Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Don Quijote samma ?

Startat av gstone, 3 augusti 2024 kl. 19:42:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Är dom är två samma animerad serie om Don Quijote ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 19:42:58Är dom är två samma animerad serie om Don Quijote ?
Det vet jag inte, men ingen av dem är ju på svenska i alla fall.

gstone

Erika

Vad jag kan avgöra är den ena en australiensk animerad film från 1987 medan den andra tycks vara en långfilmsversion av den spanska animerade tv-serien från 1979. Oklart dock om det endast är en omklippt version eller nyproduktion.  

MOA

Citat från: Erika skrivet  3 augusti 2024 kl. 20:45:16Vad jag kan avgöra är den ena en australiensk animerad film från 1987 medan den andra tycks vara en långfilmsversion av den spanska animerade tv-serien från 1979. Oklart dock om det endast är en omklippt version eller nyproduktion. 
Yoram Gross? Kan säkert kolla upp det själv

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 augusti 2024 kl. 20:45:16Vad jag kan avgöra är den ena en australiensk animerad film från 1987 medan den andra tycks vara en långfilmsversion av den spanska animerade tv-serien från 1979. Oklart dock om det endast är en omklippt version eller nyproduktion. 
Den är ju i publik domain så det finns nog hundratals versioner
bland annat CGI filmen där  Don Quijotes åsna 🫏 är huvudkaraktären  ;D

Elios

Den ena verkar ju vara en uppföljare till den andra. Har bägge dubbat? ???

salle

Citat från: Elios skrivet 23 augusti 2024 kl. 05:07:12Den ena verkar ju vara en uppföljare till den andra. Har bägge dubbat? ???
Den övre har dubbats vet jag.