT Barn och har därmed något sämre kvalitet än övriga avsnitt. Tyvärr finns ingen textning till något avsnitt.