Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pippi Långstrump - Starkast i världen (1988)

Startat av Beck, 23 februari 2012 kl. 18:06:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:58:14Den har inte visats på TV 1000, i alla fall kan inte jag hitta någon visning via SMDB.
Allt har inte dokumenterat till SMDB. Eftersom Stenbecks tv kanaler stor sett sänder från England/Storbritannien i London på den tiden.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 15 augusti 2024 kl. 20:01:51Allt har inte dokumenterat till SMDB. Eftersom Stenbecks tv kanaler stor sett sänder från England/Storbritannien i London på den tiden.
Möjligtvis, men jag ser att de har vi satt de två svensk/tyska Pippi Långstrump filmerna och de senare animerade filmerna flera gånger men aldrig Starkast i världen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:58:14Den har inte visats på TV 1000, i alla fall kan inte jag hitta någon visning via SMDB.
Jag hittar förvisso heller inte åt filmen i SMDb, men jag har faktiskt en inspelning från TV1000 och vet därför att de faktiskt har sänt filmen vid något tillfälle - ingen aning om när dock, men gissningsvis innan TV1000 började referensbanda till Kungliga Biblioteket.

Citat från: Oskar skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:50:48Om filmen gick på tv1000 antingen använder bio dubbning eller beställer egen dubbning från media dubb eller mediadubb international. Jag har inte själv tillgång till tv1000 på den tiden.
TV1000 sände filmen med biodubbningen.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2024 kl. 22:50:47Jag hittar förvisso heller inte åt filmen i SMDb, men jag har faktiskt en inspelning från TV1000 och vet därför att de faktiskt har sänt filmen vid något tillfälle - ingen aning om när dock, men gissningsvis innan TV1000 började referensbanda till Kungliga Biblioteket.
TV1000 sände filmen med biodubbningen.
Har du någon gång jämfört med den vanliga vhs-utgåvan så du vet vilken version de sände? Kanske den ocensurerade?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 15 augusti 2024 kl. 22:53:32Har du någon gång jämfört med den vanliga vhs-utgåvan så du vet vilken version de sände? Kanske den ocensurerade?
Nej, det var tyvärr samma censurerade version som på VHS; eller åtminstone verkar längden tyda på det (jag har inte detaljstuderat scen för scen för att se vad som skiljer åt mellan versionerna). :(

Will Siv

Regissören Ken Annakin (ja "Annakin", fast enligt George Lucas var det bara ett sammanträffande) hade en intressant karriär innan.

Bland annat gjorde han några live action Disney filmer som  "Swiss Family Robinson" (se: "Skeppsbrott i Söderhavet", hm, "Söderhavet", ironiskt....)

Men kanske den största filmen han regisserade (tillsammans med två andra) var "The Longest Day"!
- what.